Blåst på Köp/Sälj sidan (pengarna är tillbaka)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Men lugna ner dig"....

Kan han svara på sms så kan väl fanskapet swisha!!!!!

Blev två på den... men jag tänkte som sagt samma!

Senast ändrad:
Nu är annonsen på Eggbeater-pedalerna borta.

Bra.

Är Cyklist och Ante Hedlund samma person?

Tycker det är konstigt att låta personen komma undan med att bara betala tillbaka pengarna när han uppenbarligen har satt det i system. Personligen hade jag polisanmält + kontaktat hans arbetsgivare och gått allmänt flashback. Jag är iofs väldigt lättkränkt.

Man undrar ju vad som ligger bakom detta minst sagt märkliga beteende. Ett etablerat namn här och verkar dessutom brinna för cykelsporten, se vederbörandes blogg. Varför blåsa någon inom en krets där man är känd? Hade det inte varit lättare att i sådant fall lura folk genom att kränga iPhones eller någon annan produkt med bred målgrupp? Något stämmer inte.

Vi borde givetvis stänga av kontot egentligen. Nackdelen med det är att det bara är att skapa ett nytt konto och då är det ju svårt att veta vem det rör sig om.

jomper sa:
Vi borde givetvis stänga av kontot egentligen. Nackdelen med det är att det bara är att skapa ett nytt konto och då är det ju svårt att veta vem det rör sig om.

Kan ni inte bara stoppa vederbörande från att annonsera på K&S?

Senast ändrad:
Vernersson sa:
jomper sa:

Kan ni ite stoppa vederbörande från att annonsera på K&S?

Problemet är ju att han bara skapar nytt konto och använder det o säljer med. Eller låssas sälja

Men fördelen med en nyreggad användare att folk blir lite mer kritiska. Just nu är han legit för alla som intr hänger med på forumet.

Jag blev blåst av en Per Andreas Cedercrona. Nån mer som råkat ut för honom?

Personen i fråga kanske använder Happy som ett kreditinstitut för att lösa andra kortfristiga skulder?

Polisanmäl alltid. I princip alla bedragare verkar använda svenska IP-adresser och polisen kan få ut personen bakom, vi lämnar ut info till dem.

Det är ju inte så svårt att få reda på vem det är...

Doctor C sa:
Personen i fråga kanske använder Happy som ett kreditinstitut för att lösa andra kortfristiga skulder?

Haha, smart. Sälja ett par fiktiva finpedaler och hålla inne en månad med återbetalning måste ju slå SMS-lån alla dar i veckan.

/Johan

Frågan är väl egentligen hur någon är redo att skita ner så pass för småpengar i sammanhanget...
Fattar liksom inte..

Jag blockade honom från Cyklar / Cykeldelar Köpes säljes bytes skänkes på fb.
Kan säga att han inte kan handla på någon av dom lbs där han bor pga att han inte betalt.
Även beställt dyra cykel som när den väl kom inte kunde betala och dessutom bara ignorerade lbs i stället för att förklara läget.

Tycker synd om alla som drabbats av dessa affärer.
Tycker även synd om huvudpersonen i allt detta då det med all sannolikhet finns något bakomliggande som gör att det blir på detta sätt gång på gång.
Så otroligt tråkigt att det ska behöva bli såhär.

Razzr sa:
Kan säga att han inte kan handla på någon av dom lbs där han bor pga att han inte betalt.
Även beställt dyra cykel som när den väl kom inte kunde betala och dessutom bara ignorerade lbs i stället för att förklara läget.

Happy's egna Johnny Bode..

Bovelius sa:
Razzr sa:

Happy's egna Johnny Bode..

Blanda inte ihop den fantastiska Bode med nån döskalle som inte kan göra affärer!

Lars.E sa:
Tycker synd om alla som drabbats av dessa affärer.
Tycker även synd om huvudpersonen i allt detta då det med all sannolikhet finns något bakomliggande som gör att det blir på detta sätt gång på gång.
Så otroligt tråkigt att det ska behöva bli såhär.

Skönt med ett vettigt svar! +1

Nu är det löst han swishade tillbaka pengarna.

Skulle man kunna ha något slags betygsystem på K&S, där man kan se hur en person skött sig i sina tidigare affärer?

Hugget sa:
Nu är det löst han swishade tillbaka pengarna.

Skönt att höra! Tråkigt att man ska behöva hålla på men tyvärr är det ju ända sättet. Hoppas du hittar några andra najs pedaler!

Min mardröm är att hamna i lyxfällan för att köpt för mycket cykeldelar:) Tyvärr verkar det som någon annan ligger betydligt sämre till...

emigus sa:
Min mardröm är att hamna i lyxfällan för att köpt för mycket cykeldelar:) Tyvärr verkar det som någon annan ligger betydligt sämre till...

Min mardröm är att min fru ska få reda på hur mycket mina, och hennes, cyklar egentligen kostar?

Paco sa:
emigus sa:

Min mardröm är att min fru ska få reda på hur mycket mina, och hennes, cyklar egentligen kostar?

Eller den gamla klassikern:
Att du (tyvärr) dör och hon säljer din cykel för 50% av värdet du har sagt till henne ;-).

Mysko kille.
Dom gånger jag har gjort affärer med honom har det alltid funkat klockrent.
Fick tom prova en laufgaffel utan att först betala den.

Smart sätt att låna pengar utan ränta! Man kan ju sälja samma pryl till flera personer för att finansiera dålig kontantnivå i slutet på månaden, många som får lön först den 27:de...

Tidsoptimist? Kan det vara så att säljaren tar på sej mer än han klarar av?
För hans egen del vore det nog lika bra att vara ärlig med sitt problem vad det än kan vara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp