Blockerad vajergenomförning inne i ramen

Den här rammodellen har en genomförning som normalt är superenkel att föra igenom vajer i. Men nu hade vajern kärvat fast inuti. Fått ut den men fortfarande går det inte få igenom en ny. Sprutat i 5-56 utan resultat. Går föra igenom tunn ståltråd baklänges med start från framväxeln där det annars tar stopp för vajern. Dum design med öppning nära hjulet så säkert vägskräp.

Vad fasen ska man hitta på? Nån idé? Di2 är väl sista utvägen...

Bilagor

• 20190509_160126.jpg
    20190509_160126.jpg
    199.2 KB · Besök: 125
Boardman Air av något slag? Om det är ett internt rör som är igensatt behöver du förmodligen komma åt det på något sätt.

Om hålet bara går ner till under vevpartiet så skulle jag köra med skruvdragare och något borrliknande, men väldigt oskarpt. För några år sedan hade jag samma problem på en kolfiber-Orbea, slipade då till en gammal eker för att rensa ur röret från ingrott vägdamm. Funkade fint.

Velovin, ja får nog försöka gnugga lite i röret, vet inte hur långt det är rakt tyvärr. Finns ingen inspektionslucka undertill tyvärr.

Niclas Y; Ja vevlagret borde ändå bytas men osannolikt att man kommer åt insidan av det interna höljet därifrån.

Får öppna o titta om man ser om höljet verkar gå rakt upp till utloppet iaf.

svebilius sa:
Tryckluft löste liknande problem för mig.

https://happyride.se/forum/read.php/1/2535775

Ja skulle provat med piprensar med något lämpligt lösningsmedel i ditt fall. T-sprit t.ex.

Tack för ditt inlägg. Får se vad jag kan lyckas med. Köpte en längre limitskruv och kör singelklinga fram just nu. TT är sällan så backigt så lilla behövs. Klarar mig nog ett litet tag iaf.

Tillbaka
Topp