Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope, använder inte fästet tyvärr.Ok, använder du fästet , är det stabilt ?
Han verkar kunna dyrka dom flesta låsen ,så det kommer inte säga så mycket egentligen.Vi borde skicka ett till lockpickinglawyer.
![]()
LockPickingLawyer
This channel aims to educate consumers about weaknesses and defects in security devices so they can make better security decisions. It should go without sayi...www.youtube.com
Han visar ju bara de han klarar å andra sidan. Men skivcylindrar brukar han generellt tycka är svåra nog för "the street" eftersom det är få som klarar dem.
Min (något begränsade) erfarenhet säger mig att attacker oftast är brute force med vinkelslip eller bultsax. Jag har aldrig blivit av med cykel eller liknande genom uppdyrkning. Självklart går det, men enklare för buset med hederligt våld.
Nu finns det så sjukt mycket filmer på youtube om hur man superenkelt öppnar lås med för enkla låsmekanismer så viss medvetenhet kan nog vara på sin plats ändå. Det går lika fort som med nyckel ofta, med ett verktyg för några tior.
Läser man omdömena på Clas så blir man snabbt avskräck från det låset.annars är ett hett tips classes asaklitt bygellås
jag tyckte mig se att det finns en svag punkt hos biltema låset , det verkar som det smalnar av vid länkarna och att en bultsax kanske kan användas där. det borde i och för sig testfakta ha haft koll på i testet.Jag gillar Biltemas gula! Har fungerat bra. Ungefär så mycket vikt jag orkar släpa med mig på cykeln och aldrig några problem att låsa/låsa upp. Fästet Har jag aldrig använt.
Jag tor att skillnaden i säkerhet mellan Biltema lås och ett fem gånger så dyrt lås handlar om sekunder när någon står där med vinkelslip. Jag försöker istället tänka att mina pendlingscyklar ska vara så fula som möjligt och ha bättre lås än närmsta elcykel.
Ok, men det var det låset som testfakta gav högt betyg i sitt test och dom skrev att det hade vunnit testet om man hade behövt kapa på 2 ställen med vinkelslip , bultsax skulle det stå emot..Jag menade bygellåset :) håller med om att det där inte ser lika bra ut och dessutom dyrare.
jag tyckte mig se att det finns en svag punkt hos biltema låset , det verkar som det smalnar av vid länkarna och att en bultsax kanske kan användas där. det borde i och för sig testfakta ha haft koll på i testet.
Vill tillägga att förutom att vara relativt lätt för att vara ett godkänt lås så blir det väldigt litet när det är hopvikt. Får lätt plats i en minimal ram/styrväska så man slipper det otroligt fula fästet.Ok, men det var det låset som testfakta gav högt betyg i sitt test och dom skrev att det hade vunnit testet om man hade behövt kappa på 2 ställen med vinkelslip , bultsax skulle det stå emot..
Jo det verkar smidigt, jag skall köpa ett och testa hur bra det funkar med att låsa på platser jag kommer mer frekvent ställa cykeln , kanske med tiden skippar jag kättingen.Samtidigt blir det ju 2 lås ändå om man vill låsa framhjulet också.Vill tillägga att förutom att vara relativt lätt för att vara ett godkänt lås så blir det väldigt litet när det är hopvikt. Får lätt plats i en minimal ram/styrväska så man slipper det otroligt fula fästet.
Läser man omdömena på Clas så blir man snabbt avskräck från det låset.
Jo det verkar smidigt, jag skall köpa ett och testa hur bra det funkar med att låsa på platser jag kommer mer frekvent ställa cykeln , kanske med tiden skippar jag kättingen.Samtidigt blir det ju 2 lås ändå om man vill låsa framhjulet också.
Nja slanglås känns inget bra.Jag brukar bara köra ett litet lätt slanglås, här hört att de inte går att såga upp och då behöver tjuven två verktyg. Däremot är det otroligt enkelt att vrida upp ett slanglås med tex en gren.
En annan lösning är att buntbanda fast snabbkopplingen. Gör det lite svårare för någon att spontant sno ett framhjul. Men då får man inte glömma saxen om man skulle få punka.
Nja slanglås känns inget bra.
