Bulls copperhead

matadoren

Medlem
Bulls copperhead
Tjenamors!

Är på jakt efter en första cykel. Blir nog en canyon al 6.0 som det ser ut nu. Då den verkar vara helt okey och någorlunda inom min prisbild.

Sen såg jag denna bulls copperhead, men hittar inte mycket om den. Är det någon här som har någon koll. Eller är canyonen rent utav bättre iallafall? Eller finns det något annat vettigare.

http://www.bulls.de/modelle/cross-country/copperhead/copperhead-3.html

Slänger in en till kortfråga, är det någon som har någon sida där man kan få lite bra tips om hur man sköter en cykel på rätt sätt. Lite basic bara, eller kanske någon form av litteratur som kan vara bra :)

Tacksam för svar

/ matadoren

Senast ändrad:
Bulls copperhead
Båda cyklarna är väldigt prisvärda. Canyon är väl beprövade och har ju gått från fultysk till fintysk men Bulls Copperhead (3?) såg ju otroligt väl utrustad ut. Svårt att säga vad som väger tyngst. Dock har Bulls cykeln Reba RL Dual Air gaffeln och just den Dual Air delen har fått viss kritik har jag för mig. Tror du skulle bli väldigt nöjd med båda.
Vad gäller vård av cykel så är en ordentlig rengöring A och O, använd dock aldrig högtryckstvätt. Kan rekommendera att du införskaffar Park Tools mek bibel "Big Blue Book of Bicycle Repairs", går igenom nästan allt utom gaffel/dämpar service. Mycket bilder så det är lätt att följa.

Tillbaka
Topp