Brutal ihållande kramp

Brutal ihållande kramp
Luzen sa:
Mart24speed sa:
Är en krampmänniska... Testat de flesta huskurer för att motverka kramp. Inget verkar hjälpa så det verkar inte utlösas av någon brist på mineraler/salter eller energiintag. Enda som gör skillnad är att träna mer och bli starkare. (tror inte trådskaparen har problem med detta) Värsta kramperna brukar jag få efter avslutad cykeltur. Fick en sån fruktansvärd kramp i somras. Alla stora muskler i benen krampade på en och samma gång. Smärtan var så intensiv att det påverkade mina sinnesorgan. Det började pipa i öronen och alla ljud runtomkring dämpades med ca 50%. Fick även tunnelseende. Trodde min sista dag på jorden var kommen. Kan lätt jämföras när man råkar få ett hård klockren träff på kulorn. Dock kan jag säga att krampsmärtorna varade längre tid. Inget kul. Hänt ett liknande fall under tävling. Benen låste sig helt och jag föll som en fura när cykeln stannade. Låg där på sidan med fötterna i clipsen och vrålade. Måste sett helt galet ut.

Fruktansvärd kramp?
Typ så här?;

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/G1OajB/far-mordarkramp--attackerar-reportern

Norrbaggen verkar ju fått lindrig kramp, verkar gått över snabbt och bara 1 ben.

Tillbaka
Topp