Bockstensturen!

Bockstensturen!
Vill bara påminna om att anmäla till BST08, inte många dagar kvar!

Har kört en bit på banan i år å den ser riktigt fin ut, skall bli roligt som attan att köra!!

Som sagt, anmälan senast den 19:e

http://www.bockstensturen.nu/

Edit av the_TnT: Det räcker med ett utropstecken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Bockstensturen!
Jag har varit ute och kört på banan en del, och visst finns där några pölar men banan är i bra skick. De regn som har kommit har torkat upp fort, antagligen på den torra sommaren.
Det är ljusårs skillnad om man gämför med förra årets bana, där var det ju konstant lerigt efter allt regnande. Blir det några dagar med uppehåll innan loppet så kommer det vara en mkt torr å fin bana tror ja.

Bockstensturen!
Ställde frågan i en annan tråd men inget svar, försöker väl här igen...

Vad är det för skillnad på att anmäla sig som motionär och tävlingsklass? (mer än att motionär kostar 500 och tävling 600+75...)

/CJ

Bockstensturen!
Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> Tävlingsklassen kommer gå enligt ett klassiskt
> koncept:
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Maratonmarschen
>
>
> Har jag hört....

Det lät ju inte så lockande... :-) Ska du köra med Reign´en så är det dags att anmäla sig nu...

Pelle Hå skrev:
> cjmax: Du hamnar en startfålla längre fram och
> har således lite färre personer framför dig.

Det lät ju lite bättre. Frågan är hur mycket färre personer? Är det värt de 175 extra pengarna?
Jag hade ju tänkt (försöka) köra på 5h, har ingen aning om det är möjligt (för mig), men det kanske underlättar om man inte har en jäkla massa långsammare personer framför i början...

/CJ

Bockstensturen!
Tja,

Tänkte köra med RR fram och bak om det är hyffsat torrt, har ett NN att slänga på fram om vädret kräver. Beställde från bike-discount igår hoppas dom kommer fram i tid..

//
Roffe Adelkrage

Bockstensturen!
Får nog bli till att köpa nya däck, har just nu
Twister Supersonic och Big Betty och ingen av de är
optimalt för BST. Lutar mot att köpa Racing Ralph.

Bockstensturen!
cjmax skrev:
> Frågan är hur mycket
> färre personer? Är det värt de 175 extra
> pengarna?

Jo det är det nog. Sista tävlingsfållan är rätt stor. Ställer man sig långt fram i den (dvs tidigt på plats) så vinner man många placeringar som är svåra att köra ikapp senare. Har inte kört BST sedan 2004 men minns det som hundratals (200-300?) pers i tävlingsfållan.

Bockstensturen!
Blir RR på hjulen för min del. Är det riktigt jäkla lerigt kan det bli NN istället.

Fördelen med BST är att det är mycket vägar i början. Kör man i motionsklass och vill köra snabbt får man göra ett ryck under första 30 min. Latar man sig där blir det garanterat kö när man kommer till skogen...

Bockstensturen!
lnms skrev:
> Om det fortsätter vara torrt, vilka däck skall
> man köra med?

Det blir Continental Mountain King Supersonic 2,2 Black Chili för mig... Oavsett väder. :-)

/CJ

Bockstensturen!
mtbmotion skrev:
> Har anmält mig till 50km motion.
>
> Hur pass teknisk är banan på skogspartierna ?
> Är det mycket bökigt & knöligt ?

Inte alls farligt, det var ett parti jag fick gå av för min CX gick ner sig i det lösa rotmoset. Annars var det bara att tuta och köra. Pallar man tre timmar i sadeln pallar man 50km motion. :)

Bockstensturen!
Var ute och körde hela bocksten idag, den är fin trots allt regn det senaste. Men nu efter några dagars uppehåll så har det torkat till ordentligt. Några geggpölar är där naturligtvis men överlag ser det mkt bra ut.

Glöm inte att anmäl dej senast den 19:e

/XC Svetto

Bockstensturen!
lnms skrev:
> Får nog bli till att köpa nya däck, har just
> nu
> Twister Supersonic och Big Betty och ingen av de
> är
> optimalt för BST. Lutar mot att köpa Racing
> Ralph.

Testa Conti's RaceKing i stället

Bockstensturen!
Jag anmälde mig till 100 km motion igår, ska bli kul att prova för första gången. Ska man ta på sig armbågsskydd så man tar sig fram i starten eller går det att cykla om mer civiliserat?

Bockstensturen!
Nu har jag anmält mig till 100 km motion, det ska bli grymt spännande att se om man fixar detta...men först ska midnattsloppet avklaras (blir en lätt uppvärmning inför BST :o).

Bockstensturen!
PanaracerFury skrev:
> Jag har lagt på 175kr och tar steget in i H30.
> Det blir spännande att se om jag klarar mig från
> sistaplatsen :-)

edgedaniel skrev:
> Gött PanaracerFury, då har jag oxå något att
> tävla om, en hedrande sistaplats ;-)

He he, jag konkurerar nog också om den platsen... :-)

/CJ

Bockstensturen!
För min del blir det 100 km motion. Körde Ränneslätt tidigare i år vilket gick bra trots kasst väder. Hur är Bockstensturen i jämnförelse med Ränneslätt?

Bockstensturen!
Ränneslätt i år var mkt lättare än vad BST var förra året. Å andra sidan var det storm och regn på BST förra året... De är ganska jämnbördiga rent tekniskt men BST har längre backar...

Bockstensturen!
Tänkte ta en testrunda på banan på ons eller torsdag, hur är banan uppmärkt? Om man skall köra 25 eller 50km slingan är det tydligt märkt vart man svänger av?

Bockstensturen!
Banan är inte uppmärkt ännu, enbart stolpat till största delen. Vissa delar kommer märkas upp i veckan, medans vissa delar inte märks upp förrän fredag tror jag.

Bockstensturen!
För mig blir det Continental Race King 2.2". Ska tydligen vara rättså blött på stigarna enligt Anslagstavlan på BSTs hemsida, men borde torka en hel del med tanke på dagens och morgondagens väntade väder :)

Taget ifrån http://www.bockstensturen.nu:

Var ute och körde en del av banan i Åkulla både i regnet igår samt idag. Igår var det verkligen blött, en hel del små nya dammar om man säger så... Men idag tack vare blåsten så har det runnit bort och torkat upp riktigt bra. I morgon skall det vara soligt och det kommer torka till ytterligare. Det kommer bli kanonfint på lördag!

/Daniel
2008-08-28

Tillbaka
Topp