Blockettråden 2

Office

Ny medlem
Blockettråden 2
Det gäller knappast bara cyklar.

Bostäder tex är en sjuk marknad där du kan köpa en produkt, använda den 5 år och sen gå med vinst!

Löjligt, men folk är dumma och betalar så säljarna gör inget fel i sig.
Dumma och dumma, större delen av värdet inte är själva huset utan läget, därför kan man inte riktigt tänka så.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En vara är ju vad exakt vad någon kan tänka sig att betala.
Tex cykeln den där Kim Berg annonserade ut kostade ju 11k 2015. Han hänvisar till en 2017 och priset 10k... Men 8 vsa!
För en oinvigd låter det nog bra.

Office

Ny medlem
Blockettråden 2

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ett vrak för 16000...

Visa bilaga 423750
Visa bilaga 423751Visa bilaga 423752
Äsch. Han slant på 0-tangenten. Det kan hända den bästa. Allt som behövs är ju för övrigt att smörja alla rörliga delar, utom framnavet, och ny lack. "Renoveringsobjekt" är väl att ta i, det torde gå under "behöver lite puts och kärlek". Och ny styrlinda...

Tony sthlm

Ny medlem
Blockettråden 2
Vet inte om den här tråden enbart är för att håna men skulle gärna vilja ha synpunkt på denna:

Vill köpa en cykel som klarar av lie tuffare väg (asfalt med hål, sprickor och mindre vägkanter), grus och kanske lite enkel stig, sån som man också kan jogga på.
Jag vill ha en för kanske 5k men det är fanimej svårt att hitta någon för det priset.. Beggat så är det också svårt att hitta någon som passar för folk på 190cm.
Vet inte heller nypris eller produktionsår eller hur mycket värdet på hojar faller genom åren. Har nu en racer från -72 men har upptäckt att gravel är det jag egentligen borde ha köpt

velovin

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vet inte om den här tråden enbart är för att håna men skulle gärna vilja ha synpunkt på denna:

Vill köpa en cykel som klarar av lie tuffare väg (asfalt med hål, sprickor och mindre vägkanter), grus och kanske lite enkel stig, sån som man också kan jogga på.
Jag vill ha en för kanske 5k men det är fanimej svårt att hitta någon för det priset.. Beggat så är det också svårt att hitta någon som passar för folk på 190cm.
Vet inte heller nypris eller produktionsår eller hur mycket värdet på hojar faller genom åren. Har nu en racer från -72 men har upptäckt att gravel är det jag egentligen borde ha köpt
Ser vettig ut. Lite väl färgmatchad, men det är ju en smaksak :)

Master57

Medlem
Blockettråden 2

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Nästa gravel jag skaffar kommer att ha kolfibergaffel, hydrauliska skivbromsar och singelklinga. Motsvarar cykeln i annonsen dina krav kommer den säkert att bli alldeles utmärkt.

För att besvara din inledande fråga: nej. Personligen uppskattar jag att ta del av annonser som inte, på ett eller annat sätt, är helt uppåt väggarna också.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Blockettråden 2

moros

Aktiv medlem
Blockettråden 2

En ny kostar 16775kr, eller 15098kr om man använder bikesters 10% kod.
🤷🏻‍♂️
Tror att jag såg den på FMB för 16' också. Är nämligen spekulant själv så jag blev lite glad när jag såg rubriken. Men sen var det ändå fel ort, och storlek (nu är ju storlek som vanligt inte angiven, men jag gissar)

Senast ändrad:

Dishe

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tur att det inte är fejk-shimano 😅
En sann försäljare som skulle kunna sälja sand i Sahara.

C9DDD594-ABD4-4D2D-AF9D-7C0542DB2B17.jpeg

Fin 26” MTB GIANT
Ord. nypris ca10.000kr!

Fin Äkta GIANT MärkesCykel i Fint skick
• 26” MountainBike
• Inklusive RingKlocka, Reflexer, Stöd etc.
• Hela 27 växlar
(i form av Lyxiga Äkta Chimano Deore)
• Väldigt Lättcyklad & rolig att cykla med
• Väldigt låg vikt & samtidigt väldigt stabil
• Riktigt fina Hydrauliska SkivBromsar
• Proffsig Hydraulisk framgaffel
med hela 100mm Fjädring
& Smart LockoutFunktion
(enkelt att sätta på & av efter behov)
• Nya Lyxiga Schwalbe RacerDäck
(låg friktion & inbyggt punkteringsskydd)
• Väldigt Clean & Fräsch Design
• Dessutom DubbelBottnade Fälgar
• Tillverkare: GIANT
• Fint Skick (däcken behöver pumpas)
• Ingår fin CykelPump med TryckMätare
(passar både cykeln & andra ventiler)
• Ord.nypris ink.nya Däck etc.ca 10.000kr
• Säljes för 7.000kr
(ev. lägre pris vid snabb affär och eller vid köp av flera saker samtidigt)
(Vi kan vid snabb affär ev. även skicka med splitter nya, oanvända cykellampor som är i sin oöppnade förpackning)
Först till Kvarn!
/ högsta bud med rätt att neka

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer