Blekingeleden?

Pär L

Ny medlem
Blekingeleden?
Finns det några sillastrypare (även kända som Blekingar) här på Happy?

Jag skulle vilja veta om Blekingeleden sträckan Karlskrona-Fågelmara-Kristianopel är cykelbar. Har planer på att göra en heldagsutflykt längre fram under våren.

/Pär

Blekingeleden?
Sillastrypare finns överallt...

Har inte provat sträckan du nämner, men har cyklat en annan 3-milsetapp och var nöjd med den(Långasjönäs-Järnavik)

Blekingeleden?
Hej på dig Pär L!

Japp, här finns en från Blekinge men är bosatt på heltid i Göteborg sedan höstas. Jag har bara 'vandrat' lite på blekingen leden mellan Ronneby och Bräkne-Hoby för länge sedan. Den biten anser jag att den var fullt cykelbar, rätt teknisk ibland. Se terrängkartan på nedanstående:

http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html

eller

http://www.lantmateriet.se/dkindex.htm

Den del av blekingeleden som du är intresserad går via Bastasjön och där är det fullt möjligt att cykla inte speciellt teknisk. F.ö. skall det finnas en MTB-runda vid bastasjön (har inte cyklat den då jag tycker den verkar rätt tråkig). Om du ha lite mer teknisk runda så föreslår jag dig att cykla från Ronneby och västerut, precis som Martin var inne på. Detta hade jag tänkt att göra i sommar om ork och tid finns skulle har gjort det förra sammaren men det blev aldrig av.

Lycka till med Blekingeleden!

// Miche

Blekingeleden?
Jodå, sillastrypare i förskingringen....
Jag bor i Lund men har sommarstuga utanför Ronneby. För några år sedan cyklade jag hela leden, från Kristianopel till Sölvesborg (3dagar).
Första delen är lättcyklad med en hel del grusväg. Delen mellan Johanneshus och Åryd tycker jag är klart bäst. I somras blev dessutom sträckan Ronneby-Järnavik uppröjd efter skogsarbeten.
Som jag minns de västra delarna var det, åtminstone för några år sedan, rejält igenväxt på sina ställen

Förutom Blekingeleden finns det gott om finfina stigar i Ronneby-trakten. Hör av er om ni är där någon helg så kanske vi kunde få ihop några stycken.

Blekingeleden?
Som av en händelse har jag kört samma runda som Martin nämnde, samtidigt minsann ;-)

Har nån några andra förslag på rundor i Blekinge?

/ Micke

Blekingeleden?
Vi är ett gäng som cyklar på Skåneleden, startar i Näsum, eftersom vi bor däromkring.
Som längst söderut rundar vi Grundsjön. Därifrån och ner till Sölvesborg är det mest väg.
Omkring Ryssbergsstugan och ner till Tivoli finns det däremot mycket att åka på!!

Hör av dig om du vill med på nån runda, du behöver inte vara rädd att du inte orkar med vårt tempo!

/krokus

Tillbaka
Topp