Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Scottår sa:Enkelt. Varför slita på sina fina fälgar varje gång man bromsar? Usel bromsverkan vid regn. Halvusel vid torr väderlek. Skivbromsar är troligen beroendeframkallande. Nu har jag visserligen inte skivor på "fincykeln", tyvärr. Men hade gärna haft det.
+1Valhalla_ sa:Vajern äter upp en rätt stor del av kraften, ju fler och snävare böjar desto sämre. Med hydraulik slipper du det problemet. Enda fördelen med mekaniska bromsar är dess enkelhet. Annars är det rätt kasst.
NjaValhalla_ sa:Apropå det, bromsok som styrs med vajer men har något slags intern hydraulik -det måste ju vara det sämsta någonsin eller? Nackdelarna med vajerstyrda bromsar kombineras med nackdelarna med hydrauliska bromsar. Kan ju inte vara något att ha..
Nu gällde ju inte frågan fälgbromsar.Scottår sa:Enkelt. Varför slita på sina fina fälgar varje gång man bromsar? Usel bromsverkan vid regn. Halvusel vid torr väderlek. Skivbromsar är troligen beroendeframkallande. Nu har jag visserligen inte skivor på "fincykeln", tyvärr. Men hade gärna haft det.
VättleBökaren sa:Till skillnad från de andra som kommenterat här så vill jag påstå att skillnaden ligger mest i känslan, dvs du får en stummare känsla på hydrauliska bromsar förutsatt att systemet är luftat och friskt.
Bromsvajer känns inte lika stumt men har mekaniskt samma kraft med hjälp av vridmoment.
perzzon sa:Många argumenterar för wire på pendlare pga hydrauliska system skulle fungera dåligt i åretruntvarjedagsapplikationer.