Blockettråden 2

kroem

Medlem
Blockettråden 2
Snakepit sa:
mtbmarkus sa:
Inte blocket men köp o sälj på Facebook. Verkar inte helt legalt... Men jag kan väl ha fel :-p

https://www.facebook.com/groups/175...44941382463456/?sale_post_id=2244941382463456
Vadå, han vill ju ha bud? Texten skriker ju inte direkt pundare heller.
Han andra annons på cykeln ser lite mer suspekt ut .. .

"Merida mountainbike
24 växlar
Fram och bakbroms
Mycket välskött

Kom med bud "

Fram och bakbroms är ju bra...

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Blockettråden 2
NickPick sa:
Få se här... Första tyska sökträffen bike discount sade 425 spänn per däck plus 10 euro i frakt (typ 106 spänn).
Wiggle verkar ha för 421 per däck och där kan frakt ingå över 500 eller vad det är.
Så två nya däck för 500 är fortfarande bra pris. Jag hade lätt köpt om jag hade bott i den staden. Slippa vänta 5 arbetsdagar och riskera en massa onödiga merköp på det.
frågan är om man får gummibjörnar

Paco

Aktiv medlem
Blockettråden 2
marr sa:
Weiman sa:
Först till kvarn, Sveriges "hetaste Emonda ALR" för endast 44 kr! "Storleken passar enligt Treks tabeller" fast det framgår tyvärr inte vilken storlek det är...
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=98591
Whaaaaaat?

"Storleken passar enligt Treks tabeller. (Eller om du är vig som jag, 175cm lång med grenmått på 84 och långa armar....)"
Men för 44kr är det väl inte så viktigt om den blir för stor/liten.
Får ju lätt igen pengarna om man säljer den vidare?

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
kroem sa:
Snakepit sa:
mtbmarkus sa:
Inte blocket men köp o sälj på Facebook. Verkar inte helt legalt... Men jag kan väl ha fel :-p

https://www.facebook.com/groups/175...44941382463456/?sale_post_id=2244941382463456
Vadå, han vill ju ha bud? Texten skriker ju inte direkt pundare heller.
Han andra annons på cykeln ser lite mer suspekt ut .. .

"Merida mountainbike
24 växlar
Fram och bakbroms
Mycket välskött

Kom med bud "

Fram och bakbroms är ju bra...
Heter man krusi dull och har gaddat handen så är man ju ärlig.

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Örjan Lax sa:
tmalm sa:
ooms sa:
Stod inte T för att det var en kombi på den tiden?

Edit: Nä, se på fan, det slutade man med 1993
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124
T på en merca måste väl ändå stå för touring /kombi? Det har väl aldrig stått för Turbo iaf.

/T
Jo det har det visst.

TDT fanns förr och betydde turbodiesel-kombi (touring)
Diesel Ja. Men detta var benso.

När man skriver T:et direkt efter motorvolym är det i min värld synonym för att beskriva karaktär/utrustning av motorn och T:et har alltid betytt turbo.

MEN förr kallade man den här modellen T124 eller S124 för att beskriva dess kombi-utförande.

Tänk vad ett mellanrum kan ställa till det men rätt ska va rätt liksom särskilt när jag har en själv liksom.

marr

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2
Tomcaten sa:
Örjan Lax sa:
tmalm sa:
ooms sa:
Stod inte T för att det var en kombi på den tiden?

Edit: Nä, se på fan, det slutade man med 1993
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124
T på en merca måste väl ändå stå för touring /kombi? Det har väl aldrig stått för Turbo iaf.

/T
Jo det har det visst.

TDT fanns förr och betydde turbodiesel-kombi (touring)
Diesel Ja. Men detta var benso.

När man skriver T:et direkt efter motorvolym är det i min värld synonym för att beskriva karaktär/utrustning av motorn och T:et har alltid betytt turbo.

MEN förr kallade man den här modellen T124 eller S124 för att beskriva dess kombi-utförande.

Tänk vad ett mellanrum kan ställa till det men rätt ska va rätt liksom särskilt när jag har en själv liksom.
Men bilens beteckning är ju 320 T? Vad är det alla vet? Vad är det som är fel?

ooms

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ustzeust sa:
Inte blocket men lite skum annons.

Är inte det sådan sadel man lånar hem för att testa och sedan lämnat tillbaka?

Och användaren reggades några minuter innan annonsen kom upp.
Tänkte också på den. Tror dock att det går att köpa loss dem om man har rätt kontakter. Men det hade ju varit klädsamt att skriva att det är en testsadel och hur han fått tag på den, speciellt som den är ny.

Senast ändrad:

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är ju ingen brist på vare sig humor eller uppfinningsrikedom.

OK bara så jag har fattat det, veven skar, du fick en ny, bytte till en annan lösning och nu säljer du den nya veven som du fick på garanti?
Nej, nej du säljer den traskade med ett lagersäte som ser ut som en potatisåker för 3000 med motivationen, det påverkar inte funktionen???

Så en pryl du redan fått ersättning för och inte behöver vill du sälja defekt för 3000?
Kan ju vara så att jag missat något men för tillfället är du struken från min julklappslista.

Bilagor

marr

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2
Crocko sa:

OK bara så jag har fattat det, veven skar, du fick en ny, bytte till en annan lösning och nu säljer du den nya veven som du fick på garanti?
Nej, nej du säljer den traskade med ett lagersäte som ser ut som en potatisåker för 3000 med motivationen, det påverkar inte funktionen???

Så en pryl du redan fått ersättning för och inte behöver vill du sälja defekt för 3000?
Kan ju vara så att jag missat något men för tillfället är du struken från min julklappslista.
Nyplöjt...

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Crocko sa:

Såg den där, tror även den har varit ut förr. Dyrt är det.

Det roliga är att ett nytt (dvs helt nytt)xx1vevparti har sålts för 2000 spänn oanvänt. Sram axsgrupperna verkar ha gjort att det finns ganska många vevar på marknaden.

Häromdagen såg jag en annons "söker gravelbike storlek 56 carbon", som var en lustig överskrift.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer