Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aha, bra tips! Och det verkar hekt enkelt inte så noga utan mer funkar det så funkar det!
Det är inte helt enkelt. T.ex. en gammal, icke-WT Maxxis 2,3" däck kommer att kännas riktigt dåligt på en 40 mm fälg. Hur bra det funkar berör på om däcket är gjord för bredare fälgar och hur rund profilen är. Däck med små sidodobbarna brukar vara oproblematisk eller tom bättre på breda fälgar. Jag kör t.ex. Specialized Ground Control i 2,35" på 35 mm fälg som funkar riktigt bra. som MagerValp skrev, är Maxxis WT också bra på breda fälgar.
Nobby Nic i 2.6"-bredd går bra till 40mm fälg.Tack för alla tips! Men fattar ändå inte hur jag ska veta tex. vilket Nobby Nic som skulle passa i fälgen? Hittar liksom inte infon kring kompatibilitet fälgar och däck hos däcktillverkaren. Vet någon hur detta fungerar?
Eller om Schwalbes information ovanför inte är vad du letade efter, hur menar du mer specifikt med kompatibilitet?Vet någon hur detta fungerar?
Nobby Nic i 2.6"-bredd går bra till 40mm fälg.
Och här finns lite mer i ämnet att studera:
![]()
Tire Dimensions | Schwalbe Tires North America – schwalbetires.com
Schwalbe North America: Best driving comfort ✓ Latest technology ✓ Find out now about Schwalbe technology and clarify the most important questions!www.schwalbetires.com
Nej men 2.4" nya NN på 30mm har jag i skogen.Gamla Nobby Nic ser ut att funka i 2,6" på 40 mm fälg. Nya har dock större sidodobbar, men är kanske också optimerad för bredare fälgar. Har du provat?
Nej men 2.4" nya NN på 30mm har jag i skogen.
Sen är det väl en viss skillnad på vad som funkar och vad som är optimalt in i minsta detalj.