Borde kanske ha lutat mig åt andra hållet

Pelle Hå>> Lugna ner mig? Om du inte tycker att jag har rätt att bli upprörd över att ngn (oavsett bil) har prejjar mig så... Va fan, kärringen var helt nonchig, pratade i mobil o sket i allt o alla andra. Om det var ngn annan med barn i baksätet som bara försöker hålla rätt på ungarna så visst men om man ärligt talat verkar se alla andra som mottrafikanter i stälet för medtrafikanter..

mattel>>Cykelbanan svänger inte, den delar sig, därav den heldragna linjen som fortsätter ut i vägen, eller den asfalterade biten ner på vägen. 2. vad vet du om var jag jobbar? varför ska jag cykla runt hela rosenbad osv. när jag ska rakt fram o sen till vänster? (o kom inte med iden "så slipper du bli påkörd" för då kan ju alla mobboffer, våldtäktsoffer, rånoffer o alla andra bara hålla sig hemma så kanske inget händer..)

bildörrstricket låter bra, får prova det ngn gång dock så funkar det nog inte på rikemansbilar eftersom så många blir rånade när de kör sakta (iaf i US).

o till sist, nä så klart ingen ska nyckla bilen men nog fan får man bli förbannad. (tänkte faktiskt på filmen när jag skrev men sket i hela resonemanget ändå eftersom jag var förbannad)

hur gamal är du? nu har inte jag den blekaste om var denna gata ligger, men det låter som innerstads gata, och dem erfarenheter jag har av att åka bil i ett sånt ställe är att det är stöört stressigt, flyger cyklister och folk och älgar och hela skiten omkring bilen, och antagligen, eftersom hon nu hadde en såkallad (jag hatar dettta uttryck över allt och alla på denna jord) "rikemans" bil, och dessutom snackade i mobilen, så skulle jag tro att hon höll på att håva in sitt leverbröd medans denna incident hände, och att hon tydligen är välbetald, tyder på att hon säkerligen hadde ett extra stressigt under just det ögonblicket. och att stanna bilen i innerstanden i sthlm, för att snacka med en cyklist, som man egentligen inte gjorde nån skada på, då hadde jag oxå agerat lite nonchigt, för då har man lixom fullt upp med en helvettes massa andra saker. dessutm. "rikemans" sluta klanka ner på dom med epngar..dom har skaffat sig en utbildning för att få det välbetalda jobb dom har..

tack och hej

Problemet som jag ser det är att varken bilister eller fotgängare ser cyklister som något man behöver bry sig om, fotgängare kliver gladeligen ut i och bilster prejar väl markerade cykelvägar utan att bry sig om att titta över axeln/i spegeln.

Gällandes ringklocka vs tuta så fungerar knappt min ringklocka på fotgängare så den hörs nog inte in i en bil, det är nog effektivare att knacka på rutan eller något, som inte gör skada. Knepet med att öppna bakdörren har jag vart nära att ta till men jag har besinnat mig och spar det till något speciellt tillfälle. Jag har annlag för "Road Rage" men försöker att ta det lungt och följa reglerna.

Sen så ska man ge faan i att prata i mobiiiiil när man cyklar eller kör bil oavsett hur mycket man tjänar och oumbärlig man är, det motsvarar väl någon promille alkohol och uppmärksamheten är ju noll.

"Förnuftet är det enda som är rättvist fördelat. Alla tycker att dom fått tillräckligt."

Jekyll n' Hyde skrev:
-------------------------------------------------------
> mattel>>Cykelbanan svänger inte, den delar sig,
> därav den heldragna linjen som fortsätter ut i
> vägen, eller den asfalterade biten ner på
> vägen.

japp, jag åkte där senast idag. du är också medveten om att cykelbanan 'slutar' där och så går det över till vägbana vilket innebär att du måste ta plats för att synas? tyvärr är det så.

2. vad vet du om var jag jobbar? varför
> ska jag cykla runt hela rosenbad osv. när jag ska
> rakt fram o sen till vänster?

ingen aning om var du jobbar MEN gatan till vänster direkt efter är enkelriktad vilket innebär att sopor på cykel inte får cykla upp där. alltså blir det att hoja runt hela kitet för att köra 'rondellen' upp (för att vara helt laglig men då du tänker på att nyckla bilar osv så antar jag att det inte är din starka sida?) på regeringsgatan och sedan vänster - höger..

(o kom inte med
> iden "så slipper du bli påkörd" för då kan ju
> alla mobboffer, våldtäktsoffer, rånoffer o alla
> andra bara hålla sig hemma så kanske inget
> händer..)

aah.. offermentaliteten. vill du bli påkörd och hävda den enfaldiges rätt när du ligger på sjukan så fine by me, sunt förnuft och självbevarelsedrift verkar inte finnas hur som.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> är svampbob kanske en 40-årig kvinna i en
> rikemansbil?

höhöhöhöhhehe:D nej faktiskt inte.

sopor på cyckel? Jo, just det.. har tanken slagit dig att man hoppa av och gå?

ta plats för att synas? jo just det, hade jag slängt mig ut i vägen framför kvinnan så hade jag kanske inte skrivit ngt alls men då tror jag att HELA happy hade varit förbannad på bilister som inte ser sig för.

ang. offer så var det ju bara så att jag förekom din kommentar inan du hade skrivit den

EDIT:stavfel.

f ö så orkar jga inte härja mer om detta. Jag var förbannad när det hände, är nu glad att inget mer hände. tvärtemot vad vissa verkar tro så bromsade jag för att inte bli överkörd. men bara för att jag inte blir överkörd så hindrar det mig inte från att bli förbannad. hon tjänar säkert jättemycket pengar, har ett jätteviktigt jobb osv. jag som cyklist borde ha förståelse för detta och inte bli arg när eliten susar förbi. Jag lovar, nästa gång jag nästan blir påkörd ska jag be om ursäkt till bilisten för att jag varit ivägen för honom/henne. Vi som cyklar kan för övrigt INTE ha viktiga jobb eller ha folk som tycker om oss och vill att vi ska komma hem på kvällen, det är förbehållet "viktiga" människor. Hoppas att ironin märks.

tack till de som backade upp iaf.

om det är fler stavfel så beror det på sjukt solbelyst skärm och taskigt tangentbord.

Senast redigerad av en moderator:
http://www.citynoise.org/article/2770 Den här länken var säkert uppe och diskuterades när det var aktuellt här på forumet, men det är fotografier och en diskussion om en dispyt mellan ett cykelbud och en bilförare i Toronto i vintras. Till den nivån på bråk vill man ju inte komma. Men i mitt fall med gubben hade jag kunnat tänka mig att ge honom en buckla, och bara spelat dum och pekat på vägmärkena om/när han hade blivit upprörd.

Folk gör misstag, helt rätt, men när misstagen beror
på att de inte kan koncentrera sig på att köra på grund
av mobiltelefonsamtal bör man reagera.

Läsa tidningen när man kör är inte helt optimalt,
speciellt inte när man svänger höger över en
cykelbana...

Postar man på happy om en händelse så kommer den tolkas, tros, förstås, anses och debatteras tills dess att den missförstås och förvrängs.

Dessutom kommer alla vara bror duktig eftersom man aldrig är så smart som när man är efterklok :)

Bra att du klarade dig oskadad ur situationen. Att du inte tog till våldsamheter är bra för det visar att du är en hyffsat balanserad människa med bra uppfostran. Lägg nu energin på något konstruktikvt så har du garanterat kommt längre i livet än stackaren bakom ratten som inte klarar av att kontrollera situationen hon befann sig i.

Tillbaka
Topp