Bra eller dålig? Voodoo vs GT

Hejsan jag står i val och kval och köpa angående en GT Avalanche expert 2016 eller en Voodoo Bizango 2015 årsmodellen som är slime grön/gul! Vad ska man välja? Voodoo med luft framgaffel på 120 mm eller GT med fjäder? Voodoo 29" - GT 27,5" och är Ganska lika spec i övrigt med växlar och bromsar. Är ny med det här MTB för har kört bmx förr så någon som vet eller har någon åsikt vad man ska välja?

Edit: inte skrika i rubriker, tack. /mod

Senast redigerad av en moderator:
Vadå får man inte ha två trådar eller? I förra så fråga jag om någon kunde rekommendera ett par cyklar och sen frågade jag en bekant som jobbar på en lokal cykel handel och han sa att han hade en som.var mycket roligare vilket var GT:n och voodoo hade jag lagt mina ögon på tidigare så på det viset är det Lulle :)

Fråga dig själv om du till och börja med vill ha 29" eller 27,5". Personligen hade jag valt en 29a om det ska vara HT, annars 27,5 om det ska vara FS.

Men nu pratar vi ju om två HTs i instegssegmentet så låt oss hålla disskusionen där.. Personligen har jag inte bra erfarenheter av SR Suntour, vilket både är vevparti och gaffel på Voodoon.. ingen av cyklarna är speciellt bra tyvärr, men jag hade nog utifrån komponenterna (främst gaffeln) valt GTn.

Det kanske är värt att spara en månad till och köpa ngt som du blir nöjd med?

Senast ändrad:
Preacher skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag som trodde detta var en tråd om 3D-kort i ett
> retrodatorbygge.

Samma här. Blev missnöjd när jag insåg att det handlade om cyklar, vad innebär det?

Tillbaka
Topp