Blockettråden 2

Senna81

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag köper denna om ngn fr happy sitter bak när vi kör downhill 😅

Bilagor

• 3EA61234-568C-45DD-876F-C7BD2AD606F2.jpeg
    3EA61234-568C-45DD-876F-C7BD2AD606F2.jpeg
    187.4 KB · Besök: 348
Blockettråden 2

salle

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte gärdet där han är skriven... Mysko.
Jag la ner, han hävdade senare i ett sms att han hittat kvitto och att han visst tog swish men att hans kort inte funkade så han ville helst ha kontanter. Samt att parkeringen var lättare att ses på. Jag vet inte om den är/var stulen, därför editerade jag bort mitt inlägg, vill inte riktigt peka finger om den är ok. Telefonnumret gick visst till hans swishkonto iaf om man kollade via swish och bank-id. att Men jag letar vidare efter en annan likadan.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Visa bilaga 42245425000kr för en hoj som kräver helservice. Notera att dessa såldes för ca 2900 euro nya 2018.
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=121015
Jag älskar när folk sätter 90% av nypriset på en 2-3 år gammal cykel. Ibland brukar jag skriva på såna annonser för att förklara varför priset inte är realistiskt, men folk tar det ofta som en förolämpning. Det blir ofta så att man måste sänka lite i taget och man förlorar bara tid på att sätta orealistiska priser. Ibland händer det dock att såna cyklar blir sålda till nån okunnig till rejäla överpriser, vilket är tråkigt.

Vad har hänt med den annonsen förresten?

Jag brukar ibland hålla koll på den typen av annons för att se hur länge de är kvar. Här är ett till exempel:

Senast ändrad:

Fundamentals

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag älskar när folk sätter 90% av nypriset på en 2-3 år gammal cykel. Ibland brukar jag skriva på såna annonser för att förklara varför priset inte är realistiskt, men folk tar det ofta som en förolämpning. Det blir ofta så att man måste sänka lite i taget och man förlorar bara tid på att sätta orealistiska priser. Ibland händer det dock att såna cyklar blir sålda till nån okunnig till rejäla överpriser, vilket är tråkigt.

Jag brukar ibland hålla koll på den typen av annons för att se hur länge de är kvar. Här är ett till exempel:

Intressant fenomen minst sagt. Folk vill väl försöka få tillbaka så mycket som möjligt.

Cykling är en investering i hälsan och nöje, inte i ekonomisk avkastning ;)

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Hör du efter varför det "såklart (är) några repor samt en liten buckla i bakfälgen" när du ändå har killen på tråden?

MrSpock

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Intressant fenomen minst sagt. Folk vill väl försöka få tillbaka så mycket som möjligt.

Cykling är en investering i hälsan och nöje, inte i ekonomisk avkastning ;)
Det är ju ganska lätt att kolla nypriset när man väl vet modellen. Jag la ett bud på 50% nypriset på en 7-8 år gammal scott 950, jag tyckte ändå det var ganska generöst, men den var i fint skick.
Men han hade en annan köpare som gav mer. Den köparen backade ut senare, så säljaren kontaktade mig igen om jag fortfarande var intresserad. Men då hade jag redan köpt en fin Merida. Så kan det gå.

CBrandel

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Det gäller knappast bara cyklar.

Bostäder tex är en sjuk marknad där du kan köpa en produkt, använda den 5 år och sen gå med vinst!

Löjligt, men folk är dumma och betalar så säljarna gör inget fel i sig.

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast bostadsmarknaden är inte en exakt motsvarighet till att köpa en cykelkraft cykel med 42% rabatt och sen sälja till 80% av listpris 3 år senare.

(Vilket som är värst är en annan fråga)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer