Manurhin2
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Rake är en vinkel. Försprång som är ett längdmått heter trail på engelska."rake" heter "försprång" på svenska.
Rake är en vinkel. Försprång som är ett längdmått heter trail på engelska."rake" heter "försprång" på svenska.
Rake är en vinkel. Försprång som är ett längdmått heter trail på engelska.
Rake är en vinkel. Försprång som är ett längdmått heter trail på engelska.
Nej, rake är samma som fork offset som är samma som försprång.
Jodå, men om du köper en gaffel så kommer tillverkarna ange ett mått i mm 😁
Bara sadla den vita springaren och ut på korståg för att omvända cykelindustrin då :)Rake på en ram med gaffel är vinkeln mot en tänkt lodlinje. Försprång är måttet mellan lodlinje från navet till linjen.
För att få rätt försprång på en cykel så ändras rake. ( tänk bygga chopper)
OBS, ser när jag googlar att cykelindustrin felaktigt kallar måttet mellan linje styrhuvud- centrum hjul för rake.
Är väl sannolikt för att kunna måttsätta gafflar.
Det står ”kört”. Inte så mycket använda menar säljaren.Vet någon vad "väldigt lite kort" betyder?
Kanske behöver säljaren 172,5 mm vevar, då r 1,5% väldigt lite för kort och glömde säljaren att skriva "för"?
Visa bilaga 626881
Berk är väll smålänning :DDet står ”kört”. Inte så mycket använda menar säljaren.
Det står ”kört”. Inte så mycket använda menar säljaren.
Jag tänker att om något är "Kört" så har man johannes brost som annonsbild och 1kr som utropsprisMen är ”väldigt lite kört” 🟰 nyskick? Eller är det mer oanvänt?
Så fortsätter jag att alla tänker. 😁Tänkte när jag såg bilderna. "Men Bianchi brukade ju alltid ha tokslipade svetsar..." Sen läste jag texten ;)
Kommer ju dessutom från en bortskänkes ram från köp och sälj..
det är ju dessutom FFWD-hjul...Menar säljaren verkligen "disparatast använda"? Det verkar som "sparsamt" är ordet som passar bäst, men kan det auto-korrigeras till disparatast när man skriver fel?
Visa bilaga 627417
det är ju dessutom FFWD-hjul...
Man kan ju undra hur @wh.hilliard tänker, för den där klingan är ju sopslut och kanske kan duga som dekoration. Däremot så kan såklart en kedja ”snurra” på den om den är töjd nog…Kommer ju dessutom från en bortskänkes ram från köp och sälj..
Den där passerade jag vid 05 imorse, tyckte det kändes märkligt att den var låst på bron. I eftermiddags var den iaf borta.
Mitt fel om så är fallet. Du får ursäkta onödig smutskastning. Ha en fortsatt trevlig dag.Man kan ju undra hur @wh.hilliard tänker, för den där klingan är ju sopslut och kanske kan duga som dekoration. Däremot så kan såklart en kedja ”snurra” på den om den är töjd nog…
My bad! Ska ta den ner!
Kom inte från en bortskänkes ram dock men förstår att det inte hjälper! Kanske borde köpa ’A couple beers’ till hela forumen istället 😅
Kartong och frakt går ju på en del. En dryg tusenlapp kan det ju vara värt att få cykla en hel sommar.
10-delat tiagra 4700-reglage ska väl ändå funka med 11-delad 105-växel?Misstänker att det blir svårt att justera bakväxeln perfekt på den här:
Priset låter dock vettigt