Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Beror på vilket fabrikat på skor du jämför med. Jag kör 43or i Bontrager, 44 i Shimanos cykelskor(45or på vinterskorna). Vanliga gympadojor kör jag 43 1/3(UK9) i Salomon och Adidas. Det är alltid säkrast att prova även om Bontrager har sin 30dagars komfortgaranti.
Jag skulle säga att du ska ta en storlek större än din vanliga skostorlek, de är rymliga på bredden och sitter väldigt skönt på foten men är något korta i storlek.
De sitter riktigt bra på mina fötter. Till och med så bra så jag köpte ett par Bontrager landsvägsskor dagen innan PBP. Tycker de är ganska normala i storleken jämfört med andra cykelskor.
HejPåDej skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör ett par Bontrager RL-dojor och jag gillar
> dom verkligen! Kan väl nämnas att jag behövde
> gå upp en storlek.
Ett par Foray (ca 170 euro inte kolfiber) med ett Boa.
Ett par Cambiok för 270 med kolfibersula och Boa plus ett velcro.
Ett par 2015 XXX Mtb med två Boa och ett velcro. Astronomiskt dyra.
Någon som velat lite mellan Bontragers skor? Tyckte de alla var lika bekväma. När jag vred på den billigaste kändes den inte mjuk men...hur är den om ett par månader?
Jag skaffade ett par Bontrager XXX nu till mtbsäsongen 2016.
Tycker dom sitter riktigt bra, har lite bredare fötter!
Fick gå upp en storlek mot mina ett par år äldre NorthWave.
Vet dock ej hur dom kommer vara efter några månaders dagligt cyklande.
Tack för tipset, Anders. Mest lutar det åt XXX eller troligen Cambion. RL och Foray verkade sköna men sulans dubbar kändes ju extremt hala/plastiga. Den där Foray med Boa kändes ju helt kanon men fattar inte vad Bontragerfabrikwn tänkt på med en sådan sula...?
Jag köpte XXX för jag fick en bra deal på fjolåramodellen (var likadan som årets). Jag hade tänkt köpa Cambion men eftersom jag fick bra pris på XXX fick det bli den. Cambion verkade dock kanon. Stora skillnaden var att xxx har 2 boa vilket är bra för mig som har lite olika stora fötter. Med ett boaspänne kan jag inte finjustera lika bra.