Body´n går att dra ut från hjulet

upptäckte idag att min body (med kassett monterad) glappar i sidled. tar jag av hjulet kan jag dra ur bodyn ur axeln väldigt enkelt. så ska det säkert inte vara....? nån som vet vad felet är?

Vissa modeller av nav är konstruerade så, ingenting konstigt med andra ord. När hjulet är monterat på cykeln hålls allt på plats.

Beror på nav, vad jag förstått är det det korrekta sättet att demontera bodyn på tex hopenav (hoppas jag iallafall, eftersom det går att göra så på alla mina).

Vad är ert för nav? På mitt Fun-works nav så kan man lätt fra loss bodyn, det ska vara så.

skumt. jag vill minnas på min gamla specialized sitter bodyn som faan med en insex. det skumma är att när man cyklar glappar den också, (då i sidled) märks ibland när man växlar.

västanpust sa:
skumt. jag vill minnas på min gamla specialized sitter bodyn som faan med en insex. det skumma är att när man cyklar glappar den också, (då i sidled) märks ibland när man växlar.

Det varierar mellan olika modeller, vissa skruvas fast. Vad är det för nav?

Glappar bodyn kan det vara lagrena som är slut.

glappar bodyn på navet eller glappar kassetten på bodyn?

Bodyn ska inte glappa, men kassetten kan ibland glappa lite på bodyn (alltså bara lite) utan att det påverkar något.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp