Luktapåblommorna
Aktiv medlem
Black Friday - bra deals?
Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
Dyrt. Jula har chokladbollar för 1:-.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
Luktapåblommorna sa:Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
AX3L sa:Luktapåblommorna sa:Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
Dom väger ju iof typ 5g styck.
Jeppe_E sa:AX3L sa:Luktapåblommorna sa:Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
30g? Iofs... bara för att det står så behöver ju inte betyda att det är rätt ;)
Jeppe_E sa:AX3L sa:Dom väger ju iof typ 5g styck.
AX3L sa:Jeppe_E sa:AX3L sa:Luktapåblommorna sa:Vic sa:Miss Lycka sa:COOP hade wienerbröd för 2:-/st
Stäng tråden!
Jaja, 5g var lite ironiskt menat! Poängen var att termen chokladboll är missvisande!
mikipedia_ sa:”Råkade” köpa 510Maltese Falcon för 500kr från crc?
mikipedia_ sa:Oj! Har posten gjort iaf 2 rätt i början av veckan?
Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
Isolering = fångad luft.Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
Är det sant? Hur kommer det sig?
/Genuint nyfiken
Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
/Genuint nyfiken
Den bidrar kanske också lite men en riktig tvätt och torktumling som goretex vill ha för att fungera bra vettetusan om jag skulle våga utsätta skor för hur som helst. Men det kanske går det också?AX3L sa:Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
/Genuint nyfiken
Det är samma sak med allt Gore-tex (och andra membran). Det ska tvättas regelbundet för att hålla tätt, annars täpper man igen porerna och bryter ytspänningen som gör att vattnet hålls ute medan ånga kan gå ut. Just hur smuts påverkar värme/kyla ska jag låta vara osagt, men fungerar inte andningen blir man ju fuktig och därmed kall så rent logiskt borde det kunna ha den inverkan.
LesGrossman sa:mikipedia_ sa:Oj! Har posten gjort iaf 2 rätt i början av veckan?
Jag beställde ett par jeans på Boozt.com torsdag kväll. Kunde hämta dem på lördag eftermiddag, så tre rätt ?
Rattnalle sa:Den bidrar kanske också lite men en riktig tvätt och torktumling som goretex vill ha för att fungera bra vettetusan om jag skulle våga utsätta skor för hur som helst. Men det kanske går det också?AX3L sa:Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
/Genuint nyfiken
Det är samma sak med allt Gore-tex (och andra membran). Det ska tvättas regelbundet för att hålla tätt, annars täpper man igen porerna och bryter ytspänningen som gör att vattnet hålls ute medan ånga kan gå ut. Just hur smuts påverkar värme/kyla ska jag låta vara osagt, men fungerar inte andningen blir man ju fuktig och därmed kall så rent logiskt borde det kunna ha den inverkan.
Sommarskor kör jag i tvättmaskin i påsar. Det funkar men de har ju hål överallt som släpper ut vatten vid centrifugering. En vattentät sko håller ju kvar vattnet om den är vänd åt fel håll.AX3L sa:Rattnalle sa:Den bidrar kanske också lite men en riktig tvätt och torktumling som goretex vill ha för att fungera bra vettetusan om jag skulle våga utsätta skor för hur som helst. Men det kanske går det också?AX3L sa:Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
/Genuint nyfiken
Nej framförallt skulle jag inte vilja utsätta någon tvättmaskin för den behandlingen. Själv brukar jag däremot tvätta skorna i en diskho med lite tvättmedel med jämna mellanrum. Låter man det dra ett tag och sedan sköljer ordentligt utvändigt och invändigt (det tar ett tag innan vattnet bli klart igen) upplever jag att det blir rent nog.
Rattnalle sa:Sommarskor kör jag i tvättmaskin i påsar. Det funkar men de har ju hål överallt som släpper ut vatten vid centrifugering. En vattentät sko håller ju kvar vattnet om den är vänd åt fel håll.AX3L sa:Rattnalle sa:Den bidrar kanske också lite men en riktig tvätt och torktumling som goretex vill ha för att fungera bra vettetusan om jag skulle våga utsätta skor för hur som helst. Men det kanske går det också?AX3L sa:Cykeln00ben sa:Rattnalle sa:vinterskor ska man undvika att använda dem i väder där det ens finns en risk att man fyller den med halvfruset lervatten. Annars tappar de sina egenskaper i riktig kyla.
/Genuint nyfiken
Nej framförallt skulle jag inte vilja utsätta någon tvättmaskin för den behandlingen. Själv brukar jag däremot tvätta skorna i en diskho med lite tvättmedel med jämna mellanrum. Låter man det dra ett tag och sedan sköljer ordentligt utvändigt och invändigt (det tar ett tag innan vattnet bli klart igen) upplever jag att det blir rent nog.
