Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JTF sa:ForesterGuy sa:kais01 sa:dressiner utan skivbromsar är farliga.
Ja, de kan ju skena.
-"Den du!"
ForesterGuy sa:JTF sa:ForesterGuy sa:kais01 sa:dressiner utan skivbromsar är farliga.
Ja, de kan ju skena.
-"Den du!"
Risken för skendöd är stor.
kais01 sa:simon, det är hans favoposition. det är därför vi gillar honom så.
sen behöver jag något mot träningsvärk i magmusklerna.
plumse sa:Nu har den här tråden fullständigt spårat ur
xyz-saft sa:plumse sa:Nu har den här tråden fullständigt spårat ur
Jag tycker att den ångar på bra...
JTF sa:xyz-saft sa:plumse sa:Nu har den här tråden fullständigt spårat ur
Lite uppförsbacke nu bara, mera kol! Mera tryck!
fhloston sa:JTF sa:xyz-saft sa:plumse sa:Nu har den här tråden fullständigt spårat ur
Lite uppförsbacke nu bara, mera kol! Mera tryck!
Vart är vi på väg?
Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
...men inte med en klinga?
Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Vad har klingor med sakfrågan att göra? Blanda inte ihop korten.
ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Den så kallade frågan är bara så korkad att den inte förtjänar ett svar.
Jensen sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Vad är det som är så korkat?
Drosa sa:Jensen sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Jisses, vad är det ni inte förstår eller inte verkar vilja förstå?
Jensen sa:Drosa sa:Jensen sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Ja efter att ha sett en skada irl, rätt mycket värre än den vi sett tidigare orsakad av skiva, just orsakad av klinga, undrar jag vad som är så korkat med att säga att om vi räknar saker som är potentiellt farligt på en cykel ligger ju klingan där uppe med. Så vad är det du inte vill förstå?
Vill du vara seriös kan du ju bemöta en fråga och svara på den istället för att spela överlägsen. I alla fall om du vill framstå seriöst. Vilket i och för sig kanske är vad du ä ute efter. Det är ju lite att kasta sten i glashus när man anklagar en fråga att vara oseriös genom att själv svara oseriöst. ?
Drosa sa:Jensen sa:Drosa sa:Jensen sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:ForesterGuy sa:Drosa sa:Spinna upp hjulet i ca 40-50 km/h och dunka handen i skivan allt du kan så får vi se om det gör ont:-) Jag kan köra samma "bevisförning" med en kniv om så vore.
Kör du med kardandrift?
Ja efter att ha sett en skada irl, rätt mycket värre än den vi sett tidigare orsakad av skiva, just orsakad av klinga, undrar jag vad som är så korkat med att säga att om vi räknar saker som är potentiellt farligt på en cykel ligger ju klingan där uppe med. Så vad är det du inte vill förstå?
Vill du vara seriös kan du ju bemöta en fråga och svara på den istället för att spela överlägsen. I alla fall om du vill framstå seriöst. Vilket i och för sig kanske är vad du ä ute efter. Det är ju lite att kasta sten i glashus när man anklagar en fråga att vara oseriös genom att själv svara oseriöst. ?
Jag tycker att videon är en trollvideo som vill föra fram ett budskap som är falskt. Den vill ju påskina att man inte alls kan skada sig på skivor vilket jag inte håller med om. Om du tänker efter lite så kanske du förstår att kraften i demonstrationen inte överhuvud taget speglar verkligheten om man nu skulle råka vurpa mot en skiva. Därmed inte sagt att man inte kan skada sig på andra delar av cykeln också. Att det är oundvikligt med delar som man kan skada sig på torde vi alla vara överens om men varför blanda ihop saker och ting? Med det något märkliga resonemanget att det finns farliga delar på en cykel så undrar man då varför göra den potentiellt ännu värre? Du kan ju fundera på varför tex spinergys rev-x hjul blev bannade?
emmer sa:Amatörproffsskogscykelpendlarna håller liv i tråden ser jag :-)
Det är bra. Skriv era infantila dumheter här så slipper vi dem i riktiga trådar...
emmer sa:Amatörproffsskogscykelpendlarna håller liv i tråden ser jag :-)
Det är bra. Skriv era infantila dumheter här så slipper vi dem i riktiga trådar...
Och på samma sätt är det bra att vi får överintelligenta svar från professorBalthazarochbakåtsträvandevitarockaringenjörerna som är mer teoretiker än praktiker, och som seglar iväg som vingklippta papperssvalor när vissa frågor blir för svåra att besvara. :-)emmer sa:Amatörproffsskogscykelpendlarna håller liv i tråden ser jag :-)
Kasta sten i glashus är ditt signum eller?emmer sa:Amatörproffsskogscykelpendlarna håller liv i tråden ser jag :-)
Konkret sa:Vem cyklar egentligen på lilla klingan?
Det är ju omöjligt att skada sig på stora klingan när kedjan ligger där.
Konkret sa:Vem cyklar egentligen på lilla klingan?
geologen sa:Konkret sa:Vem cyklar egentligen på lilla klingan?
Precis. I de fall när proffsen är nere på lilla är det nog så brant att det dels inte finns några klungor, dels är så låg fart att det inte är nåt större bekymmer ändå. I några fall kan säkert kedjan ramla av i en krasch, dock...
geologen sa:Konkret sa:Vem cyklar egentligen på lilla klingan?
Precis. I de fall när proffsen är nere på lilla är det nog så brant att det dels inte finns några klungor, dels är så låg fart att det inte är nåt större bekymmer ändå. I några fall kan säkert kedjan ramla av i en krasch, dock...
Henrik_E sa:Skulle tro man kan skada sig på stora klingan om man landar med knät på den a la Compton oavsett om det ligger en kedja där eller inte. Skinn är mjukt och metall är hårt.
Konkret sa:Henrik_E sa:Skulle tro man kan skada sig på stora klingan om man landar med knät på den a la Compton oavsett om det ligger en kedja där eller inte. Skinn är mjukt och metall är hårt.
Mm jag kommer ihåg på 70 talet. Alla skar sig och blöddr ihjäl när det blev klungkrasch. Stål är ju hårt.
Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
För övrigt anser jag att trumbromsar är bäst särskilt bongo.