Här är en annan kundrecension från
Bike24 för Knog Blinder 80, av det lite mer ovanliga slaget:
"I have been super satisfied with the lamp for about 2 months. The lamp was chosen because it was perfect in terms of design, battery performance, charging plug and illumination. Unfortunately, there was a problem with the battery burning when charging via USB. The lamp was replaced by Bike24 immediately and without any problems. Unfortunately, I now lack confidence in the lamp."
Jag har full förståelse för att kunden tappade förtroendet för lampan, trots att Bike24 snabbt gav honom en ny. Det är som bekant inte helt riskfritt av ladda LiPo celler, som ju finns i alla hem numera och som ständigt står på laddning, inte sällan nattetid. Sk hooverboards, elsparkcyklar o elcyklar tycks utmärka sig särskilt. Apparater som används som rena leksaker, som de 2 första, tenderar att vara särskilt prispressade, och till den kategorin hör även cykellampor, som ju som bekant inte heller får kosta något.
Av det skälet skulle jag vara något mindre orolig för att ladda en Lupine Mono eller ett löst Lupine batteri nattetid, än en Knog Blinder eller godtycklig annan kinalampa. För att de förra batterierna inte alls är lika prispressade som de senare, och för att laddningskretsarna sannolikt är mer välgjorda. Jag har väldig respekt för LiPo celler. Om jag kan undviker jag nattladdning, men det är inte alltid jag kan.