Koltrasten
Aktiv medlem
[OT] BRA vs DÅLIG musik
BRA vs DÅLIG musik
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+ klarspråk i trådstarten.Det här med [OT] verkar oerhört svårt för vissa.
Detta förvånar mig faktiskt. jag trodde inte att någon tog nämnda fågel på allvar?Runt 2010 startade ett litet cykelforum som hette cykelforum.se, som befolkades av bla Koltrasten, HåkanC och mig för att nämna några. Det blev ganska snart bråk mellan Koltrasten och HåkanC i tekniska dispyter som Koltrasten förstås aldrig kunde vinna. Detta gjorde Koltrasten argare och argare och argare, och snart nog hade det hela urartat till nåt som mest liknade ett heligt krig, nåt slags Jihad, mot HåkanC.
2012-2013 nånstans blev jag tillfrågad om att verka som moderator och tackade dumt nog ja till det. En oproportionerlig del av tiden gick nämligen åt till att försöka begränsa skadeverkningarna av det heliga kriget. Vid ett tillfälle var Koltrasten så hyperaktiv, att jag blev tvungen att stänga av honom en period. Jag förankrade det med forumägaren för att ha ryggen fri ifall det skulle bli bråk om detta.
Nu fick jag hotbrev i min privata mejl från Koltrasten, om att om inte den orättvisa behandlingen upphörde så skulle han och hans vänner jaga mig från ena hörnet av internet till det andra. Jag slutade genast som moderator och lämnade forumet. Att få hotelser för ideelt arbete som man utförde var ju inte särskilt intressant.
Jag stannade aldrig för att se hur det slutade, men forumet gick i drickat, och det skulle förvåna mig om inte Koltrasten & Co hade ett finger med i den processen. Användarna skrämdes bort av den usla stämning som det allt överskuggande heliga kriget alstrade.
Mina slutsatser: Jag har aldrig sett nåt mer destruktivt och gränslöst under hela min tid på olika svenska cykelforum. För Koltrasten gäller att ändamålet helgar medlen, ALLT är tillåtet i kampen mot FIENDEN. Och varje moderator som ingriper mot honom tillhör FIENDEN. På forum som frekventeras av Koltrasten är det bäst med betalda moderatorer med skyddad identitet, om man ska ha en chans att få till en någorlunda vettig arbetsmiljö.
Själv föredrar jag Domherre framför KoltrastDetta förvånar mig faktiskt. jag trodde inte att någon tog nämnda fågel på allvar?
Föga förvånande.Runt 2010 startade ett litet cykelforum som hette cykelforum.se, som befolkades av bla Koltrasten, HåkanC och mig för att nämna några. Det blev ganska snart bråk mellan Koltrasten och HåkanC i tekniska dispyter som Koltrasten förstås aldrig kunde vinna. Detta gjorde Koltrasten argare och argare och argare, och snart nog hade det hela urartat till nåt som mest liknade ett heligt krig, nåt slags Jihad, mot HåkanC.
2012-2013 nånstans blev jag tillfrågad om att verka som moderator och tackade dumt nog ja till det. En oproportionerlig del av tiden gick nämligen åt till att försöka begränsa skadeverkningarna av det heliga kriget. Vid ett tillfälle var Koltrasten så hyperaktiv, att jag blev tvungen att stänga av honom en period. Jag förankrade det med forumägaren för att ha ryggen fri ifall det skulle bli bråk om detta.
Nu fick jag hotbrev i min privata mejl från Koltrasten, om att om inte den orättvisa behandlingen upphörde så skulle han och hans vänner jaga mig från ena hörnet av internet till det andra. Jag slutade genast som moderator och lämnade forumet. Att få hotelser för ideelt arbete som man utförde var ju inte särskilt intressant.
Jag stannade aldrig för att se hur det slutade, men forumet gick i drickat, och det skulle förvåna mig om inte Koltrasten & Co hade ett finger med i den processen. Användarna skrämdes bort av den usla stämning som det allt överskuggande heliga kriget alstrade.
Mina slutsatser: Jag har aldrig sett nåt mer destruktivt och gränslöst under hela min tid på olika svenska cykelforum. För Koltrasten gäller att ändamålet helgar medlen, ALLT är tillåtet i kampen mot FIENDEN. Och varje moderator som ingriper mot honom tillhör FIENDEN. På forum som frekventeras av Koltrasten är det bäst med betalda moderatorer med skyddad identitet, om man ska ha en chans att få till en någorlunda vettig arbetsmiljö.
