Blästra ram i Nuveva Estocholmo

Kung Stalle

Aktiv medlem
[INGRESS]
Ja hojjen är ju i katastrofalt skick som vanligt... och det verkar som lagrena är slut så de måste bytats ganska säkert. Men inte nog med det... Den behöver ju en vårservice och gaffeln skall på service imorgon så det kanske bara är att bita i det sura äpplet och gå lös på hojjen och riva isär den i molekyler... [/INGRESS]

[SJÄLVA FRÅGAN]
Men lacken på min Trance är ju en katastrof. Jag skulle vilja ta bort all lack och ha den i polerad alu för det står sig ju bäst i alla väder. Men jag orkar inte stå med bums och hela baletten och kladda ner halva Närke.

Så min fråga är om det finns nån som kan rekommendera en lackverkstad eller nåt liknande som kan få bort lacken och kanske tillochmed polera den åt mig... [/SJÄLVA FRÅGAN]

[ORT]
I STHLM och gärna i Norrort
[/ORT]

Stalle

Senast redigerad av en moderator:
Nu känner jag inte till Sthlms lackerare o blästrare men detfinns säkert massor av firmor som kan hjälpa dig. Glasblästra ramen och satsa på en pulverlack - det håller för allt. Och snyggt blir det också. Tippar på att det kostar 1500SEK, det kan det vara värt tycker jag.

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Allblästring änna! F'låt, det var dumt sagt. =(

Haha!

Kemisk lackborttagning är väl snällare mot metallen än glasblästring. Borde inte dom flesta pulverlackare kunna göra sånt också? Men vad vet jag...

Ja det går ju bra.

Man kan ju omformulera det som att alla sätt att få bort lacken från ramen går bra. Bara jag får veta vart jag skall vända mig. :-)

Stalle

Kung Stalle skrev:
> Ja det går ju bra.
>
> Man kan ju omformulera det som att alla sätt att
> få bort lacken från ramen går bra. Bara jag
> får veta vart jag skall vända mig. :-)
>
> Stalle

Se så, lyft nu på din håriga kropp och knalla iväg till telefonen och ring Vallentuna. Dom är bra, bror har lämnat in en massa MC-delar där. Annars får du fan köra gladpack nästa gång det nalkas babysim.

Bubblan skrev:
> Se så, lyft nu på din håriga kropp och knalla
> iväg till telefonen och ring Vallentuna. Dom är
> bra, bror har lämnat in en massa MC-delar där.
> Annars får du fan köra gladpack nästa gång det
> nalkas babysim.

Du vet för mycket... jag måste tyvärr döda dig...

Mindre saker som det där brukar man oftast betala för iform av bidrag till kaffekassan eller liknande. Min spinningcykel som jag renoverade betalade jag 1 kasse frukostbröd och pålägg för hos lackeraren. 1 kanellängd för isärtagning av fastgrott vevlager. 1 bullpåse för lite svets på en trampa som saknade gängor. ..

Tillbaka
Topp