Bra forum!

Skogling

Aktiv medlem
Bra forum!
Jag måste ge en eloge till Jomper som tog initiativet till Happy hösten 2003.
Det var av en ren tillfällighet som jag hittade hit. Jag hade införskaffat en mtb igen våren 2004 och tänkte återuppta cyklandet efter några småbarnsföräldraår. Googlade runt lite för att kolla om det fanns likasinnade (prylbögar) i stockholms omnejd. En hel värld öppnade sig !

Jag tycker att Happy är det bästa sedan skolan och lumpen och alla jobb man haft tillsammans, vad gäller träffa nya vänner då... Vänner med gemensamma intressen. Massa kul tillställningar. Ollning av ramar. Prylar. Tävlingar. Snygga tjejer. Snygga killar. Fula SS. Snygga Giant-cyklar.

Sedan dess har jag bytt ut nästan alla min gamla vänner mot cykelpolare. Dom som känner sig träffade, ni vet vilka ni är: JAG ÄLSKAR ER ! :o)

edit: flestavningar

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Bra forum!
Ny medlem, ny cyklist. Jag vill också tacka för ett bra forum. Toppen helt enkelt.

För övrigt så har jag börjat fara runt i Uppsalaskogarna istället för att springa. När jag har fått till något som åtminstone liknar teknik och uthållighet kommer jag nog med på en onsdagscykling.

//kaj

Bra forum!
Ny på forumet. Avdankad cyklist. Har småkollat detta forum ett par år och inte riktigt givit det en chans. Sen ett par veckor tillbaks har jag dock börjat fatta vad det handlar om. Blir mycket inspirerad och håller precis på med en del helt onödiga kosmetiska uppdateringar av min gamla Bianchi. Mycket tack vare detta forum! Drömde om PedalForce inatt. Har fortfarande läget under kontroll men kommer nog snart att behöva söka hjälp. Kan man inte ha en egen kategori i forumet för det?

Bra forum!
Appel skrev:
-------------------------------------------------------
Har fortfarande läget under
> kontroll men kommer nog snart att behöva söka
> hjälp. Kan man inte ha en egen kategori i forumet
> för det?

HAHA:D

Bra forum!
Skogling skrev nåt som jag tror många känner.
Själv vågar jag knappt tänka mig hur tråkigt livet hade fortsatt att vara om jag inte hade råkat snubbla över Happy en dag för ett och ett halvt år sedan.
Sen dess har jag fått både cykelpolare och vänner. Cyklat i snö, regn, sol i sverige och utomlands.
Druckit öl och arrangerat storbildvisning av Paris-Roubaix. Köpt en helsikes massa cykelprylar och antagligen fått en carbonram sönder"ollad"

Och precis som Skogling, så blir jag lite extra varm i hjärtat när jag tänker på alla cykelpolare som också blivit vänner. Det måste vara kärlek.

Bra forum!
Bra tråd Skogling! Jag vet inte vad jag skulle gjort om inte happy fanns. Antagligen hade jag cyklat runt på min scott, numera pendlarhoj, och sett allmänt floppig ut.
Ett jättetack från Hässelby till Jomper och gänget för att ni fixar och donar med forumet. Och ett jättetack till alla sköna polare jag har träffat här. Cykelpolare, vänner och älskare. :)
Nu vill jag nästan gå iväg och grina lite.
/Johan

Bra forum!
Forumet är kul men farligt!!!
Som en drog liksom...
Under de sensate 2 veckorna har jag bara cyklat 20 mil men registrerat mig på först HappyMtb och sen sjscycles, evanscycles, jibo, crc, cyclecomponents... Hjääälp!

Bra forum!
Håller med alla om att det är ett bra forum. Lite svårt att hålla koll på alla inläggen bara när tex en tråd drar iväg åt ett visst håll. Bättre då att starta en ny tråd med det ämnet som man råkade snöa in sig på. Se det som en positiv synpunkt.

Bra forum!
Tack till ALLA bakom Happy!
Nu har man inga problem med pengar längre eftersom man inte har några efter att man spenderat dom cykelrelaterade prylar/aktiviteter, för att inte snacka om all tid man spenderar på att läsa/spamma Happy!

Bra forum!
Vafan yrar ni om. Happy suger ju! Fatta ostrukturerat, går ju inte att hitta ett skit här. Skitdåligt. Kolla bara på typ Utsidan eller cykelforum.se, bra upplägg!

Bra forum!
Har suttit alldeles för många timmar på detta forum, vilket jag tror och vet att andra
har gjort...
Brukar få abstinens när forumet är nere och har hängt här mer än på cykeln 2007!
Sådeles ett bra betyg till skaparen av forumet.
Och alla sköna forumdeltagare sen då... =)

Bra forum!
Innan Happy klarade jag mig på att frilansa ~2 dagar i veckan, nu har jag blivit tvungen att ta ett fast jobb, Happy har gjort mig till ett pendlarsvetto och weekend-warrior -Tack.

