Bra pris/hoj

• Trådstartare Trådstartare gny
  • Start datum Start datum

gny

Medlem
Bra pris/hoj
Har vrakpendlat i några år till jobbet, men börjar bli lite sugen att ge mig ut i leran i älta.

Tittat på lite olika hojar och kommit fram till att min smärttröskel på att pröva något ligger på ca 12 000

Är Scott Spark 29 Comp en ok ut-och-gubbsvettas-i-skogen-hoj
http://www.lannasport.se/sv/articles/2.2946.106740/scott-spark-29-comp

Är det bra hoj/pris eller finns det andra bättre alternativ?

Hur är länna sport i så fall att köpa ifrån?

Tack på förhand och vi syns kanske snart i leran.

Bra pris/hoj
Mycket trevlig tycker jag.
Den är ingen lättvikts kolfiber tävlings mtb och fram gafflen är väldigt basic men den har samma geometri som alla andra spark 29:or.
Jag cyklar mkt runt Lida (samma banor som Lida Loop går)och den fungerar hur bra som helst.
På loop 1 där det är mycket grusväg rullar den riktig fin (låst dämpning både fram och bak).
Loop 2 som innehåller mkt rötter kör jag med dämpning öppen och det är då dem stora hjulen och brett styret fungera bäst. Man har mkt bättre kontroll jmf med en 26" och det händer sällen att man "stanna upp" i spåret och måste trampa igång igen, det känns mer som att man flytter över stenar och rötter.
Som instegshoj tycker jag att den fungerar fint. Den har bra hydraliska bromsar, växlarna är "distinkta" dvs inte finkänslig för hur mycket man trycka växelsparken och sittställningen är helt rätt. Att den är lätt att använda betyder att du kan fokusera mera på var och hur du cyklar och inte behöver tänka på växlarna och bromsarna så mkt.
Jag vill bara säger att det här är min åsikt, alla tycker olika. Men personligen är jag helt såld på spark 29:or och den kommer inte att vara min sista, det kan jag lova!

Senast ändrad:
Bra pris/hoj
Tänkte bara lägger till att köpa du beg. och upptäcka att det var inte din grej eller att du vill uppgradera så kommer du kanske förlöra några hundra lappar, köper du nytt förlöra du tusen lappar ;-)

Tillbaka
Topp