bra gaffelpump

bra gaffelpump
fox har jag letat efter, hittar den bara i england, men känns lite väl o beställa en liten pump fårn england.
Tror det kan vara samma va?

bra gaffelpump
Ja, iaf några tillverkare kör med samma pump, bara olika dekaler. Det som kan skilja sig är hur anslutningsslangen är, om det är en roterande anslutning eller fast. Dvs, om du måste vrida hela pumpen för att skruva den på ventilen, eller om du kan skruva på den utan att vrida pumpen. Sen har bl.a. den Fox pumpen jag har en ventil man kan trycka på för att släppa ut lutft, den finns inte på alla modeller. Fast den kan man leva utan med, det är bara att peta i ventilen med nageln så pyser det ut ifall man behöver släppa ut luft.

/Leo

bra gaffelpump
Har också en pump i samma serie som Manitou och Fox fast på min står det Marzocchi, har även ventilen Leo nämner. Funkar bra. Det finns dock olika manometrar på dom, hi-pressure (300 psi) eller low-pressure (100 psi). Det kan därför vara bra att köpa rätt variant beroende på vad du ska ha den till (fram- eller bakdämpare, både och). Jag lyckades själv få tag på en "mid-pressure" (200-psi) som var precis vad jag ville ha, denna verkar dock vara lite mer sällsynt.

bra gaffelpump
CykelCentrum i Borlänge.

Ser nu (när jag tittar på den) att den inte var helt NoName;

CD Cycle Design Shock Pump 300Psi

Funkar bra än.

damparpump.jpg

bra gaffelpump
the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> CykelCentrum i Borlänge.
>
> Ser nu (när jag tittar på den) att den inte var
> helt NoName;
>
> CD Cycle Design Shock Pump 300Psi
>
> Funkar bra än.

En sådan får man jaga tag på.

bra gaffelpump
Har aldrig köpt en lös dämparpump faktiskt, första gången prutade jag med pumpen då jag tyckte det var rent av löjligt att inte skicka med en "vital" del som dämparpump med en cykel för över 20 000kr...den var ju obrukbar utan pumpen. Andra gången följde det med en pump med ramen(SC Bullit), det är rätt inställning från tillverkaren/säljaren från början. :-)

/Leo

bra gaffelpump
Jag ringde runt till nästan alla butiker i Gbg. Cykelspec hade en för 500 spänn, lite dyrt tyckte jag. Hittade se en på sportson av märket Beto för 295 kr, med max tryck på 400 psi(Lb/in2). Den har en ledad anslutningsslang och vinklat munstycke.

Det är värt att höra sig för!

Tillbaka
Topp