Biltema skivbroms ?

pinewood

Ny medlem
Biltema skivbroms ?
Hej

Någon som vet om biltemas mekaniska skivbroms följer den internationella standarden (51mm),för fästet på framgaffeln ?

Vore tacksam för svar och synpunkter/
Mvh

Biltema skivbroms ?
om man kollar manualen så ser man att den ska följa int. standard. 51cm nämns aldrig men det är vääl det de menar.
jag undrar däremot om det är något att hänga på cykeln, kolla avids mek som ser betydligt mer välgjord ut och kostar inte mycket mer.
ang mekanisk överhuvudtaget så är det vissa som säger att det är skit och andra upplever att det funkar bra även jämfört med hydraliska. de flesta verkar dock föredra hydraliska. jag funderar på en skivbroms fram (bak verkar nästan onödigt tycker jag) och om du provar biltemas så får du gärna lägga upp en testrapport här.

Biltema skivbroms ?
Jag har mekaniska (deore) och jag tycker dom funkar väldigt bra, aldrig några problem vid snabba och hårda inbromsningar eller mjuka långsamma. Fast sen har ja inte heller provat hydraliska så jag vet inte...

Biltema skivbroms ?
Ja adapter följer med... bromsen fungerar... men jag rekomenderar inte den.
(fick den gratis av en polare, och tog bort den efter att jag köpte hydraliska)

Biltema skivbroms ?
nån som har andra förslag på rätt billiga men bra skivbromsar?? var ute idag och det funkar bra med vbroms så länge det e tort. när regnet kommer e man körd så jag måste ha bättre grepp. bakhjulet tror jag inte e lika viktigt för där känns det ofta som att vbromsen är mer än nog eftersom det är svårt att lägga tyngd på det när man bromsar.

Tillbaka
Topp