billig klädsel till cyklingen.

jojosurf

Aktiv medlem
Hej!

Skulle behöva lite tips om var man kan köpa bra, billig kläder till cyklingen. Byxor, jacka, vantar osv till alla väder.

Bor i Stockholm.

Tacksam få hjälp.

Mvh /J

Tyvärr, ska du ha bra grejor kostar det! Allrahelst bra vinterkläder är dyrt, kan dock vara värt att lägga en slant på vindmembran, gore-tex och dyligt om du ska hoja i grisigt väder! Cykloteket, Cykelcity, Naturkompaniet, Addnature, och Playground har bra,( men inte så billiga), kläder för uteliv.

Kolla på Länna sport söder om stockholm, de har det mesta, dessutom var det rea på förra årets kläder när jag var där i veckan. Om inte så har det en bra blandning av märkeskläder och noname prylar så man kan kombinera i hop. Ska du ha funktionskläder eller underställ Kan jag rekommendera K-G Johnsson sport i Solna, de ligger nästan alltid lite billigar än de stora friluftskedjorna.

Lidl brukar väl ha någon kampanj-vecka på våren och hösten när de säljer riktigt billiga cykelkläder. Plaggen är långt ifrån märkesplaggen vad gäller känsla, funktion och passform men om du prioriterar lågt pris och inte bekymrar dig så mycket om status och utseende kan det vara idé att kolla in.

Det finns för övrigt en del skrivet om cykelkäder från Lidl här på Happy.

Jag har själv köpt en del plagg därifrån men måste säga att om du har råd med "de fina" märkena så köp dem istället. Passform och funktion är inte tip-top.

/Peter

alvikscykel har kläder med newline (Danska?) som är billigare

kvalitet kan jag dock inte uttala mig om

och goretex ska du undvika
har uruselt fuktgenomsläpp

Jag har köpt en hel del hos en butikskedja som jag inte vet om den finns mer än i Bohuslän. Sportshopen heter den. De har utmärkta funktionsplagg av olika slag, till väldigt låga priser. Har en tröja som är fantastiskt bekväm och varm, med bra fickor både fram och bak, i "funktionstyg". Kostade under 300 kr. Som ny fortfarande efter mer än ett år av nästan daglig användning.

Har även köpt löpartajts (som jag har främst till cykel, men också ibland när jag springer) billigt där.

En tajt väst i fleece som jag har vintertid utanpå den ovan nämnda tröjan, för att skydda överkroppen från värsta kylan. Cyklade hem i kväll med tröjan (långärmad), västen och en kortärmad funktionströja på överkroppen. Då är det ändå 3-4 minusgrader här.

Det är alltså inte fråga om cykelspecifika plagg, men fullt funktionsdugliga som det ändå. Framför allt när det handlar om plagg för den kallare delen av året. För rena cykelplagg sommartid har de inte så mycket att erbjuda.

Senast redigerad av en moderator:
Äh, det går bra med nästan vad som helst. Jag har en uppsättning hyfsade vintercykelkläder. Hälften av gångerna hittar jag dem inte, eller så ligger de i tvätten. Då använder jag en utsliten skaljacka och ett par vindbrallor med vad jag hittar i garderoben under. Det går precis lika bra.
Börja med det du har och byt ut det du märker inte funkar.

Disclaimer: Detta gäller när man cyklar i skogen. På landsväg kanske man behöver tänka på luftmotstånd och sånt, vad vet jag.

Håller med jesster. Tänk på att det kan vara bra att ej ha för mycket tyg löst imellan benen för då kan man få problem när det har gått brant utför och det blir ett plötsligt hinder eller uppförsbacke man fastnar ju för fan i sadeljävulen jämt...(ska försöka bättra mig själv på detta med), men det ser nog jäkligt kul ut för dom som ser på...

Den killen fick ni verkligen att känna sej välkommen =) (jojosurf)

Kör me Långkallingar, långa shorts och mkt lager på lager istället bara, sen bara köpa plagg för plagg tills du får ihop till en skyst dress för cyklingen ;)

när ja fick ryck och börja cykla la jag ner över 35 tusen på cykel och utrustning, så de kostar, men ta de lugnt och ta en sak i taget, prioritera, så löser sej allt =)

tänk outside the box:

Kolla kläder för längdskidåkning, de passar bra till lvg på vintern. Billigare än LBS.
Kolla arbetskläder (fristads etc), de passar bra till mtb på vintern. Mycket billigare än LBS.

Men du måste vara medveten om att det finns stilpoliser överallt :-)

Wow så många hjälp jag fick!

Man får bara mer lust att cykla efter er hjälp.

Tack allihopa! Ni är bäst!

ses där ute på vägarna.

/J

Newlines vintertights har jag ett par som är snart 10 år gamla, sjukt bra kvalitet på dem (flossad insida, hängslen och höga i rygg/mage), nu börjar de tyvärr stelna så de inte är så elastiska längre, men sömmarna håller fortfarande, såldes (iaf tidigare) på Stadium).

Tillbaka
Topp