biltema cykel

backpack

Ny medlem
biltema cykel
27-389_h.jpg ht=383
hej jag undrar om denna cykel är nåt att ha som nybörjar cykel till grabben som är 13 år han har slitit ut sin bmx och vill ha lite bättre cykel med dämpad gaffel o växlar samt skivbroms.

biltema cykel
jag var lite otydlig han har inte kvaddat sin bmx bara nött ut den och är jäkla trött på den.hans budget är inte så stor ska ju räcka till lite skydd också.

kenneth

biltema cykel
Biltema kan jämföras med Clas Ohlson. Ska man köpa en kastrull till någon som tycker om att laga mat så går man till Duka eller Cervera eller liknande.

När du skriver "lite bättre cykel" låter det som du vill ge honom nåt bra med lite omtanke i. Biltema har tyvärr inga sådana cyklar som uppmuntrar till cykling pga bl.a. kronisk hög vikt.

Om man orkar kan det här forumet ge mycket information, men det lättaste är nog att besöka en ärlig cykelaffär.

biltema cykel
Det verkar som om Biltemas hojjar är ganska prisvärda. Det är såklart svårt att få något BRA för 4.000 spänn men att få något bättre än BT's hoj för de pengarna blir svårt men det går nog med lite tur. Det är ju höstrea överallt just nu...
Men om jag skulle köpa en 4.000kr-hoj skulle det nog bli en begagnad tror jag.

biltema cykel
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Men om jag skulle köpa en 4.000kr-hoj skulle det
> nog bli en begagnad tror jag.

...speciellt om det handlar om BMX. Ska man ha extremare cykelformer som DH-riggar, LVG-spjut eller BMX:er så tror jag slitet och begagnat proffsmaterial kan göra en liten entusiastisk knodd ganska glad.

Senast redigerad av en moderator:
biltema cykel
Fast jag skulle nog i största allmänhet avråda från just Blocket om man inte har ganska bra koll på vad man köper. Finns gott om bluffmakare (eller okunniga) där som försöker kränga skräp till överpriser. Bra exempel är siba-cyklarna, som brukar annonseras ut för stora pengar (har sett en som ville ha runt tre papp för sin), bara för att annonsören gått på snacket om att man får en cykel värd 2.000:- på köpet när de köper en dvd-spelare för 1.500:-...

Tillbaka
Topp