Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Det är ju ett sätt att se det på...sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Pfaff sa:sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Å andra sidan tål inte packningarna i de fabrikat som skall matas med bromsvätska hydraulolja så det är jämnt där. ;-)
Vilket påstående jag har pentosin olja i avid bromsar som det skall vara dot 5.1.Pfaff sa:sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Å andra sidan tål inte packningarna i de fabrikat som skall matas med bromsvätska hydraulolja så det är jämnt där. ;-)
sdx sa:Vilket påstående jag har pentosin olja i avid bromsar som det skall vara dot 5.1.Pfaff sa:sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
visst med över ett år med pentosin .Pfaff sa:sdx sa:Vilket påstående jag har pentosin olja i avid bromsar som det skall vara dot 5.1.Pfaff sa:sdx sa:Dålig konstruktion på packningarna som inte tål dot 4 .Rattnalle sa:Eller så läser man på lite och inser att det är något helt annat än bromsolja.sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Lycka till.
sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
En polares morsa hade en Citroën. Skräpbil, den tålde inte att man tankade diesel i den.
Det kan ju förstås ha berott på att det var en bensinbil...
sdx sa:Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
En polares morsa hade en Citroën. Skräpbil, den tålde inte att man tankade diesel i den.
Dot 5 Vad är dot 5 för typ av vätska det kanske du kan klargöra eftersom du sitter med expert kunskaper i ämnet olja eller följer du den vanliga korridoren.Lulle sa:sdx sa:Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Är man så dum att man tankar dot-vätska i en shimanobroms så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.
[sic]
sdx sa:Dot 5 Vad är dot 5 för typ av vätska det kanske du kan klargöra eftersom du sitter med expert kunskaper i ämnet olja eller följer du den vanliga korridoren.Lulle sa:sdx sa:Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
Är man så dum att man tankar dot-vätska i en shimanobroms så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.
[sic]
Du kanske skall läsa tråden och se vad dom har rekommenderat motorolja gaffelolja helt skilda beståndsdelar gjorda för 2 olika ändamål varför gnäller ni inte då eller har forumet blivit vänsterflum.
sdx sa:Dot 5 Vad är dot 5 för typ av vätska det kanske du kan klargöra eftersom du sitter med expert kunskaper i ämnet olja eller följer du den vanliga korridoren.Lulle sa:sdx sa:Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
[sic]
Du kanske skall läsa tråden och se vad dom har rekommenderat motorolja gaffelolja helt skilda beståndsdelar gjorda för 2 olika ändamål varför gnäller ni inte då eller har forumet blivit vänsterflum.
Det är bara att läsa vad som rekommenderas vad är det för tillsatser i en LHM olja vad är det för tillsatser i en Motorolja eller gaffelolja.Vernersson sa:sdx sa:Dot 5 Vad är dot 5 för typ av vätska det kanske du kan klargöra eftersom du sitter med expert kunskaper i ämnet olja eller följer du den vanliga korridoren.Lulle sa:sdx sa:Är man så dum att man tankar diesel i en bensin så får man skylla sig själv typiskt stolpskott.ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
[sic]
Du kanske skulle behöva avreagera dig lite på ngt annat forum en stund? =)
ForesterGuy sa:sdx sa:Dot 4 på Biltema finns på 0.5 liter pris 44,90kr sen har den högre kokpunkt än LHM oljan till citroeng.
kay sa:Jag vet inte om det är så här i TS fall. Men jag ser ofta att man ska försöka snåla in på dittan och dattan. Inte köpa rätt olja, och ta något billigare istället som kanske kan funkar. Om man t.ex har en cykel för 20.000-60.000 tusen. Vad spelar det då för roll med en 50 lapp hit eller dit.
Känns lite dumsnålt tycker jag. Men iofs så kanske man köpt en cykel för alla pengarna man har, och inte har råd med rätt olja.
Dave1979 sa:Ni som luftar bromsarna, har ni tips på var man kan köpa sprutor och slang som funkar?
Finns även mycket läsning om oljor http://www.epicbleedsolutions.com/blog/dot-brake-fluid-vs-mineral-oil/Vernersson sa:Dave1979 sa:Ni som luftar bromsarna, har ni tips på var man kan köpa sprutor och slang som funkar?
Luftningskit köpte jag på http://www.epicbleedsolutions.com/ de har olika kit som passar de flesta märken.
Eftersom jag är lat & inte orkar rengöra sprutorna så köpte jag ett gäng 50ml med sk "LuerLoc" anslutning.
De funkar skitbra till luftningskitet från epicbleed =)
frause sa:kay sa:Jag vet inte om det är så här i TS fall. Men jag ser ofta att man ska försöka snåla in på dittan och dattan. Inte köpa rätt olja, och ta något billigare istället som kanske kan funkar. Om man t.ex har en cykel för 20.000-60.000 tusen. Vad spelar det då för roll med en 50 lapp hit eller dit.
Känns lite dumsnålt tycker jag. Men iofs så kanske man köpt en cykel för alla pengarna man har, och inte har råd med rätt olja.
Är det inte mest att man kommer på att man ska mecka bromsar på lördag kväll och det går att köpa LHM-olja på biltema, men Shimanoolja kan man inte få tag på för det är stängt överallt där det säljs?
Men visst, du har en poäng. Folk generellt verkar vara beredda att jobba väldigt hårt för att spara några kronor. Skulle man erbjuda samma summa som lön för samma arbete tror jag inte många skulle nappa.
kay sa:Jag vet inte om det är så här i TS fall. Men jag ser ofta att man ska försöka snåla in på dittan och dattan. Inte köpa rätt olja, och ta något billigare istället som kanske kan funkar. Om man t.ex har en cykel för 20.000-60.000 tusen. Vad spelar det då för roll med en 50 lapp hit eller dit.
Pfaff sa:frause sa:kay sa:Jag vet inte om det är så här i TS fall. Men jag ser ofta att man ska försöka snåla in på dittan och dattan. Inte köpa rätt olja, och ta något billigare istället som kanske kan funkar. Om man t.ex har en cykel för 20.000-60.000 tusen. Vad spelar det då för roll med en 50 lapp hit eller dit.
Är det inte mest att man kommer på att man ska mecka bromsar på lördag kväll och det går att köpa LHM-olja på biltema, men Shimanoolja kan man inte få tag på för det är stängt överallt där det säljs?
Men visst, du har en poäng. Folk generellt verkar vara beredda att jobba väldigt hårt för att spara några kronor. Skulle man erbjuda samma summa som lön för samma arbete tror jag inte många skulle nappa.
LHM eller bromsvätska med passande dot-märkning finns på varenda bemannad mack värt namnet. Och i regel billigare än BT. Om man nu ska vända på slantarna. Dessutom ofta närmare och med ännu generösare öppettider. ;-)