Bra forum!
Jag tror att jag och många med mig blivit bättre människor genom att vara på Happy. Tack till alla bakom forumet och tack till alla i forumet! :)

Bra forum!
Kan inte annat än hålla med om att det är ett brilliant forum.... spenderar mer tid på att kika runt här än på min cykel. Oordning och oreda är bättre än ordning och reda, med nazi-moderatorer.

Puss på alla era rosa delar!

Bra forum!
Nä, nu tycker jag att alla ställer sig upp och sjunger "we shall overcome".

Instämmer. Är ju grön här också, men har fått grummt mycket bra hjälp med konstiga frågor. Och lärt mig en massa. Och träffat en massa grumma människor på rides.
Men det bästa är fan "Hämta chipsen"-trådarna.
Ett stort tack till folket bakom happy (kommer ni ner till Götet nån dag så ska ni få en blöt puss)!

Bra forum!
bigmollo skrev:
> Och ett jättetack till alla sköna älskare jag har
> träffat här.

Det var så lite så....

Bra forum!
Instämmer med Skogling, man har blivit beroende av Happy, träffat många nya människor och lärt sig cykla rejält mycket bättre, och köpt alldelse för många cyklar :)

/Magnus

Bra forum!
bruce skrev:
> Min bästa tid är på hojen och framför happy.
> Min fru och dotter hatar happy.

Vid närmare eftertanke så finns det mer "bästa tid":

-brottas med frugan
-gå på muggen när det är riktigt akut
-sushi
-kebabpizza vid extrem hunger.

Men happy är ett bra forum, förmodligen det bästa, instämmer Skogling!

Bra forum!
vito skrev:
> Happymtb är riktigt bra och beroende
> framkallande, men det skulle vara lite mer gay.

Tjena!

Kan det bli mer gay än du, bigmollo och skogling tillsammans?
Om man dessutom lägger in bilderna på TnT och Jomper samt bilderna på TnT i hotpants så kan vi ligga gärna byta namn till happypride och ha regnbågsfärgad logga.. :D

För att göra dig ltie glad så får du en inte så gay bild..

story.gif

Bra forum!
Skogling skrev:
> Jag saknar B-O lite. Han var kul ! En ny dimension
> liksom.

Vad hände med honom? Under min första happytid var det ofta B-O som dominerade och jag tappade hakan mer än en gång.

Bra forum!
Den var duktigt gäj den bilden. Så där såg Vito ut när vi satt på pizzerian i Göteborg förra året. Det måste varit en konstnär där som skissade av oss. :)

Bra forum!
Ingen tvekan om andemeningen med skapandet av den här tråden men jag skall ändå stämma in i lovsången.

Happy är tidsfördriv, förströelse och en aldrig sinande källa av inspiration.

Det är nästan sjukt att behöva erkänna att jag cyklar mer än jag skulle gjort om jag inte hittat hit, jag cyklar mer i skogen än jag skulle gjort om jag inte hittat hit.
Jag blir grymt inspirerad av alla postade bilder från skogen.
Ni kommer knappast få se min 115 pannorskroppshydda med vidhängande cykel klyva luften rakt ut från ett berg, som det finns många andras bilder här, men gisses vad inspirerad jag blir.

Jag var på Mallis (utan cykel) i slutet av April och blev regelbundet sittande med en riktigt fel garre och en godkänd konjak ensam på beachen när fru och barn börjat göra kväll och vad gör jag? - sitter och läser Happy via min smartphone...Fan det är ju sinnes sjukt när man passerat 50.

Jag blir ibland lite nyfiken på just grundarna av Happy och den framgångssaga det blivit. Borde det inte snart dyka upp en presentation om resan från då till idag, lite presentation av moderatorerna och eldskälarna bakom. Alltid lite intressant att få klart för sig hur det hela går runt. Visst det finns sponsorer det ser jag men ändå...
Eller så kanske det jag efterfrågar redan finns, men eftersom det är så dålig sökfunktion - suck...Jag bara skojar.

Jag vet inte om jag kommer att tröttna och droppa av så småningom, men banne jag tillåter mig tvivla. Nej jag gissar att jag har fastnat i träsket, kommer att söka mig till gemenskapen, säga upp bekantskapen med alla som inte cyklar, garva åt min nuvarande MTB, skuldsätta mig, köpa ett gäng cyklar...OCH vem vet jag kommer kanske att rulla runt i lycra vad det lider.

/putte

Bra forum!
Happy är bra. Me like a lot. Bästa cykelforumet out there.

Lurkade från 2/4-04 med några oreggade inlägg till 12/4-05 då jag tog steget och registrerade mig. Har aldrig ångrat mig. Ni som administrerar kaoset skall ha all heder. Ni andra som hänger här likaså. För det är ju alla som gör happy till vad det är. Oavsett om man gillar det eller inte.

~K

Tillbaka
Topp