Det där är väl det som brukar kallas ”nästan nyskick” till skillnad från ”nyskick” där man bara har lite rost eller skav.Gott skick? Tveksamt. Visa bilaga 592015
Nej nej, du missförstår. Det cykeln som delarna är till för som är i gott skick :)Gott skick? Tveksamt. Visa bilaga 592015
Gott skick? Tveksamt. Visa bilaga 592015
Visst. Äntligen någon som uttryckt sig klart och tydligt, och så slarvar potentiella köpare i sin läsning på det viset. 😉Nej nej, du missförstår. Det cykeln som delarna är till för som är i gott skick :)
Hmmm ni har rätt det är ju det det står. Cykeln är kanske i gott skick eftersom dessa delar bytts ut?Visst. Äntligen någon som uttryckt sig klart och tydligt, och så slarvar potentiella köpare i sin läsning på det viset. 😉
Den där blev det högläsning på här hemma med inflikningen ”typiskt triatleter”
fyfan, bara släng!
"bara" inomhus. Dvs trippelnersvettat jämfört med utomhus. Varför skulle inomhus vara en usp? Kill it with fire!
Är väl nästan samma kategori som använda trosor?
Så tänker jag varje gång någon lägger ut använda cykelbyxor till salu, vilket ju faktiskt är ganska ofta.Är väl nästan samma kategori som använda trosor?
Äsch. Att nyttja begagnade pryttlar är en dygd. Det finns mängder av bra tvättmaskiner idag. 😉😁Så tänker jag varje gång någon lägger ut använda cykelbyxor till salu, vilket ju faktiskt är ganska ofta.
Jag undrar om man verkligen hittar nisch-köparna på happy?
Alltså, i mycket annat är jag med dig. Men inte när det gäller underkläder…Äsch. Att nyttja begagnade pryttlar är en dygd. Det finns mängder av bra tvättmaskiner idag. 😉😁
Det finns ju en marknad för begagnade underkläder också, men den bygger på lite andra värden. Har jag hört.Alltså, i mycket annat är jag med dig. Men inte när det gäller underkläder…
Alla har vi väl ett fake of konto vi säljer trosor vi gnidit i röven lite genom?Det finns ju en marknad för begagnade underkläder också, men den bygger på lite andra värden. Har jag hört.
Kollade lite delar och måste flika in med en liten update:Jag upplever att det mesta går att sälja. Och oftast inte så dumt för plånboken att sälja i delar om man orkar, svårt att få ut hela värdet i delar när cykeln säljs komplett.
Gjorde ett excel-blad när jag sålde hoj i våras med högst rimliga priser på de ingående delarna och den kompletta cykeln fick säljas med mer än 10% i "rabatt".
Du vet om att folk har sålt cyklar i delar förut och att det har lyckats?Kollade lite delar och måste flika in med en liten update:
Hittills är kassett, vevparti, bakväxel och styrstam sålt om man får lite på annonseringen. Det var väl ungefär som jag tänkt mig. Kvar är "allt annat" :o
Ja men det betyder väl inte alltid att det är en tioprocentig uppsida va? Jag själv tycker lösa delar är svårt att bli av med på happy, för oavsett annonserat pris så är det alltid bazaarprut.Du vet om att folk har sålt cyklar i delar förut och att det har lyckats?
Min erfarenhet är att det mesta som läggs ut för försäljning här på HR blir sålt. Kan ta lite längre tid ibland bara.
Jag har sålt en drös med grejer på happy senaste åren. Tror faktiskt aldrig någon har prutat på mina annonser 🤓 Brukar sätta låg priser eftersom jag vill bli av med grejerna och hellre ser att de kommer till användning någon annanstans. Visserligen tar vissa annonser väldigt lång tid men till slut är det någon som är intresserad.Ja men det betyder väl inte alltid att det är en tioprocentig uppsida va? Jag själv tycker lösa delar är svårt att bli av med på happy, för oavsett annonserat pris så är det alltid bazaarprut.
Saker som ligger ute länge brukar ju även minska i pris eller säljas med rea.
Då sätter du för höga priser i så fall. Eller så säljer du delar som ingen vill ha.Ja men det betyder väl inte alltid att det är en tioprocentig uppsida va? Jag själv tycker lösa delar är svårt att bli av med på happy, för oavsett annonserat pris så är det alltid bazaarprut.
Saker som ligger ute länge brukar ju även minska i pris eller säljas med rea.
Varför skriver man ut att den är köpt i svensk butik? Är det någon kvalitetsstämpel?Köpa begagnad klocka och spara 194 kr
![]()
Säljes: Garmin Fenix 7x Sapphire Solar i Titanium
Säljer Garmins kanske snyggaste fenix klocka. Den exklusiva Fenix 7x Sapphire Solar i titanium med garmins riktigthappyride.se
Eller köpa en ny med garantier och annat
![]()
Garmin Fenix 7 Sapphire Solar 010-02540-31
Köp Garmin hos Stjärnurmakarna. Stjärnförsäkring och riksgaranti ingår alltid. Handla enkelt online eller besök någon av våra butiker!www.stjarnurmakarna.se
Missar jag något?
Varför skriver man ut att den är köpt i svensk butik? Är det någon kvalitetsstämpel?
Väldigt bra fråga. Skiljer det kanske på vilka kartor man får med möjligtvis?Varför skriver man ut att den är köpt i svensk butik? Är det någon kvalitetsstämpel?
jag gillar att köpa i lokala butiker så gott det går för att stödja lokala förmågor och betalar gärna någon % extra. Även när man handlar online ska lagret gärna ligga i Sverige. Så det är en fördel om den är köpt lokalt även vid begagnat, om det finns garanti kvar så kan det vara enklare att hantera också.Varför skriver man ut att den är köpt i svensk butik? Är det någon kvalitetsstämpel?
Dock är detta endast då jag själv vill att de jag handlar från betalar skatt i Sverige så man får tillbaka lite den vägen också.
3 års garanti i Sverige, det får du inte om du köper för exempel från en dansk butikVarför skriver man ut att den är köpt i svensk butik? Är det någon kvalitetsstämpel?
Fast det handlar även om anställdas skatter osv. Alltid bättre för Sverige om lager osv finns i Sverige.. mer pengar till vår skola, omsorg osv.. ger även fördelar till företag som Lyko eller Clas Ohlson som har lager på landsbygden istället för alla logistikparker.Om man köper saker online inom EU betalar man moms i Sverige, förutom om butiken säljer riktigt lite till Sverige.
Dock får det ju vara nån måtta på det hela. Se på t.ex. cykeldelar, bilreservdelar, motorolja, m.m., där påslaget jmf mot Tyskland ofta är 100% eller mer. Då sitter det nån och skär emellan utan att tillföra ett uns värde, i såna fall är det snarast en skyldighet att handla fr utlandet så att dessa ockrare tvingas anpassa sig.Fast det handlar även om anställdas skatter osv. Alltid bättre för Sverige om lager osv finns i Sverige.. mer pengar till vår skola, omsorg osv.. ger även fördelar till företag som Lyko eller Clas Ohlson som har lager på landsbygden istället för alla logistikparker.
Fast den brukar väl bara gälla första ägaren.3 års garanti i Sverige, det får du inte om du köper för exempel från en dansk butik
För att inte tala om skillnaderna i arbetsförhållandena (många gånger och än så länge).Fast det handlar även om anställdas skatter osv. Alltid bättre för Sverige om lager osv finns i Sverige.. mer pengar till vår skola, omsorg osv.. ger även fördelar till företag som Lyko eller Clas Ohlson som har lager på landsbygden istället för alla logistikparker.
Fast du får ju med en slang med dunlopventil, bara det borde vara värt något.![]()
4st + 1 slang FYND enligt bilder
Utropspris: 234 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-12-15 19:59:11. Köp & sälj begagnade & oanvända Cykelhjul & Hjulset på Tradera.www.tradera.com
Det är väl iofs kanske bara jag som inte är helt säker på att det de facto är just ett fynd...
Är det mina ögon som blivit knäppa eller är det ingen bromsyta för fälgbroms på detta bakhjul!?
![]()
Säljes: Nytt Bontrager Aeolus 3 TLR D3
Bakhjul för 10/11-delade Shimano/SRAM kassetter. För QR 135 mm axel och fälgbroms. Fint DT Swiss 240-nahappyride.se
Ser ut så hos Trek iaf
![]()
Bontrager Aeolus 3 D3 Clincher TLR-racerhjul | Trek Bikes (SE)
Cyklingen blir bättre med Bontrager Aeolus 3 D3 Clincher TLR-racerhjul.www.trekbikes.com
Jo jag vet vad du menar, men du har en helt annan modell + nyare.
Håller du koll på att även växeltrigger, dropper och båda bromsskivorna är sålda nu? Så är det bara ”allt annat” kvar!Kollade lite delar och måste flika in med en liten update:
Hittills är kassett, vevparti, bakväxel och styrstam sålt om man får lite på annonseringen. Det var väl ungefär som jag tänkt mig. Kvar är "allt annat" :o