Borde kanske ha lutat mig åt andra hållet

och repat hennes jävla porsche cayenne.

Är på väg till jobbet, precis vid Fredsgatan 12 står det en lastbil och lastar av. En bit tidigare har cykelbanan gått ihop med vägen, en porsche cayenne kommer ifatt mig samtidigt som vi närmar oss lastbilen. En blond kvinna typ 40 bast sitter och pratar i sin jävla telefon, kollar lika mycket på vägen som en blind mullvad. Til slut drämmer jag til hennes sidruta med handen och hoppar upp på trottoaren.

Hoppar upp på cykeln igen och trampar ifatt och kommer upp vid framdörren på hennes sida och frågar vad i helvete hon håller på med varpå hon svarar "jag såg dig inte det borde väl du ha förstått". När jag började på att svara på hur hon kör och att hon pratar i telefon osv. så kör hon bara upp rutan igen - disrespect

ingen ursäkt, hon verkade inte ens ångerfull, hon verkade tycka att det var mitt fel att hon prejjade mig..

Jag blev/är så jävla förbannad! Ser jag henne igen ska jag fan to o cykla in i hennes jävla skrytbil! Brinn i helvetet - SUBBA!

btw. ser ngn en blåmetallic cayenne med en blond 40åring, tveka in te att nyckla

//jävligt mycket Hyde just nu

Senast redigerad av en moderator:
Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> Öppna hennes sidodörr och cykla därifrån.

HAHAHAH, fan va rätt

Jag tror att ju större (person)bil folk har ju mindre bryr dom sig om andra i trafiken. Antingen är det så att dom som pratar i telefon och inte ser sig om tänker att dom snart krockar och därför köper dom feta bilar så att dom skall mosa andra.
Eller, så slutar folk med feta bilar titta ut för att dom känner sig så säkra när dom kört runt ett tag. Om hönan eller ägget är först vet jag inte...

Det lustiga är att dom som kör riktigt stora bilar (lastbilar) verkar kunna hantera sitt fordon bättre än SUV-ägarna, och bryr sig mer om cyklister än dom flesta andra!

Tvångskonfiskera SUV:arna och ge dom en kul mtb istället så kan alla bli glada och trevlig istället!

Boe skrev:

Boe for president!

Boe skrev:

haha, riktigt bra förslag, inget de kan sätta dit en för och samtidigt lagom iriterande. logom snält :D

stepanov skrev:
> Boe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Öppna hennes sidodörr och cykla därifrån.
>
>
> HAHAHAH, fan va rätt

Haha, helt rätt. Det enda jag kom på att jag ville säga var "slå in fönstret med hjälmen och dra", fast det är inte direkt det smartaste.

hahahaha alltså :D

Fyrdörrars bilar är bättre, om man öppnar höger bakdörr så når dom inte, så dom måste stanna bilen, gå ur och runt för att stänga. Bästa knepet jag lärt mig på happy.

Det kan mycket väl ha varit min mamma som var på väg till jobbet, hon är bara 38 så hon hoppade inte av glädje när hon "blev kallad för 40".
Nä, du är bara avis för att min mamma kör en Porsche Cayenne;)

Nästa gång du träffar henne så kan du tacka henne med att sätta pedalen jämt med bilen och trampa till, satans kärring!

OBS:>INTE MIN MAMMA:<OBS

Hare gött boys and girls!

Hehe, öppna dörren var en bra grej! Banka i plåten och skrika är det smartaste jag själv kommit på i stundens hetta. Annars kan man dra till backspegeln med handen eller foten också. Fast det passar kanske bättre för motorcykel, det är bara att sätta ut foten, hålla i styret och gasa på. Men då satsar man på att sparka lös spegeln.

Eller så kan man ju bara ta och acceptera att folk gör misstag i trafiken och inte vara så jävla hetsig så fort någon trampar lite snett. Sån't där händer ju varje dag typ. Är det hinder på vägen så får man göra det bästa av situationen.
Visst det är dumt att babbla i mobilen, men koppla av lite va?

"Jag såg dig inte, det borde du väl förstått?" Helt ärlig kommentar. Lite snäsigt kanske, men samtidigt har hon ju rätt.
Du har väl bromsar på hojen? Använd dem.

Jensen (fd Baltazar) skrev:
> så åker du på skadegörelse istället.

Nä, för jag kör ifrån henne! Snabbt! ;P

> riktigt
> smart:D då är det plötsligt du som är boven i
> dramat :D

Så är det med oss outlaws...

Nej, jag kommer nog aldrig sparka sönder en backspegel på det viset. Men det hade varit kul att se någon göra det tror jag!

Den enda gången jag känt att jag kanske borde ha sparkat till en bil var vid Sahlgrenska. Det var en gubbe som skulle ut från parkeringsområdet allra längst ner. Jag kom nedifrån Linnéplatshållet. Utfarten från området är tydligt märkt med väjningspliktmärken och varningar för cykelöverfart.

Han står still efter en annan bil som ska svänga ut, och har en stor lucka framför sig där cykelbanan går. Jag tittar på honom för att se om han ser mig, och vi får ögonkontakt så jag cyklar vidare över vägen. Då kör bilen framför honom fram någon meter, och han tittar på mig, hånflinar och kör sakta ut rakt framför mig samtidigt som han hötter med pekfingret och skakar på huvudet.

Jag fick bromsa och väja förbi honom, för han stannade precis rakt över cykelbanan. Antagligen trodde han att det var högerregeln som gällde. För en bråkdel av en sekund for tanken att jag skulle drämma foten i bakskärmen genom huvudet, och säga att jag inte hann bromsa. Men jag gjorde det inte... och ångrade mig efteråt. Tror faktiskt det hade varit skönt att få göra det, jag kan fortfarande bli lite upprörd när jag tänker på det där stolpskottet...

En gång får ett gäng års sedan var jag på väg ut på en rund och cyklade genom stan(i Göteborg) . då det kommer ett fån som fått sin på en parkeringsficka denns skulle han in på natruligtvis precis där jag var. Höred han gas på för att han skulle komma före mig och svänger in. Jag kan väll säga att jag vägrade flytta på mig. Vad hände då!? Jag gjorde ett ca 40cm långt fin avtryck med barendsen. Det blev inte bara en repa, även plåten trycktes in! jag brydde mig faktiskt itne om att "prata" med puckot!

Helan

Försök inte att öppna bakdören på en v50 då dörrarna låser sig med automatik efter start.
Detta kanske är ett problem för bilisten i city, att ständigt få bakdörren öppnad av förorättade cyklister?

Man ska inte snacka i mobil när man kör bil.
Det är bristande kontroll/trafikvett och därigenom också bristande respekt mot medtrafikanter av alla slag.

Jag tycker att man ska "väcka" den som gjort ett misstag så att det inte händer igen eller lika ofta.
Gör man inget så fortsätter ju trafikfaran att finnas.
I vilken grad man "väcker" trafikanten är upp till var och en.
Känner man att man det utan vidare är värt de där bötespengarna så va fan dra till med en höger eller tre.
Har man inte råd eller är av den lugnare typen så funkar primalskrik oftast ganska bra.
De är ofarliga och rensar samtidigt själen.

Ps.
Alla med bilar som kostar över 250k verkar skita i allt när de sitter i dem.
Konstig och farlig likgiltighet.

håller helt klart med pelle hå. folk gör fel ibland, sånt som händer..

jekyll: varför svängde du inte höger med cykelbanan istället för att köra rakt? dessutom, som cyklist i stan så är det bara att acceptera att vi måste vara beredda på det värsta och agera efter det.

ekfeldt: att prata mobil när man kör bil är självklart inte helt optimalt..det är som att lyssna på musik när vi cyklar.

EDIT: tillägg..

Skadegörelse är lågt! Om du vill vara lägre än Glocalnet så drämm till nån ruta eller sparka lite lätt på karossen, det "ekar" i bilen och i det ögonblicket tror föraren alltid att de kört över dig eller liknande. De slår på bromsen och du kan smita därifrån.

Folk gör misstag, helt rätt, men när misstagen beror
på att de inte kan koncentrera sig på att köra på grund
av mobiltelefonsamtal bör man reagera.

Läsa tidningen när man kör är inte helt optimalt,
speciellt inte när man svänger höger över en
cykelbana...

Trist när sånt där händer. Det går ju att bromsa och vänta på att fru Cayenne passerar och fortsätta när vägen är fri. Nu är det säkert så att det bara är en fil på vägen där detta hände och fru Cayenne förtjänar att brinna i helvetet. Annars är det väl brukligt att den som kör i en fil som har ett hinder längre fram får vänta på sin tur tills denne kan byta fil och färdas vidare.

Storm i vattenglas, höna av fjäder, men jag blir likadan tills jag lugnat ner mej. :)

Jag räknar alltid med att ingen i trafiken ser mig, det blir lite mer safe så. Misstag sker tyvärr, har själv blivit påkörd av en bil som borde ha sett mig under lång tid, men, shit happens. Blev efteråt klart mest irriterad på mig själv som inte var smart nog att inte placera mig själv i den luriga situationen som jag var medveten om. Korkat och farligt. Sen att en del är dumma och visar alldeles för lite respekt för oskyddade i trafiken, det är ju inte så kul.

Om dörren är låst varför inte bara fälla in (eller ut) sidospegeln? Bilen tar inte skada för det och det är mindre hotfull och nästan lika irriterande.

1) Låses inte dörrarna automatiskt på en cayenne?
2) Är inte speglarna elektriskt infäll/utfällbara på en cayenne?

Okej att du blir förbannad, men.... Bara en riktig idiot skulle nyckla en bil. (Nyckla = repa bil med nyckel). Det är fantamej det fegaste som finns, att ge sig på andras grejer. Fy fan vad dåligt! Hoppas du skojade.

Marcus

Jag undrar mest var någonstans det står i taxichaufförernas teoriböcker att det är tillåtet att stanna och parkera på cykelbanor?

I övrigt så var 'öppna bildörren' det roligaste och fyndigaste knepet hittills. Boe får dra igång en 'självförsvar för cyklister' skola där man lär sig alla urbana överlevnadstricks :)

/C

jo visst jan. Du hittar drivor av dessa på östermalm med stela leenden och konstiga tuttar.

Hämta ner dem till skåne är du snäll ;-)

Pat

Starcus skrev:
> Okej att du blir förbannad, men.... Bara en
> riktig idiot skulle nyckla en bil. (Nyckla = repa
> bil med nyckel). Det är fantamej det fegaste som
> finns, att ge sig på andras grejer. Fy fan vad
> dåligt! Hoppas du skojade.
>
> Marcus

Japp, det är ju mot reglerna:

"Vincent: Tell me about it. I had it in storage for three years, it was out for five days and some dickless piece of shit fucked with it.

Lance: They should be fucking killed. No trial, no jury, straight to execution.

Vincent: Boy, I wish I could've caught him doing it. I'd have given anything to catch that asshole doing it. It'd been worth him doing it just so I could've caught him doing it.

Lance: What a fucker!

Vincent: What's more chickenshit than fucking with a man's automobile? I mean, don't fuck with another man's vehicle.

Lance: You don't do it.

Vincent: It's just against the rules."

On topic så håller jag nog med om att det är säkrast att utgå från att man är osynlig. Å andra sidan var Boes bakdörrstrick jäkligt skönt.

/Johan

JLarsson skrev:
> 1) Låses inte dörrarna automatiskt på en
> cayenne?
> 2) Är inte speglarna elektriskt
> infäll/utfällbara på en cayenne?

1) Jo.

2) Jo.

Så är det på min ialafall.

Rudestroem skrev:
> Banka på karossen med handen är ett bra sätt
> att beivra idiotiskt beteende!

jag skulle säga att banka på karossen är idiotiskt beteende.

Jilster skrev:
> jo visst jan. Du hittar drivor av dessa på
> östermalm med stela leenden och konstiga tuttar.
>
> Hämta ner dem till skåne är du snäll ;-)
>
> Pat

Ok.
Man kanske får tänka på sin försörjning efter valet , så varför inte:-)

/J

jilster: så om någon bankar till min kaross så får jag köra på den personen då? buckla bakhjulet lite?

jag håller inte med.. se till att inte hamna i den situationen istället.

vid fredsgatan är det enkelt, ta cykelvägen till höger istället för bilvägen eller ligg inte så jävla långt till höger när du ser att det blir trångt längre fram. visa att du är där så de i bilen inte tror att hojar på trottoaren. som cyklist syns vi inte, lär er det innan någon blir påkörd..

Jag har inte menat att man skulle förstöra andras egendom i detta fall bilen. Mitt resonemang att se alla som fiende i trafiken hjälper tyvärr inte mot alla och allt i trafiken.

Ska man sabba någons bil så ska man stå för det.
Inte göra det i smyg.
Då fattar ju inte den som gjort fel vad som är problemet.

Edit:
Att det är svårt att samsas om utrymme är ju allmänt känt.
Jag tror att det är en manlig företeelse men att det också finns bland många tjejer.
T.ex på gågatan som är nästan 20m bred.
Varför inte lämna plats eller i alla fall visa hänsyn.
Vissa söker sig mot en som missiler.

Jag tror vi kommer att få leva med att det hettar till i både vardagen och trafiken resten av våra liv.
Vissa reagerar våldsamt och aggressivt medans andra tar det lite lugnare, precis som i alla andra förekommande konflikter.

Cyklister och bilister kommer att leva i harmoni samma dag som hellvetet fryser till is.
Det är bara att acceptera eller som någon sa: 'Bryta ihop och komma igen'.

puss puss

Det är bara det att en aggro-attityd hjälper så jäkla dåligt mot en stenhård bilfront. Jag cyklar hellre i 50km/h i skogen än blir påkörd av en bil i samma hastighet, det är inte så stor risk att man frontalkrockar in i en sten lika stor som en bil liksom. Kanske förstår man inte hur ont det gör och hur mkt man skadar sig i närkontakt med bilar om man inte har upplevt det. Jag blir faktiskt lätt illamående när jag ser en bil med en rejäl wildbar på, de är helt säkert inte så snälla mot kroppen. Så, vad sägs om att undvika situationer där man ändå aldrig kan vinna, och vara lite klipsk och ta sina risker när man faktiskt har roligt?

Edit: slarvmaja var framme

Mattel: Varför är en smäll i karossen idiotiskt? Det är väl framförallt ett sätt att tillkalla uppmärksamhet, ungefär motsvarande att tuta med bil? Jag håller däremot med om att det är dumt att trappa upp aggresiviteten i trafiken. Det är bättre att se alla medtrafikanter som välmenande idioter än fiender.

Wasabi skrev:
> Mattel: Varför är en smäll i karossen
> idiotiskt? Det är väl framförallt ett sätt att
> tillkalla uppmärksamhet, ungefär motsvarande att
> tuta med bil?

att tuta med bil och plinga med ringklocka tycker jag kan likställas. hur skulle du reagera om någon dunka/sparka till din cykel? det är ju trots allt en annan persons ägodel.. smäll till den (cykel/bilen) och du kommer få en reaktion.

> Jag håller däremot med om att det
> är dumt att trappa upp aggresiviteten i trafiken.

precis.. så låt bli att smälla till karossen. :)

Tillbaka
Topp