Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svar. Jag är helt färsk och tänkte lägga runt 30 - 40k för jag inte vill köpa ngt skräp. Är som person att jag alltid går all in vad jag än gör. Kommer vara mest i endurospåret skulle jag tro, men kommer nog åka runt och känna och klämma innan jag bestämmer mig. För det finns nästan för mkt info och det är svårt att sålla .mvhJag har ingen åsikt i grundfrågan. Dock är det nog klokt att inkludera varifrån (cykelmässigt) du kommer, vad du vill uppnå, vikt, längd, erfarenhet, hur du vill cykla och liknande information om du vill ha svar som hjälper dig.
Tack :)Ja skulle säga att det är en riktigt trevlig hoj. Den går köra 27.5 el 29 bara vända på "chipflippet" sen går den lätt att göra om till en ren enduro hoj "160"mm genom att ändra stroken på bakdämparen då Zesty och spicy har exakt samma ram.
Skulle säga det är ett bra köp med en bra platform sen att man kanske får betala lite mer än visa andra märken. Men Nico har varit med och utvecklat hojen så känns som en riktigt bra grundTack :)
Lite knasig utrustning? Halvtråkig gaffel och bakdämpare men kolfiber-ram och kolfiber-vevar. Brukar vara tvärt om.Skulle säga det är ett bra köp med en bra platform sen att man kanske får betala lite mer än visa andra märken. Men Nico har varit med och utvecklat hojen så känns som en riktigt bra grund
Gx eagle o guide r bromsar med carbonvev ? Vad är det knassiga med det ? Och revelation gaffel funkat ypperligt visst enklare RC men gaffeln har 35mm chassi och samma samma som en pike fast enklare kompressions enheten .Lite knasig utrustning? Halvtråkig gaffel och bakdämpare men kolfiber-ram och kolfiber-vevar. Brukar vara tvärt om.
Är väl lite knasigt att blanda nästan alla nivåer av eagle med SX kedja, NX kassett och shifter, GX derailleur och X1 vevar. Trista är ju den tunga NX kassetten.Gx eagle o guide r bromsar med carbonvev ? Vad är det knassiga med det ? Och revelation gaffel funkat ypperligt visst enklare RC men gaffeln har 35mm chassi och samma samma som en pike fast enklare kompressions enheten .
Som sååå många andra tillverkare gör med. Men visst finns ju dom som sätter nx eagle rakt igenom ist.Är väl lite knasigt att blanda nästan alla nivåer av eagle med SX kedja, NX kassett och shifter, GX derailleur och X1 vevar. Trista är ju den tunga NX kassetten.
Jag säger inte att det är dåligt, bara knasigt. Standard för det priset är ju snarare Pike, Deluxe Ultimate, NX/GX och Alu-ram.Gx eagle o guide r bromsar med carbonvev ? Vad är det knassiga med det ? Och revelation gaffel funkat ypperligt visst enklare RC men gaffeln har 35mm chassi och samma samma som en pike fast enklare kompressions enheten .
Ja jag såg inga såna prylar på liknande hojar tex Trek fuel ex 9 , Scott Genius 950 el specialized stumpjumper LT comp carbon. Som hojarna kommer med rythm dämpare och performance float bak med nx eagle. För några tusen mer än lapierren . Sen visst finns det hojar med bättre komponenter och alu ram men det är ju inte gemförbart. Lapierre Zesty am 4.0 är alu med likadan dämpning som 5.0 och med bara nx eagle men kostar då ord 27tusen.Jag säger inte att det är dåligt, bara knasigt. Standard för det priset är ju snarare Pike, Deluxe Ultimate, NX/GX och Alu-ram.
Här har de gjort tvärt om. Snålat på dämparna och gått bananas på vissa andra saker.
Har tittat lite på den och är sugen. Vilken typ av terräng brukar du köra i? (Bor du i Stockholm och kör/kört i Hellas så har du koll på hur och var jag tänkt använda den själv...).Jag har en Zesty AM 8.0 och är supernöjd. Har 29"-modellen så den har 140mm slag, ska du mest köra enduro så är det ju inte svårt att byta ut air shaften och gå upp till 150/160mm i gaffeln. Men jag tycker den är kompetent som den är.