Black friday- vad köper du?

Ouch, gjorde en beställning från Bikester i måndags då jag inte visste att de skulle ge 15% på hela outletsortimentet. Till min glädje ser jag att lampan Sigma Buster 200 HL var den sista i lagret som jag köpte. :)

Ni som har bättre koll, är det mycket prisfusk på black friday? Tänker typ som elektronikjättarna gör/gjorde med att höja priset någon dag innan mellandagarna för att kunna artificiellt höja prisavdraget.

Lillgammal sa:
Ni som har bättre koll, är det mycket prisfusk på black friday? Tänker typ som elektronikjättarna gör/gjorde med att höja priset någon dag innan mellandagarna för att kunna artificiellt höja prisavdraget.
Det förekommer, ja. Bara att kolla prishistorik på prisjakt för produkten du är nyfiken på.

Shimano Saint bromsar till bra pris någon? Bike-components sänkte sitt pris till samma som de hade för två veckor sen, innan höjningen =)

Om någon ser en Garmin edge 820 till bra pris så hojta till eller skicka ett pm till mig.
Annars har jag ägnat morgonen åt att köpa PC delar till grabbens bygge. Som han har sparat till det mesta själv.

Prishistorik på prisjakt är riktigt bra om man ska köpa tex elektronik.

Landsvägshjul behöver jag hjälp med om någon har vettigt tips. Iofs långt till våren. Dischjul för cross?

Står lite i valet och kvalet på att slå till på denna till sonen 9år.

https://www.bikester.se/496665.html

Hade egentligen tänkt köpa Orbea mx26 Team för ungefär samma peng innan rabatt. Tror egentligen att det är 26" som jag är ute efter men en 27,5a kanske kan funka i liten ram.
Han är 146cm med 67 i gren.

Vet inte om det blir knöligt med större hjul. Singelklinga fram skulle också vara att föredra men kanske man ta och fixa i efterhand.

Någon som har några tankar?

J-CO sa:
Står lite i valet och kvalet på att slå till på denna till sonen 9år.

https://www.bikester.se/496665.html

Hade egentligen tänkt köpa Orbea mx26 Team för ungefär samma peng innan rabatt. Tror egentligen att det är 26" som jag är ute efter men en 27,5a kanske kan funka i liten ram.
Han är 146cm med 67 i gren.

Vet inte om det blir knöligt med större hjul. Singelklinga fram skulle också vara att föredra men kanske man ta och fixa i efterhand.

Någon som har några tankar?
Sonen hade en xs ram i 27,5 när han var runt 140 cm. Det funkade ganska bra. Numera kör han på en 26 tum med större ram, men det enbart för att vi snubblade över en begagnad till bra pris helt i kolfiber med riktigt fina komponenter på. 26 vs 27,5 skiljer inte jättemycket.
alternativ kanske?
http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-acid-black-n-flashyellow-458321/wg_id-17103
http://www.bunnyhop.de/en/bikes/mountainbike/cannondale-trail-5-27-5-20166

Köpte ett par pedaler igår hos Bikester, idag ser jag att de har 15%. Var inga problem att få priset ändrat så det var grymt av de!

Masjevel sa:
Blev ett par framlysen från cykelkraft till 70% rabatt. Det stod "skickas omgående" så jag hoppas på leverans innan jul iaf.

Visserligen är inte paketet framme än men det än så länge är jag imponerad.
Ordern lades 10:36. 12:52 var den packad och redo att lämna lagret.

Outnorth rear multisportvagnar, jag "fyndade" en Thule Chinook för ca 7000 med rean+rabattkod (20% om man anmäler sig till deras nyhetsbrev). Den går på ca 10 000 i vanliga fall så jag är nöjd, nu jäklar ska grabben med ut på träningspassen :)

Slog just till på en Garmin Fenix 3 HR silver för 2899kr hos loparshop.se. Näst billigast på Prisjakt ligger på 4495kr, får väl se om det är för bra för att vara sant.

linnet sa:
Outnorth rear multisportvagnar, jag "fyndade" en Thule Chinook för ca 7000 med rean+rabattkod (20% om man anmäler sig till deras nyhetsbrev). Den går på ca 10 000 i vanliga fall så jag är nöjd, nu jäklar ska grabben med ut på träningspassen :)

Tror du hade tur där. Verkar inte fungera att kombinera längre...

MrCrlhm sa:
Slog just till på en Garmin Fenix 3 HR silver för 2899kr hos loparshop.se. Näst billigast på Prisjakt ligger på 4495kr, får väl se om det är för bra för att vara sant.

Såg att XXL också hade Fenix 3 HR Silver på rea i den prisklassen. För mig blev det istället riktigt billiga kolstålsstekpannor från Webhallen och isyxa, hjälm och skidhandskar från Snowinn.

En näshårstrimmer.
Nej jag har nog allt jag behöver för tillfället (förutom näshårstrimmer då).
Det är ingen besparing att köpa något bara för att det är billigt om det inte kommer till användning.

Tillbaka
Topp