BST

Bergman

Ny medlem
BST
Hejsan!
Såg att en från Happy var anmäld till BST tävling. Iaf skulle vara kul att värma upp iaf innan tävlingen med någon från forumet eller iaf träffa någon och växla lite ord! =OD
Mvh Ebbe

BST
Jadå, jag kör för www.happymtb.org i år också! Sjunde starten blir det nu 2005. Förra året var vi rätt många Happycyklister, träffade en hel del då både innan och efter racet. Värma upp? Inför ett långlopp? Varm blir man garanterat innan Grimetonmasterna ändå! Riktigt så seriös är jag inte trots att jag siktar på placering runt 100. :-)

/Leo

BST
Va, inställt? Låter nästan som ett skämt, det är ju långt kvar till maj. Någon som hackat in sig på sidan eller stämmer det verkligen?

/Leo

BST
Dessutom är banan inte officiellt spikad, behövs det så går den att dra om. Någon som har koll på om "inställt" stämmer verkligen?

/Leo

BST
Tyvärr är det i vissa områden riktigt illa. På en vägsträcka i småland som mätte drygt 30km låg mellan 4 och 5 tusen omkullblåsta träd...

I Skåne ser vissa skogsområden ut som plockepinn ifrån ovan, riktigt trist.

BST
Fan va värdelöst! Jag hade ju ålanerat att förnedra brorsan fullständigt. Nu får jag vänta två veckor till innan Energitrampet.. Då får vi styra upp en happy-ride istället.

BST
Verkligen trist att det blivit inställt, hade också sett fram emot att få trampa runt det igen. Körde BST första gången förra året och tyckte det var hur kul som helst.

/Johan

BST
Väldigt tråkigt om det är inställt, hade tänkt kliva ur långloppsgarderoben i år. Har svurit att aldrig köra långlopp fram tills denna vinter men bestämde mig till slut för att köra BST i år. Klart att en orkan förstör banan.

Men många verkar ha bokat denna helgen, varför inte en Happy trösttur till Kinnekulle?

BST
Pontus,

Stackars Erik.
Förstod på senaste pannlampsturen att det sitter som en stor tagg i hjärtat på honom att du slog honom.
Och så får han inte ens chansen i år.

//Håkan

BST
Otroligt tråkigt. Men bra att arrangörerna tar sitt ansvar och ser mer till cyklisternas upplevelse än att absolut tvinga fram en nödlösning.

"Ulf Dovemark erkänner att tävlingsarrangörerna har tänkt i många banor för att kunna genomföra loppet ändå.

- Vi skulle kanske kunnat bara köra Bockstenshalvan, eller köra den två varv. Men då hade det mest blivit grusvägsåkning och vi hade fått lägga ner lite mycket jobb ändå med folk och avspärrningar. Det här känns som rätt beslut. "

Snyggt också att betala tillbaka hela anmälningsavgiften.

Tillbaka
Topp