Blockettråden 2

Allroad

Medlem
Blockettråden 2
Alltså, ni som länkar hit och dit, har ni inte förstått att länkar dör och en sån här tråd är värdelös utan bilder/screenshots?

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Namnls.png

50/50

Det är ganska vanligt på deras premium-modeller back in the day och på en vit, grå eller silvrig bil kan det fungera medan man ser här på en vanligare(grön, men även blå, grå, svart) lack att det INTE fungerar.

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Men använda det heliga Graal-ordet "samlarbil" för en vit w124 med minsta motorn i stan borde vara Haraam(döds)

Det här är en samlarbil som säkerligen kan vara värda 2 milj. om 8-15 år.

Bilagor

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Spacekitty sa:
Raggamuffin sa:
jolov sa:

Det blir nog inte lätt, det kanske blev en tvåa för mycket på priset.
Ja jösses. Var precis på väg att klistra in den här, tänkte samma med priset.
Nu skall ni inte vara såna bara för att ni inte orkar läsa en spec, den där har inga vanliga bar-ends utan: ENDBARS: Specialized S-Works Carbon, självklart killen skall ha bra betalt för såna rariteter.

bellasoda

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Oftast är cyklar värderade för högt, men ibland går det år andra hållet.

3978C877-CD4E-4B48-9371-115122E4CE59.jpeg

En liten oskyldig annons på blocket med två skrotcyklar för totalt 2000kr.

Eller är det en Colnago Master som gömmer sig därbakom?

D7CB5884-821F-4C92-AB56-BF08283E274B.jpeg

Ingen aning vem cykeln blev såld till, men det var inte till mig iaf. :-(

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Strider jag mot topic-regeln när jag postar bilar mest eller bara i denna tråd? Det står ju "Blocket" men måste det vara två hjul eller kan det vara flera?

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hep sa:
Tomcaten sa:
Jag tror att jag med ska göra min bilannons på samma sätt som den här har gjort.

https://www.blocket.se/goteborg/Veteran_MB_280_SE_88084271.htm?ca=11&w=3
Alla får ha vilka intressen de vill (och jag har säkert några udda) men vad i hela världen har fått dig att snöa in på halvgamla mercor?
Kan bara hålla med, särskilt med klientelet som föredrar merca... Samtidigt så får man göra som man vill

Hep

Aktiv medlem
Blockettråden 2
NickPick sa:
Hep sa:
Tomcaten sa:
Jag tror att jag med ska göra min bilannons på samma sätt som den här har gjort.

https://www.blocket.se/goteborg/Veteran_MB_280_SE_88084271.htm?ca=11&w=3
Alla får ha vilka intressen de vill (och jag har säkert några udda) men vad i hela världen har fått dig att snöa in på halvgamla mercor?
Kan bara hålla med, särskilt med klientelet som föredrar merca... Samtidigt så får man göra som man vill
Jag kör gärna merca. Nya eller veteraner. Inte de som bara är trist gamla.

wukkaN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tomcaten sa:
gsb sa:
Fast räcker det inte med bilannonser nu på detta cykel-forum?
Men det är de roligaste formulerade annonser så man vet aldrig vad man hittar för kul. Fast okej vi tar ned det ett steg.
Jag kan bara tala för mig själv men då jag har ett ickebefinnande bilintresse så förstår jag inte det roliga i någon av bilannonserna, det swischar förbi mitt huvud utan att passera gå.. Förutom att bilden var lite skojigt vänd :)

Allroad

Medlem
Blockettråden 2
Eh va?

Känns ytterst suspekt, ber om ursäkt om det inte är så. Men saknar du en sån hoj och känner igen den på bilderna så slå säljaren en signal vet ja :)

Bilagor

Spacekitty

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Världens smutsigaste nyservade dämpare. Är det fullservice så sätter man väl på helt nya skrapringar.

Senast ändrad:

skier

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag tror du misstolkar meningsuppbyggnaden, jag tror hen var full när hen servade gaffeln. Klart det blir svårt att byta skrapringar då.

Jimel

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skrapringarna brukar se lite dassiga ut när dom är nya tycker jag, torkar man av dom med något så blir dom dock fina.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer