Blockettråden 2

Ustzeust

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Morsans cykel punkade ofta, tog då ett gammalt däck och klippte bort sidorna och stoppade in i det befintliga däcket.
Äre det dom menar med innerdäck?

freddag

Aktiv medlem
Blockettråden 2
kommer inte köpa ny gaffel förrän de kommer med innerben eloxerade i den färgen. hör ni det, kapitalistsvin!? "valfrihet"

Blockettråden 2
Haha, såg den där nyss. Revan i sig såg kanske inte jättekul ut. Men värst var ju att man dragit sönder styret vid broms/växelhandtag. Bra investering om man inte gillar sina tänder

Kashew

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Denna konfiguration börjar bli trendig. Är det en ny hipster grej? Är jag ute om jag inte flippar mina bars? Var ett tag sedan ngn fråga om jag ville cykla med

Screenshot_20200808-210557_Facebook.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En kraschad yari någon? Nu 2000 kr dyrare och inte ett ord om vad den varit med om (Nukeproof Mega som blivit "ramsned"). Det är väl en sak om personen i fråga köpt den, kört själv på den ett tag och konstaterat att den är OK. Men annonsen var ute i förrgår, så jag tror inte den hunnit testas ordentligt....

Screenshot_20200809-121508.png

Kolla märkena på styrröret... Här i förra annonsen.
Screenshot_20200809-121740.png

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En kraschad yari någon? Nu 2000 kr dyrare och inte ett ord om vad den varit med om (Nukeproof Mega som blivit "ramsned"). Det är väl en sak om personen i fråga köpt den, kört själv på den ett tag och konstaterat att den är OK. Men annonsen var ute i förrgår, så jag tror inte den hunnit testas ordentligt....

Visa bilaga 434853

Kolla märkena på styrröret... Här i förra annonsen.
Visa bilaga 434854
Utmärkt sätt att skapa sig ett namn på Happy genom att börja med att sälja något mög man köpt men inte vill ha till överpris, såldes den här första gången oxå? Då är det ju bara urbota korkat.

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Utmärkt sätt att skapa sig ett namn på Happy genom att börja med att sälja något mög man köpt men inte vill ha till överpris, såldes den här första gången oxå? Då är det ju bara urbota korkat.
Första gången såldes den här, i fredags, för en femhundring (utannonserst pris i alla fall) men det var övertydligt att den var kraschad, en kraftig smäll som fick ramen att vika sig. Se tråden om rambrott, en nukeproof mega som ser ut som en chopper. Säljaren då poängterade att inget konstigt syns och den kan ev vara ok men denne visste inte säkert, därför såldes den snorbilligt.

Jag säger inte att gaffeln i fråga ÄR dålig, det kan mycket väl vara så att den är finfin, men det bör man ju använda sig själv som försökskanin till att utröna innan man säljer den med vinst. Nu är den mer av ett frågetecken..

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Första gången såldes den här, i fredags, för en femhundring (utannonserst pris i alla fall) men det var övertydligt att den var kraschad, en kraftig smäll som fick ramen att vika sig. Se tråden om rambrott, en nukeproof mega som ser ut som en chopper. Säljaren då poängterade att inget konstigt syns och den kan ev vara ok men denne visste inte säkert, därför såldes den snorbilligt.

Jag säger inte att gaffeln i fråga ÄR dålig, det kan mycket väl vara så att den är finfin, men det bör man ju använda sig själv som försökskanin till att utröna innan man säljer den med vinst. Nu är den mer av ett frågetecken..
Instämmer på alla punkter, finns ju en anledning till att demonteringsfirmor inte säjer alla delar från krockade fordon som lösts av försäkringsbolag. I detta fallet tycker jag mest att det luktar profitsug och dåligt omdöme.

En helt annan sak, hur känner du för att kika på en mikrospricka i styrhuvud? Funderar på om jag skall svetsa eller bara göra ett förband för att hindra den från att vandra.

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Fast hur lyckas man ramsnea en Mega?

Inte ens ja har lyckats o jag försöker varje gång ja är ute.

rois

Aktiv medlem
Blockettråden 2
vore ju dumt att ta en specifik bild på stöldmärkningen om man säljer stöldgods, snarare så att man hoppas på att auktionen drar upp priset, oklart om det finns ett reservationspris också.
Det finns inget reservationspris. Med tanke på nypriset, och att det sitter bra elmotorkomponenter (Shimano Steps), så är utgångspriset ovanligt lågt. Jag misstänker att cykelns nuvarande ägare köpt den billigt och varit lite godtrogen och naiv och insett misstaget. Man slarvar helt enkelt inte bort nyckel och laddare. Genom att komplettera med lås och laddare bör en budgivning starta omkring 10.000.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer