[Blocket] Är denna Scott prisvärd?

• Trådstartare Trådstartare Borzakovskij
  • Start datum Start datum
Tjena,

tjaa ! att han nämner att V-bromsar är bättre än skivor kan ivarjefall jag inte hålla med om.
Var inne på att hugga en likadan förra året men och då hittade jag en ny i höstas hos min LBS för 14.995:-
Tycker du borde kunna dunka ner priset en smula nu när det råder lite rea här och var hos diverse handlare för att ge plats åt -06:orna.

All lycka !

F

Vad kan den ha kostat ny förra året?
Scott har ju bytt namn på sina modeller, men jag antar att den motsvarar en cykel i Scale-serien. Dock svårt att jämföra eftersom den här cykeln verkar ha fina komponenter, men inte skivbroms. Så gott som alla årets modeller har skivbromsar...

22k ny. Det är en MYCKET fin cykel... Ramen är riktigt vass och lätt kring 1400gr.
(Jag skulle själv vilja ha ramen)

//Skogling

En sån ville jag köpa förra året, men plånboken var lite för tunn så det blev Comp Racing istället.
Prismässigt så tror jag Cykloteket tog 23000 för den. Vet inte om den motsvarar någon i Scale-serien, skulle väl vara Scale 30 för den kostar samma i år. Men Scale 30 har ju lättare ram (i kolfiber) men sämre komponenter typ LX.
1.49 kg väger ramen enl Scotts hemsida mot 1.59 kg för Comp Racing :(
Är den välskött så kan den väl vara värd pengarna tycker jag, men försök så klart pruta.

Tillbaka
Topp