Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
UrTomas sa:Angående klungkrascher i MTB:
Jag tror att alla i den här videon hade klarat sig från vurpor ned skivbromsar...
(Nej, jag orkar inte lära mig hur man bäddar in ;))
Jag tror att alla i den här videon hade klarat sig från vurpor ned skivbromsar...
ForesterGuy sa:UrTomas sa:Angående klungkrascher i MTB:
Äh, de har bara för dåliga gaffeldämpare.
me.I.am sa:Den viktiga frågan om MTB-klungor på något sätt kan jämföras med LVG-klungor verkar ha slarvats bort helt? Känns väldigt hafsigt.
ForesterGuy sa:me.I.am sa:Den viktiga frågan om MTB-klungor på något sätt kan jämföras med LVG-klungor verkar ha slarvats bort helt? Känns väldigt hafsigt.
Det här är HappyMTB, vill du diskutera landsvägscykel så får du starta ett eget möte.
fhloston sa:UrTomas sa:Angående klungkrascher i MTB:
Jättelätt
Henrik_E sa:Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
För övrigt anser jag att trumbromsar är bäst särskilt bongo.
Alla som cyklar jättefort är dåliga på att tänka. Det är därför de orkar.Lewe sa:Henrik_E sa:Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
Kan du verkligen på hedersord bekräfta att det nästan inte är sant att det är så för det var en som cyklade jättefort som berättade det.
För alla som kan cykla jättefort ljuger inte sådeså.
Henrik_E sa:Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
Henrik_E sa:Alla som cyklar jättefort är dåliga på att tänka. Det är därför de orkar.Lewe sa:Henrik_E sa:Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
Kan du verkligen på hedersord bekräfta att det nästan inte är sant att det är så för det var en som cyklade jättefort som berättade det.
För alla som kan cykla jättefort ljuger inte sådeså.
N_sandstrom sa:Henrik_E sa:Nej, ingen kan bekräfta det eftersom det inte är så. Däremot har hjul och skiva högre linjär hastighet ju länge ut på radien du kommer.Lewe sa:Jag har hört att skivorna snurrar fortare än hjulen????.... kan någon bekräfta det
Ja justja. Det innebär att bromsytan på en fälgbromsad cykeln snurrar nästan 4 GÅNGER SNABBARE än bromsytan på en skivbromsad.
Inte för att det spelar någon egentlig roll, men det är en JÄTTESTOR SKILLNAD! Det kan man helt klart argumentera emot.
Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
N_sandstrom sa:Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
Du har fortfarande en livsfarlig knivskiva på cykeln som dödar allt den ser. Så någon lösning blir det nog inte.
bompet sa:Bandbroms! Där satt den!
C-dale sa:Är det en Monark som tröttnat på det stationära livet?
N_sandstrom sa:Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
Du har fortfarande en livsfarlig knivskiva på cykeln som dödar allt den ser. Så någon lösning blir det nog inte.
me.I.am sa:N_sandstrom sa:Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
Eh? Klingor dödar ännu fler så jag kan inte se att skivbromsdödade skulle vara något problem?
bompet sa:C-dale sa:Är det en Monark som tröttnat på det stationära livet?
Triumph 1914
Några av Triumphs säljargument från 1914 har på något sätt letat sig in i den här tråden. Byt ut "Band brake" mot skivbroms och prova själv.
me.I.am sa:N_sandstrom sa:Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
Eh? Klingor dödar ännu fler så jag kan inte se att skivbromsdödade skulle vara något problem?
Bengt-re sa:me.I.am sa:N_sandstrom sa:Lewe sa:Om man använder både skiv och fälgbromsar samtidigt har man då löst problemet eller blir fortfarande jättestor skillnad
Klingan är nödvändigt. Skivan är nördig. Där har du skillnaden.
kais01 sa:me, du jobbar hårt för att hålla liv i tråden:)
Fredrik Z sa:Vet någon vart jag kan få tag på fälgbromsar till bil? Man vill ju inte gärna ha så bra bromsar så att man blir påkörd bakifrån när cykeln hänger där.
kais01 sa:på en bil från 80talet jag hade satt en skylt med abs, för att varna bakomvarande tänker jag. tyckte den såg jönsig ut och tog bort den.
på 60-talet fanns klistermärken-reflexer att sätta dit om man hade dubbdäck:)
För mig funkar de som varningsskylt på parkeringar, dvs att jag ska ställa mig så långt från dessa bilar som möjligt, då risken för dörruppslag är hög.kais01 sa:det var ju nästan en bra funktion. barnsitsen kan vara en annan ledtråd för räddningspersonalen.