D
Deleted member 43681
Guest
BRM 600K Västkustrundan Malmö 27/6 2020
Om U. Lundell ska tapetsera om hemma så blir ALLT inställt!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där tycker jag är en bra lösning, om man har Shimano och vajern går av inne i reglagen så kan det också vara ett väldigt krångel att få ordning på det för att kunna byta hela vajern. Bättre att steloperera växeln och komma vidare.Ang växelvajer och brott på den samma så räcker det IMHO med en ~10 cm del (med nippel) för att kunna steloperera bakväxeln i ett lämpligt läge och fortsätta tvåväxlat. Men denna rundan körde jag med Di2 så då räcker det ju med att se till så batterierna är laddade.
Det där tycker jag är en bra lösning, om man har Shimano och vajern går av inne i reglagen så kan det också vara ett väldigt krångel att få ordning på det för att kunna byta hela vajern. Bättre att steloperera växeln och komma vidare.
En Erik körde en halv 600 med enbart framväxel efter vajerhaveri för ett par år sedan. Trots detta låg han längst fram och drog rätt mycket. Stark var han.Det där tycker jag är en bra lösning, om man har Shimano och vajern går av inne i reglagen så kan det också vara ett väldigt krångel att få ordning på det för att kunna byta hela vajern. Bättre att steloperera växeln och komma vidare.
En Erik körde en halv 600 med enbart framväxel efter vajerhaveri för ett par år sedan. Trots detta låg han längst fram och drog rätt mycket. Stark var han.
Nej, det var en uppsalatur. Men det låter som att en Erik måste ha bättre koll på sin utrustning innan start.Den var jag nog med på och kan intyga. Fagerstarundan?
Smart att använda stämpelkortet som extra padding på sadeln!
Det finns väl inga solklara rätt eller fel här. Lite grovt så är ju det man inte använder ”onödigt” medan det man eventuellt saknar givetvis borde varit med.
Jag har ofta med mig lite tejp och har också fått nytta av den vid ett antal tillfällen. Den a gång fanns dock ingen tejp med.
Jag har aldrig upplevt att en lvg-kedja gått av annat än då den varit helt ny och därmed alltså felaktigt monterad. Kedjelås kan jag därmed lämna hemma med ro i själe
CO2 kan för all del vara praktiskt, men platsen ombord är dyr och vanlig pump ska ju ändå med så här nöjer jag mig med ett system.
Haveri på wire har jag heller aldrig upplevt på egen cykel så tång och reservwire behövs heller inte i min packning. Här vet jag att vissa växelsystem är mer benägna att äta wire än andra så var och en får göra sin riskbedömning.
Klädsel är ju väldigt individuellt. Det är alltid en avvägning... vad tror man om väderprognosen, hur pass okomfortabelt är man beredd att ha det.
Som sagt så är platsen ombord dyr. Vår plan i helgen var att vara självförsörjande på när dricka, vilket med undantag för en glass också lyckades. Då får man offra lite back-up på ett annat område.
Fast hur roliga berättelser blir det om man är perfekt förberedd på allt?
De rundor jag minns bäst är oftast de som inte blev som man tänkte sig, gärna med snö och/eller regn inblandat. Som förra årets 30-milare sista helgen i april där vi gnetade runt i regn och kyla, punkterade uppe på Söderåsen, för att de sista fem milen få uppleva sol, torra vägar och nyutslagna rapsfält på väg "him". Eller årets 40-milare som jag körde solo med hällregn en halvan och andra stark motvind andra. Eller min första 60-milare där jag satt inne på "tavernan" på Ljungby Motell och frös så benen hoppade upp och ner som man spelade tramporgel.