Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Glömde skriva att det är en cykelcross och att gaffeln är stel.
Spelar ingen roll. Samma princip gällerGlömde skriva att det är en cykelcross och att gaffeln är stel.
Speedrocker funkar bra för mig med!Jag kör SKS Speedrocker på min CX. Känns som ett bättre alternativ än att borra
De där är kanonbra. Sambon har dem på sin kinescxpendlareJag kör SKS Speedrocker på min CX. Känns som ett bättre alternativ än att borra
Ja.Finns inget övre fäste till framskärmen på framgaffeln. Är jag dum i huvet om jag tänker "borra ett hål"? Blir väl ett m4 eller m5.
Du kan borra i din framgaffel om du vill, jag borrar inte i min. och det är enorjättestor skillnad att bara mitt i ett överdimensionerat ramrör än i extremt utsatt del som framgaffeln.Hu tror du alla hål som t.ex. flasktställsfästen, vajerhål osv. kom till från början?
jaha, så hur gör man med fälgbromsar och hålen för bromsarna då? Trollar fram hålen i gaffeln? För inte kan de väl borra i en gaffel som är så känslig.? Och bromskrafterna sen då, varje inbromsning borde slita isär väven.Du kan borra i din framgaffel om du vill, jag borrar inte i min. och det är enorjättestor skillnad att bara mitt i ett överdimensionerat ramrör än i extremt utsatt del som framgaffeln.
Tror att de flesta tänker. Om man måste fråga bör man kanske låta bli.jaha, så hur gör man med fälgbromsar och hålen för bromsarna då? Trollar fram hålen i gaffeln? För inte kan de väl borra i en gaffel som är så känslig.? Och bromskrafterna sen då, varje inbromsning borde slita isär väven.
Men nej, om man är orolig eller tänkt gå loss med ett trubbigt borr på köksbänken bör man låta bli.
jaha, så hur gör man med fälgbromsar och hålen för bromsarna då? Trollar fram hålen i gaffeln?
[/QUOTE
En seriös tillverkare som planerar att borr några hål i en ram eller gaffel dimensionerar nog med ett eller flera extra lager med fibrer.
glitch, dvs "tekniskt fel"Hu tror du alla hål som t.ex. flasktställsfästen, vajerhål osv. kom till från början?
Det är lugnt, folk kan få fortsätta tro att kolfiber är ett magiskt mystiskt material som måste endast kan hanteras och behandlas av magiska så trollväsen på andra sidan jordklotet som under besvärjelseliknande former trollar fram de mest fantastiska skepnaderna.glitch, dvs "tekniskt fel"
Inte för inte antar jag.
Skulle precis skriva det. Är för snål för att riskera tandläkarräkning för att man försvagat konstruktionen. Kanske det fungerar bra ändå, men jag orkar inte chansa bara för att få fast en framskärm.Fast jag skulle nog inte borrat i en aluminiumgaffel heller...
de är en j*vla skillnad i uppbyggnad på en kolgaffel för fälgbroms med hål och en kolgaffel för skivbroms utan tex hål för skärmmontage/broms har själv sågat sönder gaflar som vart krashade just för studera materialet i "kronan" en cx gaffel utan montagehål e betydligt tunnare material i där än en lvg med montagehål en lvg med fälgbroms är i princip massiv i samma område för klara påfrestningen..... så vis av detta skulle jag aldrig sätta en borr o kronan på en som inte har föreberedda håljaha, så hur gör man med fälgbromsar och hålen för bromsarna då? Trollar fram hålen i gaffeln? För inte kan de väl borra i en gaffel som är så känslig.? Och bromskrafterna sen då, varje inbromsning borde slita isär väven.
Men nej, om man är orolig eller tänkt gå loss med ett trubbigt borr på köksbänken bör man låta bli.
Tack för svaret!![]()
Mutternitsats
Sats med nittång och nitmuttrar i aluminium. Tången har plastöverdragna skänklar för bättre grepp och moment. Satsen levereras i en plastlåda med transparent...www.biltema.se
Tack för svaret!
Kan man limma dom med epoxy också för stadigare glappfri infästning ev? jag tycker såna brukar bli glappa efter ett tag.
Kan, ja.Kan man borra in fästen för skivbroms i en kolfiberram som är byggd för fälgbroms?
Cykeln står upp å ner :)