Bockstensturen 2010

Bockstensturen 2010
Banan var något kortare (95km i år, 98km 2009 och 2008), och om jag jämför GPS-loggar för de tre senaste åren så var banan omdragen i de norraste delarna (även på några andra ställen verkar det som också, men det var inte lika uppenbart på kartan).

Skrmavbild2010-09-06kl.07.54.26.png ht=315

2009

Skrmavbild2010-09-06kl.07.55.08.png ht=309

2010

(markeringarna är 5km-markörer)

edit: 5km och inget annat

Senast redigerad av en moderator:
Bockstensturen 2010
Hur roligt som helst, kanonfin bana!
Mitt strul var att den nya Scale ltd jag plóckat ut tidigare i veckan och inte hunnit köra ordentligt med började strula i växlarna.. Hade hoppats komma längre än 35km innan det började strula, för strul hade jag räknat med efter lite trampande.. Men inte så tidigt. Kom i mål iaf på 4:01:35. Tappade från 40 till 68 plats i totallistan. Men det var grymt skoj och kanonväder, lite smak av sommaren!

Bockstensturen 2010
HP skrev:
-------------------------------------------------------
> Banan var enligt min mätare på hjulet 99 km.
> Tror att GPS ofta får banor något korta.

Tveksamt om det är ett mätfel. Enligt skyltarna så "fattades" det 5km redan innan halvvägs och det "felet" höll sig konstant hela vägen in i mål, så det skulle i så fall innebära att GPSen hade en felmarginal på över 10% första halvan, och sedan var mer eller mindre exakt andra halvan (om vi utgår från att skyltarna var korrekta dvs). Jag tror inte det är sannolikt.

Bockstensturen 2010
Hörde ryktet innan start att BST hade något strul med en markägare och fick därav justera dragningen.

Själv körde jag BST70 och fick försvara förstaplatsen från i fjol men tufft var de, körde "tur de france" stil och låg på rulle en hel del av loppet. Sen spurtade jag ifrån en dansk som gjorde ett jätte jobb där framme.
Stor tack till 2:an Mads Sune Andersen och 3:an Jesper Kannius för ett suveränt lopp.
BST_2010_p1.JPG ht=485

Bockstensturen 2010
Precis, banan skall vara omlagd kring Åkulla pga Natura 2000 område, banlängden är nog inte kompenserad för detta, därför är det rimligt att den är kortare, körde varken med gps eller cykeldator.

Lisa

Bockstensturen 2010
Har en GPS så hög uppdateringsfrekvens så att den kompenserar för alla extra meter man vinglar (i af jag) till sig under ett lopp?

slant lite

Senast redigerad av en moderator:
Bockstensturen 2010
Min första BST avklarad, valde 70km och det räckte gott och väl då jag behövde 4.02 för att ta mig runt! Kul som fan men gud vad trött jag var bitvis...

Bockstensturen 2010
Årets BST var gudomlig jämfört med förra årets gegg och punkafestival. BST är ett bra arr, ingen tvekan om det. För en gångs skull lyckades jag fastna på en bild eller två på flickr, men hur kan man kopiera bilden när de är copyrightade? (ja jag är en noob på sånt)

Bockstensturen 2010
Vad jag tyckte var dåligt i år var lagningen. (Vad jag kunde se ialf så) var det ingen som langade annat än vätska så chansen att få tag i en bananhalva eller någonting annat i fast form i farten var obefintlig.

Tillbaka
Topp