Bromsklossar

D i U

Aktiv medlem
Bromsklossar
Jag kör med deore skivbromsar som alltid efter tvätt skriker vansinnigt och nyper kass, enklaste lösningen är att köra några minuter med lite broms längs gatan fram och tillbaka så bli det bra men vilka klossar bör man välja för att slippa skrik och dålig verkan?
Kommer inte ihåg om det är sintrade,organiska eller metall som funkar bäst?

Jag är inte säker på vilken betäckning deore bromsarna har men sitter på 2016 års stumpjumper fsr comp.

Bromsklossar
Du bör ha organiska från början i de bromsarna.

Att det kommer tillbaka vid tvätt tyder på att du antingen använder något olämpligt när du tvättar eller så läcker bromsarna och du märker det extra mycket när grejerna är blöta.

Jag har haft samma bromsar och enda gångerna jag hade problem med oljud var när ett av oken läckte. Det märktes genom att ena bromsen tog dåligt och lät illa när cykeln stått ett tag och fram tills jag kört den ordentligt varm en gång. Då funkade det ok tills cykeln stått ett par dagar igen. Märktes aldrig att det försvann olja men med nytt ok försvann symptomen helt.

Bromsklossar
Swiss Stops gröna klossar är i alla fall inte de du ska köpa om du vill undvika skrik. Satte på sådana på min pendelhoj som har Shimano bromsar och det skriker som bara fan sista metern innan man får stopp på cykeln. Men dom tar bra i alla fall.

Tillbaka
Topp