Challenge accepted! Gillar du denna?Bra = allt, utom dödsmetall och country.
Måste vara något fel på ljudet, hör bara brus!Challenge accepted! Gillar du denna?
Du kanske ska testa denna?Måste vara något fel på ljudet, hör bara brus!
Båda låter som dödsmetall = dåligt. :)Du kanske ska testa denna?
Nej, nej, internätet klassificerade det som black noise metal.Båda låter som dödsmetall = dåligt. :)
Jag klassar det som oväsen = dödsmetall.Nej, nej, internätet klassificerade det som black noise metal.
Oj, oj, oj - nu får du onda ögat från alla metal heads!Jag klassar det som oväsen = dödsmetall.
Lite som IPA, de säger att det smakar olika, det smakar bara illa. ;)
Ska jag vara ärlig har jag även svårt för improviserad jazz också.
Oj, hur gör man.Jag lyssnar uteslutande på BRA musik!
För att inte tala om den vackra skönsången som drar igång vid 1:40.Själv har jag tillfälligt fastnat för ca 30 år gammal japansk death metal men man går ju igenom olika faser och vi är alla olika?Sången är lite hmmm "speciell" men hittat många guldkorn redan, tunga ruff och fina melodier.
Jag tror att en användare längre upp i tråden redan har påpekat detta, dock utan ironi..För att få detta till en objektiv tråd med trevlig och god stämning borde vi nog också slänga in något om bitrate och hur kablar påverkar kvaliteten på musiken.
(Ovan innehåller spår av ironiskt trams)
Jag tycker mer om BRA musik än DÅLIG musik. Vilken tur att det finns båda sorterna för annars kanske jag av misstag skulle gillat DÅLIG musik i.s.f BRA musikBRA vs DÅLIG musik
Bli för gammal för flöden och håll fast vid dina favvoalbumOj, hur gör man.
Har aldrig lyckats helt med Spotifyflödet...
Jag har ingen aning om någon låt men jag gissar att jag nog skulle kunna hitta någon låt bland de 3499 som jag skulle tycka var bättre än den aktuella. Fast rescensenten kanske utgick från att bästa låt alltid vinner?Vet inte om ngn mer än jag läste en kul recension av någon av alla mellotävlingar men tydligen var det rekord i antal bidrag i år, ca 3500 el nåt. Recensenten skrev då att det mest häpnadsväckande var att det tydligen fanns 3499 låtar som var sämre än Junior Lerins "copacabana boy"... Tyckte iaf jag var kul!
Antar att detta inlägg ifrån "Jonja", bygger på ett totalt missförstånd! Vill inte anklaga honom för rena lögner. Men har ärligt talat inte en aning om vad han talar om? men skall vi klara ut frågan med klarspråk, så skulle detta betraktas som ett rent personligt påhopp. Detta utan minsta möjlighet att försvara sig ifrån min sida. Antar att "Jonja" lever i sin egen fantasivärld.Runt 2010 startade ett litet cykelforum som hette cykelforum.se, som befolkades av bla Koltrasten, HåkanC och mig för att nämna några. Det blev ganska snart bråk mellan Koltrasten och HåkanC i tekniska dispyter som Koltrasten förstås aldrig kunde vinna. Detta gjorde Koltrasten argare och argare och argare, och snart nog hade det hela urartat till nåt som mest liknade ett heligt krig, nåt slags Jihad, mot HåkanC.
"Glädjen är en fjäril" är en tidig dikt av den finlandssvenska poeten Edith Södergran, publicerad i hennes samlade skrifter. Dikten kontrasterar glädjens flyktiga natur, som en fjäril som fladdrar lågt, mot sorgens fågel med stora, svarta vingar som bär en högt över livet.försvinner all glädje med att vidare posta på detta forumet.
Jaja helt klart, kostar 500 spänn som vanligtDet tror jag tex nieves som jag känt rätt länge skulle kunna intyga, om det kniper.
För 500 så kan jag också intygaJaja helt klart, kostar 500 spänn som vanligt![]()
För 500 håller jag med vem som helst om vad som helst.För 500 så kan jag också intyga![]()
ExaktFör 500 håller jag med vem som helst om vad som helst.
Även om det betyder att du t.ex. begår mened i domstol?För 500 håller jag med vem som helst om vad som helst.