Blockettråden 2

Blockettråden 2
Äntligen så kan ja ta me mig min lök me ut på rundan utan att den blir mos

Bilagor

• B9C23719-6519-4AC8-B42A-8EF349F8497D.png
    B9C23719-6519-4AC8-B42A-8EF349F8497D.png
    249.1 KB · Besök: 157
Blockettråden 2
Den här blev ju osåld för 55, men nu har man chansen att köpa den för 60! Gamla annonsen är även kvar.

Dyra cyklar säljer dåligt, särskilt utan hjul.

Bilagor

• 205205B5-DFFA-4537-89BF-7CE4FDAE0783.png
    205205B5-DFFA-4537-89BF-7CE4FDAE0783.png
    247 KB · Besök: 248
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Det där är lite lurigt tycker jag, Han skriver aldrig att det är en 2023 han säljer, utan bara vad listpriset för en 23a är.
Han gör ju inget fel i det läget, men definitivt något halvruttet
När han resonerar i egna tråden ger han intryck av att göra så gott han kan med de verktyg gud gett honom.
Å andra sidan är jag ingen människokännare och resultatet är bedrägeri. Förstår bara inte varför han skrev på happy om det är medvetet lögn.

Edit. Ok som du säger, inte lögn men ägnat att vilseleda.

Blockettråden 2
Det där är lite lurigt tycker jag, Han skriver aldrig att det är en 2023 han säljer, utan bara vad listpriset för en 23a är.
Han gör ju inget fel i det läget, men definitivt något halvruttet
Jag missade helt att han inte ens skriver vilken årsmodell. Bara att den är helt ny och 2023års listpris

Känns extremt medvetet formulerat ?

Blockettråden 2
Är väl hur många som helst på Happy marknad som skriver "likvärdig cykel skulle kosta xxxxx kronor idag"
Eller om man hittar en gammal s works "det bästa du kan köpa, nypris idag xxxxx".

Jag tar ingen ställning mot Rasmus på blocket men man ser då mycket skit på detta forum också... Eller folk som inte vet vad de säljer och skriver fel modellnummer etc.

Blockettråden 2
Han påstår sig ha sålt 300+ cyklar och driver företag.
Oavsett så är slutsatsen att man inte ska köpa begnade cyklar om man inte kan skilja på olika årsmodeller av roscoe.

Edit. Ja, han sålde även här innan han blev påkommen.
Tråden är trots namnet inte riktad mot blocket (lögn eller vilseledande?)

Blockettråden 2
Är väl hur många som helst på Happy marknad som skriver "likvärdig cykel skulle kosta xxxxx kronor idag"
Eller om man hittar en gammal s works "det bästa du kan köpa, nypris idag xxxxx".

Jag tar ingen ställning mot Rasmus på blocket men man ser då mycket skit på detta forum också... Eller folk som inte vet vad de säljer och skriver fel modellnummer etc.
Har man ett företag som pysslar med buffel och båg och ljuger om varor så kan man ju åka dit på det på ett annat vis än som privatperson. Det där företaget som han inte ens längre törs annonsera i namnet för har gjort många oseriösa affärer helt med vetskap om det. Rasmus i Billdal skulle jag inte handla av iaf. Han kanske hamnar på arns svarta lista ?

Tillbaka
Topp