mytomspunnen skrev:
> Vad dillar du om? Hur många utav de som
> använt/använder biltemas har tappat ngn cykel
> från taket?
Det jag dillar om är erfarenhet.
För det första är Biltemas cykelhållare värdelösa då det gäller handhavande och ergonomi. Riktigt värdelösa!
För det andra är jag tillräckligt tekniskt kunnig för att kunna avgöra att konstruktionen är bristfällig. De håller säkert oftast, men marginalerna är alltför små. Trådstartaren skall lasta fetcyklar om 20 kg vardera, jag brukar lasta cyklar som väger >10 kg och måste ändå förstärka med spännband om jag skall kunna köra normalt.
OK, jag har inte genomfört tyska hållfasthetstester och har ingen haveristatistik att tillgå, men ibland räcker det med okulärbesiktning för att inse när man har med skit att göra.
Dessutom är det visst åtminstone ett av inläggen ovan som beskriver hur någon tappade sina cyklar med Biltemas hållare.
Man kan hitta guldkorn på Biltema, men de är tyvärr få. Jag har själv som sport att försöka vaska fram bra prylar ur deras sortiment. Mitt senaste misslyckande var torkarblad. Efter en kort tid lämnar de spår av vatten mitt i synfältet och jag måste än en gång ge mig. Det får väl bli Bosch eller något annat.
Men jag ger mig inte...