Bullitt Cargo Bike (en tråd om)

Bakdäcket håller på att smälla. En rejäl reva i sidoväggen som jag lappat. Vad ska jag köpa nu? Vill ha 50mm och ganska lättrullat. Schwalbe supreme som sitter på nu tillverkas tydligen inte längre!!! Funtar på Conti contact speed. Schwalbe har bara Kojak som jag tror blir för riskabelt och en massa tråkiga marathonvarianter.

Nu kör jag ingen Billigt men jag bytte från Marathon Supreme till Marathon Almotion på min vinterpedlare och är mycket nöjd. Verkar rulla lika lätt men har klart bättre grepp. Och jag har aldrig fått en punka.

Bakdäcket håller på att smälla. En rejäl reva i sidoväggen som jag lappat. Vad ska jag köpa nu? Vill ha 50mm och ganska lättrullat. Schwalbe supreme som sitter på nu tillverkas tydligen inte längre!!! Funtar på Conti contact speed. Schwalbe har bara Kojak som jag tror blir för riskabelt och en massa tråkiga marathonvarianter.

Varför inte Kodiak? Bulliten har iallafall tidigare sålts med Kodiak monterade från fabrik.

Jag körde Conti contact Urban i 50mm på min, finns nog bild tidigare i tråden. Tyckte de var trevliga och lättrullade.

Hallon! Jag kör på Kojak fram och bak, 1.35. Det funkar bra och jag har lastat tungt. Jag var lite tveksam till Kojak till att börja med då de har ganska låg maxbelasning. 90kg för 26x1.35. Så jag tänkte att det kommer gå åt helvete men det har det ju inte gjort.
Men 2.0an har ju 130kg så den är ju mer safe.

Stalle

Varför så smala? Jag tycker det är synd att det är så magert med plats bak, men kommer sätta på 2.35 fram och 2.0 bak vid nästa byte.

Överhängande risk för elektrifiering nu med..

19-månaders och 5-åring sida-vid-sida i BBX side panel kit bältade med vikbara stolen, låter det rimligt? Eller ordna mjukt på golvet och fronten så kan 5-åringen sitta obältad som de vill? Förskola är 2 km bort. Blir till att ta det jävligt lugnt hur som helst då bältet bara sitter vid midjan. Sitter och läser alla erfarenheter, tar gärna mer om någon vill dela.

Inte för att vara den som är den eller så, men 5-åringen borde väl kunna cykla själv?

Schwalbe Big Apple i 50mm får det nog bli. Gamla versionen tycks finnas i diverse webshoppar och är mycket snyggare än den nya version som har mönster även på sidoväggarna. Har Big Ben fram i 2.15 bredd så utseendet blir ganska snarlikt.
Kojak hade kanske också varit fint men lite mönster blir bra då bakdäcket sitter på året runt. Byter bara till dubb fram.

Senast ändrad:
Schwalbe Big Apple i 50mm får det nog bli. Gamla versionen tycks finnas i diverse webshoppar och är mycket snyggare än den nya version som har mönster även på sidoväggarna. Har Big Ben fram i 2.15 bredd så utseendet blir ganska snarlikt.
Kojak hade kanske också varit fint men lite mönster blir bra då bakdäcket sitter på året runt. Byter bara till dubb fram.
Jag kör big Apple på min lastcykel, tycker det känns som en bra avvägning mellan komfort och skydd än så länge i alla fall!

Tillbaka
Topp