JockeS sa:ett het tips är ju att köra skorna i tvättpåse och köra i tvättmaskinen tillsammans med ett gäng handdukar.
Då slår inte skorna runt så hårt i maskinen..
Rena skor, skonsammare mot tvätttrumman.
Win win
Jeppe_E sa:JockeS sa:ett het tips är ju att köra skorna i tvättpåse och köra i tvättmaskinen tillsammans med ett gäng handdukar.
Win win
För handukarna är det inte win win ;)
- Ska du tvätta handukar?
- Ja, hurså
- Jag slänger med mina leriga MTB-dojjor
- ??? Är du dum i huvet?
En allt för vanlig fråga hemmavid :)Jeppe_E sa:JockeS sa:ett het tips är ju att köra skorna i tvättpåse och köra i tvättmaskinen tillsammans med ett gäng handdukar.
Win win
För handukarna är det inte win win ;)
- Ska du tvätta handukar?
- Ja, hurså
- Jag slänger med mina leriga MTB-dojjor
- ??? Är du dum i huvet?
fick dem idag! men de är på tok för små. Måste vara kinesk storlek på de här. Minsta storlekarna jag varit med om tror jag. Vad tröttsamt. Får skicka tillbaka dem. Undrar om jag kan få samma pris nu om jag beställer ett par nya?Sambal Oelek sa:fredrick sa:Någon som vet om denna sko reas ut?
https://northwave.com/en/p/extreme-xcm-gtx/
Northwave EXTREME XCM GTX
jag hittade Northwave skor på rea lite här och där, valet föll på Bikester, som med redan nedsatt pris och med rabbatkod (Bikefriday17) blev lite mer. De finns även på Rose, Bike-Discount och massa andra ställen.krokodiltony sa:Är ute efter ett par vinterskor för mtb. Någon som har sett några varma för en rimlig peng ?
Själv köpte jag sådana X-Cross:
https://www.bikester.se/northwave-x-cross-gtx-skor-gra-svart-679863.html
magnil sa:Hämtade ut Black Friday beställningen från Bikester idag. Hade bla beställt Guide RSC bromsar. I ena kartongen (som det står Guide på) ligger en Level broms istället. Styret som skulle vara 760 mm är 740 mm :(
Har bara beställt från Bikester en gång tidigare och fick fel grej då med. Bara jag som har otur eller är de helt kass?
Jeppe_E sa:magnil sa:Hämtade ut Black Friday beställningen från Bikester idag. Hade bla beställt Guide RSC bromsar. I ena kartongen (som det står Guide på) ligger en Level broms istället. Styret som skulle vara 760 mm är 740 mm :(
Har bara beställt från Bikester en gång tidigare och fick fel grej då med. Bara jag som har otur eller är de helt kass?
Å nej, nu är maskrosföretaget igång igen...
De har förmodligen haft sjukt mycket att göra, vilket förstås inte ursäktar felplock. Men det är bara att kontakta dem, så löser det sig nog.
Rattnalle sa:Det är väl ändå rea året runt på typ allt om man letar lite?
Förlåt. Shoppa på, bränn planeten och lev på nudlar i januari. Låt inte mig störa.AX3L sa:Rattnalle sa:Det är väl ändå rea året runt på typ allt om man letar lite?
Schh, förstör inte det här nu.
Rattnalle sa:Förlåt. Shoppa på, bränn planeten och lev på nudlar i januari. Låt inte mig störa.AX3L sa:Rattnalle sa:Det är väl ändå rea året runt på typ allt om man letar lite?
OnT så ska jag iofs köpa en tvättmaskin imorrn. För att jag ändå behöver en.
AX3L sa:Rattnalle sa:Förlåt. Shoppa på, bränn planeten och lev på nudlar i januari. Låt inte mig störa.AX3L sa:Rattnalle sa:Det är väl ändå rea året runt på typ allt om man letar lite?
Du har ju såklart en poäng, men jag upplever ändå att många butiker liksom sparar några erbjudanden som är bättre än resten av året. Sen har jag oftast en inköpslista med saker jag villhöver som jag köper när jag hittar något, ganska sällan jag köper i alla fall större grejer på infall.
Jo så jobbar jag ju också, sparar inköpen tills det dyker upp ett bra pris. Sällan något stort är särskilt akut.AX3L sa:Rattnalle sa:Förlåt. Shoppa på, bränn planeten och lev på nudlar i januari. Låt inte mig störa.AX3L sa:Rattnalle sa:Det är väl ändå rea året runt på typ allt om man letar lite?
Du har ju såklart en poäng, men jag upplever ändå att många butiker liksom sparar några erbjudanden som är bättre än resten av året. Sen har jag oftast en inköpslista med saker jag villhöver som jag köper när jag hittar något, ganska sällan jag köper i alla fall större grejer på infall.