trampapådå
Aktiv medlem
Bromsfunderingar, slx m7000
hade tidigare enkla deorebromsar som funkade kanon men hamnade på frugans cykel. Jag kikade runt lite på nätet och fick mycket tips om att slx var mycket broms för pengarna. Bromsstyrka osv är jag nöjd med men gillar inte riktigt känslan i handtaget. På mina deore började bromsarna ta ganska tidigt och hade ok modulation tills man tröck in handtaget hårt då låste dem. Men med m7000 så börjar inte bromsarna ta förens de är typ 15 mm ifrån handtagen, vet att de inte finns bitepoint adjust på dessa men många menar att att de inte gör någon skillnad iaf.
när jag har bleedblocket i och luftar tar dem längre ut men inte med skivor i, pumpar jag ut oken lite innan jag sätter i hjulet blir det lite bättre men bara för stunden.
Fler med m7000 med samma problem?
funderar även om de är något fel med dem för efter varje dag med lite hårdare åkning måste jag toppa upp olja och lufta dem.
skivor är xt icetech som byttes samtidigt som bromsarna (i vintras)
när jag har bleedblocket i och luftar tar dem längre ut men inte med skivor i, pumpar jag ut oken lite innan jag sätter i hjulet blir det lite bättre men bara för stunden.
Fler med m7000 med samma problem?
funderar även om de är något fel med dem för efter varje dag med lite hårdare åkning måste jag toppa upp olja och lufta dem.
skivor är xt icetech som byttes samtidigt som bromsarna (i vintras)