Blockettråden 2

Fredrik S

Medlem
Blockettråden 2
En Canyon Endurance CF 8.0 i vad som ser ut att vara näst intill oanvänt skick för halva nypriset:

Hade den varit i min storlek hade jag klippt den direkt.

Edit: 22400 kr kostade den visst ny. Inte 24000 kr som jag trodde.

UrTomas

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En Canyon Endurance CF 8.0 i vad som ser ut att vara näst intill oanvänt skick för halva nypriset:

Hade den varit i min storlek hade jag klippt den direkt.

Edit: 22400 kr kostade den visst ny. Inte 24000 kr som jag trodde.
Ooo, Lassbo 👍

Örjan Lax

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tror iofs inte att det är medvetet... Snarare okunskap och tålamod när man laddar upp bilderna.
Nej, jag tror inte heller det är medvetet, precis som alla dubblett-annonser varje dag. Det är väl nån "lucka" i it-systemet som är på väg att fixas, enligt jomper.

En del annonsörer verkar ju inse att det uppkommer dubbletter av misstag (om dom går in på K&S efteråt och ser på översikten) och raderar den ena annonsen själva snabbt, medan många andra får rapporteringar och raderas senare av annonsmoderator.

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Ett år gammal bmw 520d med lite dörruppslag, gått 6000 mil. Samma som M5 men annan motor. Nypris M5, 1 000 000 kr, säljes för 500 000"

Eller är det bara jag som tycker jämförelsen är lite äpplen och päron?
2.png

Senast ändrad:

UrTomas

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Ett år gammal bmw 520d med lite dörruppslag, gått 6000 mil. Samma som M5 men annan motor. Nypris M5, 1 000 000 kr, säljes för 500 000"

Eller är det bara jag som tycker jämförelsen är lite äpplen och päron?
Visa bilaga 410468
På sätt och vis. Men jag kan ändå tycka att det är mer som att säga att det är samma bil som M5 men utan kolfiberhuv och -tak, typ. Om det är bara det som skiljer på gaffeln alltså.

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ja okej, lite mer så kanske. Men samtidigt är det en "rhythm" och inte en "performance".

Iofs är väl rhythm oem gafflar så kanske svårt att jämföra med något...

Örjan Lax

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ja okej, lite mer så kanske. Men samtidigt är det en "rhythm" och inte en "performance".

Jag köpte en fabriksny Rhythm oem från Bike-Components för bara 198 Euro för 2 år sen, visserligen en 34:a men ändå. Så dom är "lite" billigare än Performance.

IM

Medlem
Blockettråden 2

Jag håller med dig. En M5:a är en M:5a, kolfiberhov eller ej. En 520 är en 520. Punkt slut.

Som säljare går man faktiskt acceptera vad det de facto är man har liggandes i lådan och vill bli av med. För egen del bojkottar jag regelmässigt den där typen av annonser, jag föredrar att göra affärer med hederliga och pålitliga människor.

Senast ändrad:

UrTomas

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Alltså jag håller med er i sak, men han skriver ju inte att det är en Performance. Sen har jag ingen aning om vad som skiljer de båda åt, men om det är som han skriver (och att Rhytm dessutom inte finns på eftermarknaden) så tycker inte jag att han gör något jättefel. Men alla är vi olika, och tur är väl det 😊

IM

Medlem
Blockettråden 2
Alltså jag håller med er i sak, men han skriver ju inte att det är en Performance. Sen har jag ingen aning om vad som skiljer de båda åt, men om det är som han skriver (och att Rhytm dessutom inte finns på eftermarknaden) så tycker inte jag att han gör något jättefel. Men alla är vi olika, och tur är väl det 😊
För min del handlar det i första hand om att det visar på en attityd till mig som potentiellt kund som jag inte uppskattar. Därför skulle jag avstå. Det gör ju marknaden snäppet mindre vilket torde vara en fördel för den spekulant som inte hakar upp sig på sådant. 😁

saarela

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Står väl Performance i rubriken om jag inte ser helt fel =)

UrTomas

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Står väl Performance i rubriken om jag inte ser helt fel =)
Absolut, men först att det är en Rhytm. Inte direkt så han försöker mörka det. Och om det är så att allt utom materialet i ytterbenen är samma som en Performance och att Rhytm inte finns på eftermarknaden, så vill ju jag som ovetande konsument bli upplyst om att det "nästan" är en Performance.

Men å andra sidan vill jag inte ha en Fox över huvud taget 😂

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer