mattihp
Aktiv medlem
Billig reservcykel hardtail
Så trött på att lägga pengar på min skitcykel så tänker investera i en ny reservcykel efter sommaren.
Tänker max 6000 och följande krav
29' så jag kan slänga över vinterdäcken i vinter om primärcykeln strejkar
Hardtail - med denna budget blir det stålfjäder men sparar iaf på mina handleder
Skivbromsar (snabbare att byta belägg)
Extra plus:
Ful
Singelklinga (sparar på underhåll)
Hydrauliska bromsar
Det här är alltså en cykel som inte behöver vara perfekt. Bara roligare att köra än min gamla julacykel..
Tittat lite på dessa, flera på rea nu, men verkar återkomma som rea.
www.cykelkraft.se
www.xxl.se
www.xxl.se
Eller billigast och fulast..
www.jula.se
Cykeln ska gå att ha låst i ett cykelförråd utan att bli snodd. Hålla för kanske 50 mil om året fördelat på ganska få turer.
Tänker max 6000 och följande krav
29' så jag kan slänga över vinterdäcken i vinter om primärcykeln strejkar
Hardtail - med denna budget blir det stålfjäder men sparar iaf på mina handleder
Skivbromsar (snabbare att byta belägg)
Extra plus:
Ful
Singelklinga (sparar på underhåll)
Hydrauliska bromsar
Det här är alltså en cykel som inte behöver vara perfekt. Bara roligare att köra än min gamla julacykel..
Tittat lite på dessa, flera på rea nu, men verkar återkomma som rea.
MTB Scott Aspect 970 grön - Cross Country - Mountainbike (MTB) - Cyklar
XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr - Mountainbike - XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr | XXL
Läs mer om XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
XC 290 COMP 1X10 23 mountainbike, hardtail, herr - Mountainbike - XC 290 COMP 1X10 23 mountainbike, hardtail, herr | XXL
Läs mer om XC 290 COMP 1X10 23 mountainbike, hardtail, herr. Trygg handel med 28 dagars öppet köp
Mountainbike 29" 14 växlar
Ram av 6061 aluminium i BOOST utförande och 29” x 2,4” däck. BOOST ram med BOOST hjul är ett ganska nytt koncept som först togs fram för att kunna ha ett bredare nav och därmed öka vinkeln på ekrarna som ger ett vridstyvare och starkare hjul. För att få plats med ett bredare nav så behöver det...
www.biltema.se
Eller billigast och fulast..
Mountainbike | 24 växlar – Shimano Tourney | Kayoba Walder | Jula
Skapad för cykeläventyr! Walder stoltserar med effektiva skivbromsar, 24 st. Shimano-växlar samt en dämpad framgaffel. Både ramen, styret, gaffeln, de dub...
Cykeln ska gå att ha låst i ett cykelförråd utan att bli snodd. Hålla för kanske 50 mil om året fördelat på ganska få turer.