Daniel i Uddevalla skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> PLUMSE: Jag utgår som sagt ifrån att de sitter
> entusiaster och folk som är insatta i SPORTEN mtb,
> inte att de häckas transport-cykel-fanatiker här.
Eh, entusiast? Insatt? Ehm, tycker det är kul att köra MTB bara för att det är kul. Inte för att det är en sport, inte för att tävla, inte för att glänsa utan för att ha trevligt och kul. Vet vad jag har för prylar, har inga värstinggrejer, får jag vara på det här forumet?
> Vem som helst får såklart köpa vad dom vill, inget
> fel i de. Själv åker jag med en uppsättning däck
> som heter Contintental diesel 2.5 , kostar 169,-
> styck och är bland de bästa däck jag haft.
> MEN, biltema hör kanske inte hemma som leverantör
> av sportmtb tillbehör! Dom som utövar sporten med
> klass och entusiasm! Dom som lever för sporten!
> Inte dom som lever för att köpa så billigt som
> möjligt.
Jag lever inte för sporten och köper gärna billiga prylar som jag vet fungerar. Köpte ett kolfiberstyre på Biltema just därför att jag läst att det fungerade bra och därför att det var BILLIGT, är jag mindre värd, sämre?
> Som sagt, har man råd att köpa ett bakhjul för
> 500,- så har man säkert också råd att köpa ett för
> 1000,- om man vet att man får grymt mycket bättre
> grejjer. Eller har Jag fel??
Ja, du har fel. En budget är en budget är en budget. Har man 500kr i plånboken har man 500kr i plånboken, inte 1000.
> Anser bara att vi ska få åka med riktiga grejjer
> för rätt ändamål.
Vad är riktigta grejer för rätt ändamål? Hmm, ok, bäst att köpa minst 3 olika cyklar. Jag håller ju på med lite allt möjligt...
> Hur tror du som säger att sporten inte skulle
> kvarleva om alla köpte sin skit på stormarknaden
> istället för hos en seriös handlare? Vart ska då
> alla cyklister få sina cyklar servade,få
> rådgivning och
> så vidare? på biltema kanske? skulle inte tro de
> va.
Hur ska sporten kunna växa om det inte kan fyllas på underifrån med folk som inte vet om dom vill syssla med MTB eller inte? Dessa personer kanske inte vill lägga 10-15 tusen för att få en bra hoj?
Och ja, billiga grejer fungerar alldeles utmärkt! Har kört i ett år på min typ Cykelringen-hoj utan större problem. Har fått byta en del grejer pga. slitage och annat pga. prylbögeri. Men den fungerar och har varit kul att cykla på! Dock har jag nu växt ur den hojen och köpt mig en fullgungare i medelprisklass då jag upptäckt att mitt intresse håller i sig.
Vet att D i Us inlägg var riktat till Plumse men jag kände för att svara...