Bredaste 20" däcken?

BuTTuS

Aktiv medlem
Bredaste 20" däcken?
Letar efter fetast möjliga däck till cykelvagnen för användning i skogen med lågt tryck... Tips någon?
Bredaste jag sjäv hittat är Schwalbe Super Moto-X 20x2.40 men hoppas det finns ännu större?

Bredaste 20" däcken?
BuTTuS sa:
Letar efter fetast möjliga däck till cykelvagnen för användning i skogen med lågt tryck... Tips någon?
Bredaste jag sjäv hittat är Schwalbe Super Moto-X 20x2.40 men hoppas det finns ännu större?

Går det in så värst mycket fetare däck? Jag gick i samma tankar när jag köpte första cykelvagnen men såg att däcken tydligen gick emot "karossen" (däcken skavde snabbt hål på tyget) med befintliga däck (typ 1.75 eller något sådant) även om det inte såg ut att vara någon fara när vagnen stod still. Jag sket därmed att skaffa fetare däck. Men det var å andra sidan nån billig skitvagn, kan ju ha berott på det.

Bredaste 20" däcken?
Vad är det för vagn?

Burley har ett kit med 16" 3" däck och fälg till sina vagnar.

På dotterns cykel är det 20" 2,6" men det gäller ju att det får plats också.

Senast ändrad:
Bredaste 20" däcken?
är det en aning trångt i gaffeln kan man ta fram vinkelslipen och 24ans papper och slipa av yttre kanten på ytterdobbarna lite..

Bredaste 20" däcken?
Det är en Thule Cougar, så det är väl egentligen bara fälgarna som sätter gränsen. Har också hittat små fatbike-däck, men vill ju ha det lättrullat också...

Bredaste 20" däcken?
Varför? Det är ju fjädring i chassit. Du vill ändå inte ha så lite luft att däcken fjädrar när väl ungen och dess packning är i.

Bredaste 20" däcken?
calmbay sa:
Varför? Det är ju fjädring i chassit. Du vill ändå inte ha så lite luft att däcken fjädrar när väl ungen och dess packning är i.
Jo, det är precis vad jag vill. Har nu 2.15” på den men det räcker inte i sån här terräng

C7884E4F-BD0B-4143-85F7-474CAD944296.jpeg

Bredaste 20" däcken?
Jag har kört 2.30 på mina Cougars, både singel och dubbel. Det funkar men jag har varit tvungen att vända snabbkopplingen till bagagekorgen så att de sitter på insidan av rören, annars tar de i. Nu har jag ca 3 cm frigång, men allt det går inte att använda då avståndet krymper när vagnen kränger och hjulet skevar sig.

Ovanstående är visserligen inte svar på frågan, utan mer ett moraliskt stöd. ?? Feta däck är grymt när en liten plutt somnat någonstans ute i obygden.

0D117C7C-12AB-4578-88BB-64DEC7129EA0.jpeg

Bredaste 20" däcken?
Aron sa:
Jag har kört 2.30 på mina Cougars, både singel och dubbel. Det funkar men jag har varit tvungen att vända snabbkopplingen till bagagekorgen så att de sitter på insidan av rören, annars tar de i. Nu har jag ca 3 cm frigång, men allt det går inte att använda då avståndet krymper när vagnen kränger och hjulet skevar sig.

Ovanstående är visserligen inte svar på frågan, utan mer ett moraliskt stöd. ?? Feta däck är grymt när en liten plutt somnat någonstans ute i obygden.
Va märkligt, jag har 3,5 cm mellan mina 2.15” och dom låsen, kanske beror det på årsmodell? Jag kommer inte att kunna öppna dom med bredare däck men det gör jag ändå bara när jag viker ihop vagnen och tar bort hjulen så det är ett ickeproblem.. Jag har hursomhelst nu beställt Schwalbes super moto x 2.40, hoppas de blir en bra kompromiss mellan rull och dämpning/bärighet.
Och precis som du skriver så är det ju för den lilla sovande varelsens nacke som man behöver all dämpning man kan få :-)

Tillbaka
Topp