Youtube
Har Kryptonite några godkända lås numera? Sist jag kollade var för några år sedan, men det blev då inget enligt principen alla lås går att knäcka, men endast vissa lås ger mig pengar på försäkringen.Jag köpte detta Kryptonite bygellås inkl kabel för 415 kr:
(Köper du bygellåset utan kabel är det en hundralapp dyrare!)![]()
Kryptonite Bygellås Inkl. Kabel M.Öglor
Populära Kryptonite New-U KryptoLok Mini 7 är ett kraftfullt bygellås som är föredömligt lätt att använda och som inkluderar ett smart fäste. Bygeln och låsmekanismen är överdragen med ett slitstarkt och följsamt nylon...www.bikester.se
Jag undviker i det längsta att låsa min MTB ute, men nu i vinter är det den enda cykeln som funkar eftersom underlaget bjuder på svartis, snö och frusna cykelspår om vartannat. Då är breda däck kanon.
Jag sätter bygellåset om bakhjul och ram och ett cykelställ vid affären. Fästet för låset på cykeln funkar bra.
Jo ,men jag förstår inte riktigt resonemanget , slanglås är inget bra , det spelar väl ingen roll att du sätter det fram.Va? Jag kör alltså ett byggellås i ram+bakhjul+fast punkt och ett slang lås i framhjulet+ram+helst fast punkt? Då krävs både vinkelslip och en sax vilket är jobbigare än bara såg?
Sedan räcker det med en gren för att fåupp ett slanglas. Sax är overkill.
Kryptonite evolution serien och kryptolok serien verkar ha SSF.Har Kryptonite några godkända lås numera? Sist jag kollade var för några år sedan, men det blev då inget enligt principen alla lås går att knäcka, men endast vissa lås ger mig pengar på försäkringen.
Ja se på fan ?Kryptonite evolution serien och kryptolok serien verkar ha SSF.
![]()
Företag | Stöldskyddsföreningen
Vi erbjuder kostnadsfri och oberoende rådgivning om hur du skyddar ditt företag från både fysiska och digitala bedrägerier och stölder. Vi utfärdar normer, erbjuder konsulttjänster och utbildar i säkerhetsfrågor. Överskotten från våra produkter och tjänster återinvesteras i vårt ideella...www.stoldskyddsforeningen.se
mitt har funkat klandertfritt i 2 år snart till skillnad mot abus granit där ja e inne på 3:e på 2 år det sista sitter permanent inomhus nu för de tål uppenbart inte utemiljöLäser man omdömena på Clas så blir man snabbt avskräck från det låset.
Jo ,men jag förstår inte riktigt resonemanget , slanglås är inget bra , det spelar väl ingen roll att du sätter det fram.
har du en vinkelslip så tar du väl slanglåset med den, det räcker nästa med vinddraget från vinkelslipen.
Jag vill i alla fall ha både fram och bak lås som står emot bultsaxen, vinkelslipen klipper ju i princip alla lås.
Inte helt säker på vad du menar med slanglås. Kapa wire med vinkelslip är inga som helst problem. Wirelåsen som påminner om Nokon broms- och växelwirehöljen kan vara lite läskiga och vilja nypa kring klingan. Jag som bara skurit såna i oantastliga situationer har inte haft några problem. Men då har jag haft lyxen att kunna använda ett verktyg till, eller lägga några sekunder till på att skära genom låset istf wiren.Som jag har förstått det är det jävligt besvärligt att vinkelslipa ett slanglås men väldigt lätt att klippa. Men jag har aldrig testat så kan ha helt fel.
Läser man omdömena på Clas så blir man snabbt avskräck från det låset.
Det hjälper inte att låsa med nyckelhålet nedåt för att förhindra att det rinner in vatten i låset?Mitt bygellås med gul detalj från Biltema fryser ihop i regnet och minsugraderna. Kommer in vatten där handelen och hondelen möts (i brist på andra termer).
Antar att Det gäller alla lås men någon som har en lösning?
Ja, inte rikta uppåt. Kryptonite har dessutom en liten lucka för nyckelöppningen.Det hjälper inte att låsa med nyckelhålet nedåt för att förhindra att det rinner in vatten i låset?
Har ett likadant lås och även det gröna bygellåset, haft dom i nästan 10 år och har aldrig haft problem med dom. Ta i trä... ?
Aha, då förstår jag. Den gick lite trögt på min Kryptonite också, men jag duttade i lite fett för ett par veckor sedan och sen dess är det inga problem.Inte nyckelhålet, där finns lucka och det har jag alltid nedåt. Det är där själva bågen möter lås-delen som fryser ihop och om jag har det åt andra hållet exponerar jag nyckelhålet. Antar att ett lager fett borde lösa det?
Visa bilaga 466635